جاذبه‌ های گردشگری وان ترکیه چیست

در این مقاله دیپارول از جاذبه‌ های گردشگری وان ترکیه چیست، صحبت میکنیم. 
در مرز ایران و ارمنستان شما می‌توانید جاذبه‌های زیادی را مشاهده کنید. تور وان شما را به نواحی شرقی این کشور می‌برد. در این استان کوچک کوه‌های آتشفشان و برف پوشیده آرارات تا دریاچه وان و قلعه‌های باستانی زیادی وجود دارد.

امروزه گردشگران برای سفر به وان تنها در خصوص دریاچه معروف آن اطلاعات دارند. تاریخی که این منطقه به خود دیده است ریشه در 5 هزار سال قبل از میلاد است، تمدن‌ها و پادشاه‌های مختلفی بر این استان نقش داشته‌اند و آن را به یکی از منطقه‌های تاریخی ترکیه تبدیل کرده‌اند. در ادامه با دیپارول شما را با این جاذبه‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد، به طوری که با تمامی سلیقه‌ها سازگار خواهند بود.

جاذبه‌ های گردشگری وان ترکیه چیست ، انتخاب‌های متفاوت برای گشت و گذار

امروزه تور وان به شهر قلعه‌های معروف شده است، این استان در گذشته‌های دور یک شهر اعیان نشین ارمنی به شمار رفته است و قدمت بسیار زیادی دارد. تاریخ وان ترکیه از دوره اورارتو آغاز شده است هنگامی که این استان به عنوان پایتخت شناخته شده است.
در ادامه با دیپارول انتخاب‌هایی را پیش پای شما می‌گذاریم تا شما با هر سلیقه‌ای بتوانید از این لیست مکان‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

جاذبه‌های گردشگری وان ترکیه

دژ وان ، بزرگ‌ترین قلعه سنگی منطقه

بر روی تپه‌ای که مشرف به خرابه‌های شهری که 3 هزار ساله است شما شاهد قلعه‌ای بزرگ خواهید بود. این قلعه سنگی دژ وان نام گرفته است. این دژ بسیار بزرگ در قرن‌های 7 و 9 پیش از میلاد و با استفاده از سنگ‌های بازالت و آجرهای گلی طراحی و ساخته شده است.|
این دژ به عنوان بزرگ‌ترین قلعه سنگی این منطقه به شمار می‌رود. در اطراف این از شما می‌توانید کتیبه‌هایی را مشاهده کنید که برای دوره‌های آغازین پادشاهی باستانی اورارتو هستند.

این کتیبه‌ها امروزه به 3 زبان مختلف ایلامی، کهن و بابلی توسط خشایارشاه کبیر ترجمه شده است. در طول گذشت سال‌های بسیار طولانی این کتیبه‌ها از تخریب و آسیب دور مانده‌اند و تمامی حروف بر روی آن‌ها کاملاً سالم هستند.
این امر باعث شده است که تور وان به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این منطقه را در نظر بگیرد.

جزیره آختامار، جزیره عشق

به گفته افسانه‌ها جزیه آختامار به عنوان جزیره عشق متولد شده است. با توجه به این افسانه مردی وجود داشته است که عاشق دختری در این جزیره شده است، این مرد هنگامی که شب از دریاچه عبور می‌کند تا دختر را ملاقات کند طوفان شدیدی او را گرفتار می‌کند و قبل از رسیدن به جزیره غرق می‌شود.

مرد نام دختر یعنی تامار را فریاد می‌زند که حال اسم این این دختر بر روی جزیره گذاشته شده است. جاذبه اصلی که در این جزیره شما می‌توانید مشاهده کنید کلیسای ارمنی صلیب مقدس می‌باشد. قدمت این کلیسا به سال 915 برمی‌گردد.
معماری که این کلیسا به خود دیده است منحصر به فرد است. زیبایی اصلی کلیسا ارمنی به دلیل آثار هنری است مه بر روی دیوارهای خارجی آن حک شده‌اند.

مطلب پیشنهادی : راهنمای گردشگری کیش

موزه وان، از جاهای دیدنی وان ترکیه

موزه وان، آثاری که از دوره‌های مختلف تاریخ یعنی قبل از میلاد مسیح، دوره عثمانی‌ها، پادشاهی اورارتیان را در خود نگه داری می‌کند. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌هایی که در این موزه وجود دارد، بخش نسل کشی آن است. این بخش درباره قتل عام کردن در منطقه وان صحبت می‌کند و همه را به خود جذب کرده است. در حیات داخلی این موزه شما می‌توانید حکاکی‌های سنگی شهر وان، کتیبه‌های مختلف را مشاهده کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

از دیگر دیدنی‌های این موزه، سنگ قبرهای اورارتیانی با کتیبه‌های آن‌ها نیز می‌توان اشاره کرد. در قسمت پایینی این موزه گلدان‌های سرخ، طلا و جواهرات اورارتیانی نگه داری می‌شود، این در حالی است که در قسمت بالای موزه ظروف سفالی، نسخه‌های خطی و سکه‌های تاریخی در آن نگه داری می‌شوند.

پارک آبی وان، از تفریحات این شهر

دیگر مکان‌های دیدنی که شما می‌توانید با تور وان آن را انتخاب کنید پارک آبی آن است. در صورتی که شما با فرزندان خود به این استان سفر می‌کنید بدون شک باید سری به این محیط بزنید و از آب و آفتاب بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

خانه گربه‌های وان

یکی دیگر از لقب‌هایی که برای استان وان داده می‌شود به نژادهای گربه‌های خاص و منحصر به فرد برمی‌گردد. گربه‌هایی که در این استان وجود دارند دارا ظاهری بسیار زیبا هستند و تمامی مردمان این استان به آن‌ها اهمیت می‌دهند.
جالب است بدانید که آتاتورک، رهبر ترکیه در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کرده است که بعد از مرگ روحش دوباره به زمین باز خواهد گشت؛ اما در قالب یک گربه ظاهر می‌شود.
همین امر نیز باعث شده است که مردم ترکیه ارزش بسیار زیادی برای گربه‌ها قائل شوند.
در استان وان شما می‌توانید گونه‌های بسیار خاصی از گربه‌های باهوش، بامزه و پشمالو را مشاهده کنید.

دریاچه وان

می‌توان از دیگر مکان‌های گردشگری در این استان به دریاچه وان گولو اشاره کرد. این دریاچه یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌هایی است که در تور وان گذاشته می‌شود.
این دریاچه دارای وسعت 3.755 کیلومتر مربع است، دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه نام گرفته است. در این دریاچه شاهد 3 جزیره به نام‌های چارپاناک، آختارمار، کوس و آدیر خواهید بود. دریچه وان به صورت مثلثی به وجود آمده است و یک کمپ تفریحی نیز در شمال شرقی آن در نزدیکی روستای چلپان واقع شده است.

هر ساله این دریاچه تعداد زیادی از مسابقات ورزشی اعم از قایق رانی را به خود می‌بیند. برخی از محبوب‌ترین تفریحاتی که گردشگران در این دریاچه انجام می‌دهند می‌توان به شنا، ماهی گیری، عکاسی، پیاده ‌روی و قایق‌ سواری و.. اشاره کرد.

با ما همراه باشید: فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری پاتایا

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه

از دیگر جاذبه‌های محبوب در میان مردم بومی و گردشگران می‌توان به مجموعه آبشار مرادیه اشاره کرد. این جاذبه طبیعی و زیرا در ارتفاعات قرار گرفته‌اند و نام خود را از سلطان مراد چهارم عثمانی گرفته‌اند. در مقابل این مجموعه یک پل معلق نیز دیده می‌شود.
این آبشار در 4 فصل دارای منظره بی نظیری خواهد بود. آبشار مرادیه در فصل بهر با شکوفه‌های درختان خود را آمیخته است.

در فصل تابستان با طبیعت بسیار باشکوه و سرسبز از گردشگران میزبانی می‌کند. در فصل پاییز با داشتن یک چشم انداز جادویی و هزاران رنگ در کنار خود بهترین فصل به شمار می‌رود.
در فصل زمستان نیز با داشتن یک ظاهر منجمد افسانه‌ای به گردشگران تجربه‌ای فراموشی نشدنی را ارائه می‌دهد.

خیابان جمهوریت

دیگر مکان‌های مورد علاقه برای بانوان خیابان جمهوریت این استان می‌باشد. این خیابان مشهورترین خیابان استان وان در قلب شهر در نظر گرفته می‌شود. مکانی بسیار خاص که در آن پاساژها، بازارها و چشیدن طعم غذاهای مختلف منتظر گردشگران است.
شما در این خیابان می‌توانید تمامی برندهای مشهور دنیا را پیدا کنید. از خرید سوغاتی از پنیر و عسل گرفته تا لباس و جواهرات زیبا. شما می‌توانید در این خیابان رستوران‌ها، کافه‌های مختلفی را مشاهده کنید و در آن از غذاهای محلی، دسرهای جذاب و نوشیدنی‌ها لذت ببرید.

در این نوشته سعی کردیم به سوال جاذبه‌ های گردشگری وان ترکیه چیست پاسخ دهیم. امیدواریم سفر خوبی در پیش داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *