راهنمای گردشگری کیش

راهنمای گردشگری کیش: جزیره کیش با منظره نیلگون خلیج فارس از مدرن‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. این جزیره که طبق شواهد تاریخی از ۲۵۰۰ سال پیش در دوران هخامنشیان نیز محل سکونت و داد و ستد اقلام مختلف به شمار می‌رفته، در طول یک قرن گذشته نیز پیشرفت زیادی داشته و از لحاظ تجاری و گردشگری به جایگاه یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران زمین تبدیل شده است. تور کیش یکی از تورهای مسافرتی و گردشگری پرطرفدار است که همواره گردشگران زیادی را به بازدید از این جزیره دعوت می‌کند.

در حقیقت سفر به جزیره کیش با تور کیش یا هر طریق دیگر یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفر های شما خواهد بود. کیش، یکی از شهرهای مهم تجاری و گردشگری، از هر لحاظ اقامتگاه و هتل، مراکز تجاری مدرن و لوکس، تفریحات آبی و مهیج، غذاهای محلی و لذیذ، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی انتظارات گردشگر از یک سفر عالی را برآورده می‌سازد. اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، بی شک یک راهنمای خوب برای گردشگری در این جزیره لازمتان می‌شود تا بهترین بهره را از سفر ببرید. در ادامه این نوشته با دیپارول همراه باشید تا به راهنمای جامعی از گردشگری در کیش بپردازیم.

معرفی جاذبه‌های گردشگری کیش

راهنمای گردشگری کیش ؛ معرفی جاذبه‌های گردشگری بی نظیر

جزیره کیش را می‌توان نمونه‌ای کوچک از جزایر هاوایی دانست. این جزیره علاوه بر شیک و مدرن بودن، دارای مناظر و جذابیت‌های طبیعی و زیبایی است که هر گردشگری را شگفت زده می‌کند. جاذبه‌های کیش با آب و هوای مرطوب و وجود دریا گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جلب می‌کنند. در برنامه تور کیش بازدید از این جاذبه‌ها آمده است اما معرفی تعدادی از آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای تجربه بهتر سفر باشد.

ساحل مرجانی یکی از این جاذبه‌ها است که با منظره‌ای شگفت انگیز از ساحلی زلال و شفاف، مملو از شگفتی‌های طبیعی انواع مرجان و خزه و سنگ زیبا با آب و هوایی دلپذیر شما را به وجد می‌آورد. امکان ندارد گردشگری به کیش سفر کند و ساعاتی را در آلاچیق‌های این ساحل سپری نکند. در این ساحل تفریحاتی چون اسکوتر زیردریایی و غواصی نیز هست که لحظاتی هیجان انگیز را برایتان رقم می‌زند.

اگر از علاقه‌مندان حیات وحش و حیوانات هستید، بوستان آهوان کیش تجربه عجیب لذت بخشی است که سفرتان را زیباتر می‌کند. در این بوستان حیوانات زیادی اعم از شیر و روباه و میمون، گوزن و.. نگهداری می‌شوند و مهمتر از آن آهوهای زیبایی که کنار مردم قدم می‌زنند. می‌توانید به ان‌ها غذا دهید و نوازششان کنید. پارک‌ دلفین‌های کیش را که به احتمال بسیار اوازه آن را شنیده‌اید، مکانی جذاب برای تماشای هنرنمایی دلفین‌های باهوش کیش است. اگر به سرگرمی‌های این چنین علاقه دارید، پارک دلفین‌ها و پارک ابشار کیش (آبنماها و آبشارهای جذاب) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهنمای گردشگری کیش برای علاقه‌مندان تاریخ؛ کیش در فراز و نشیب دوران

تاریخ و آثار تاریخی هر منطقه یکی از عناصر جدایی ناپذیر فرهنگ و هویت آن است که بسیاری از افراد را جذب خود می‌کند. جزیره کیش خلیج فارس تاریخ عجیب و شگفت انگیزی داشته که بازدید از آثار آن در تور کیش سرشار از هیجان و عشق است. یکی از این جاذبه‌ها، شهر زیرزمینی کاریز کیش است. کانال‌های زیر زمین، تونل‌های عجیب که در قسمت سقف و دیوارها فسیل آبزیان را در خود جای داده‌اند.

شکوه معماری و تاریخ کیش را در جاذبه تاریخی دیگر به نام خانه اعیانی کیش می‌توان دید. از مکان‌های ناشناخته تور کیش، خانه بزرگ اعیانی مربوط به دوره ایلخانان است. اگر به سبک آب انبارهای یزد علاقه دارید، نمونه زیبایی از آن با دو گنبد و پنج بادگیر را می‌توانید در کیش ببینید. آب انبار کیش از جاذبه‌های پر استقبال این جزیره است.

و اما شهر حریره کیش که باقی مانده‌ای از شهر بزرگ تاریخی به قدمت ۸۰۰ سال است، روح زندگی در آن زمان را در رگ‌های شما به جریان می‌اندازد. دیوارها و سقف‌هایی کهن مانده از آن روزها، خانه‌های اعیانی، حمام‌ها و کارگاه‌های صنعتی همه و همه مکان‌هایی پر رمز و راز هستند.

کشتی یونانی که سال ۱۹۹۶ به گل نشست و هیچ تلاشی برای نجات آن ثمر بخش نبود، امروزه از مکان‌های تاریخی گردشگری است. یکی از برنامه‌های تور کیش بازدید از این مکان بوده و در مجموعه تفریحات جالب مهیج و تاریخی! غواصی در اطراف این کشتی است.

مطلب پیشنهادی : فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری پاتایا

معرفی جاذبه‌های کیش

راهنمای گردشگری کیش ؛ مراکز خرید لوکس و تجربه غذاهای لذیذ

یکی از پرطرفدارترین جنبه‌های گردشگری و دلایل اصلی سفر به کیش، خرید و گشت و گذار در مراکز تجاری لوکس و معتبر خارجی و ایرانی این جزیره است. بهترین محصولات ایرانی و خارجی در فروشگاه‌ها و پاساژهای شیک کوچک و بزرگ کیش به گردشگران و مشتریان عرضه می‌شوند. از لوازم خانه، مواد غذایی، محصولات بهداشتی و آرایشی، پوشاک، کیف و کفش و انواع اکسسوری، هر چه که بخواهید در مراکز خرید کیش یافت می‌شوند.

مرکز تجاری کیش با ۴۸۰ واحد تجاری از اقلام متنوع پوشاک و لباس و اکسسوری، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و.. یکی از بزرگترین مراکز خرید کیش است. مرکز خرید لوکس پردیس دارای دو شعبه به دلیل دسترسی آسان، معماری جذاب و زیبا و همچنین برندهای معروف خود محبوبیت زیادی دارد و نظر گردشگران را به خود جلب می‌نماید.

مراکز خرید مروارید، دامون، مرکز خرید مریم کیش، رویا مال ۱ و ۲ از دیگر مراکز خرید مدرن و شیک کیش هستند که با محصولاتی از برندهای روز دنیا، بهترین و متنوع‌ترین اجناس را به شما عرضه می‌کنند. در برخی از این مراکز رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های خوبی نیز وجود دارد که خستگی خرید را از تن شما به در می‌برد.

حال که صحبت از غذا و خوراک شد، خوب است نگاهی به غذاهای محلی و لذیذ رستوران‌های کیش نیز داشته باشیم. غذاهای محلی کیش، غذاهای لذیذی بر گرفته از تاریخ و فرهنگ این منطقه با ترکیبی از غذاهای عربی و تند است. پیشنهاد می‌شود در تور کیش و سفر به این جزیره، غذاهایی چون سمک مشوی، پلو شیرین و ماهی محمر، ماهی‌های مضروبه، هریسه، مرگوگ (مرقوق)، غذای مجلسی و خوشمزه مجبوس لحم را امتحان کنید.

کیش

تور کیش ؛ سفر به دور دنیا در کمتر از ۸ روز!

در این نوشته از دیپارول به طور کامل و کاربردی به مهمترین جنبه‌های گردشگری کیش پرداختیم. با توجه به این میزان جذابیت‌های کیش (در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، خرید، غذا و..) تور کیش یکی از تورهای مسافرتی جذاب است که به شما امکان تجربه چندین سفر در قالب یک سفر را می‌دهد. با سفر چند روزه تور کیش شما می‌توانید از شگقتی‌های طبیعت، تاریخ و فرهنگ، غذاهای محلی لذت برده و بهترین محصولات از برندهای روز دنیا را خریداری کنید.

با ما همراه باشید: فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری استانبول

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *