یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، کشور آمریکا است. برای ورود به این کشور همانند بیشتر کشورهای دنیا باید ویزا بگیرید. برای گرفتن ویزا یکی از مراحل، گرفتن وقت سفارت آمریکا است که به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود. با توجه به این که ایالات متحده آمریکا در ایران سفارت ندارد، برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ایرانیان باید به روش آنلاین اقدام کنند یا به یکی از کشورهای همسایه مانند عمان، ترکیه (استانبول و آنکارا) ارمنستان و دبی مراجعه کنند. برای گرفتن وقت کنسولگری آمریکا بعد از ساختن اکانت باید واریزی سفارت را انجام دهید تا بتوانید به جدول وقت کنسولگری آمریکا دسترسی پیدا کنید تا وقت مصاحبه مورد نظر شما در صورت باز بودن وقت مشخص شود و در صورت تایید هویت شما در مصاحبه، ویزا آمریکا برایتان صادر خواهد شد. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد این پروسه هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا

برای انجام این پروسه برای ویزای توریستی یا دانشجویی باید سه مرحله زیر را طی کنید:

• ثبت‌نام در وب‌سایت کنسولگری مجازی آمریکا 

• حضور در سفارت کشور مدنظر مانند ارمنستان، دبی و ترکیه 

• انجام مصاحبه 

پس از این که برای گرفتن وقت کنسولگری کشور آمریکا نوع ویزای غیر مهاجرتی یا مهاجرتی خود را انتخاب کرده‌اید، باید مراحل زیر را طی کنید: 

• به صورت آنلاین فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید.

• در وب‌سایت رسمی سفارت آمریکا یک حساب کاربری بسازید.

• شماره تاییدیه Confirmation No فرم آنلاین درخواست صدور ویزا را وارد کنید.

• از طریق شرکت پستی فرآیند بازگشت اسناد را تکمیل نمایید.

• هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری را بپردازید.

• از کنسولگری وقت سفارت را رزرو کنید. 

برای گرفتن وقت سفارت کشور آمریکا و حضور در کنسولگری طبق وب‌سایت رسمی دولت ایالات متحده آمریکا باید مدارک زیر را آماده کنید: 

• در صورت داشتن ویزای آمریکا در گذشته اسکن صفحه آن را باید آماده کنید.

• شماره تلفن و ایمیل متقاضی 

• صفحه تاییدیه تکمیل فرم DS-160  به زبان انگلیسی یا فرم تکمیل شده DS-160  به زبان فارسی

• اسکن عکس تمام رخ ۵*۵ با پس‌زمینه سفید 

• کپی صفحه اول پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار 

برای روز مصاحبه چه مدارکی نیاز است

بعد از این که وقت سفارت کشور آمریکا ویزای تحصیلی یا توریستی را دریافت کرده‌اید باید مدارک زیر را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید:

• ترجمه و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی 

• ترجمه کارت ملی، شناسنامه یا سند طلاق و ازدواج با اصل آن‌ها 

• دو قطعه عکس ۵*۵ تمام رخ با پس‌زمینه سفید 

• اصل پاسپورت با شش ماه اعتبار و پاسپورت‌های قبلی 

اگر به جای خدمت سربازی وثیقه گذاشته‌اید باید اصل و ترجمه آن را در روز مصاحبه داشته باشید.‌ از دیگر مدارک لازم می‌توان موارد زیر را نام برد:

• سوابق بیمه و ترجمه مدارک شغلی مانند جواز کسب و گواهی شورای اصناف 

• اصل سند ملکی با ترجمه آن

• ترجمه سرمایه‌گذاری‌های مالی مانند مدارک خرید سهام در بازار بورس 

• نامه تمکن مالی 

• تاییدیه برگه وقت سفارت 

• اصل دعوت‌نامه 

• واچر رزرو هتل در آمریکا‌

• بلیط رفت‌‌وبرگشت 

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا ​

اولویت وقت سفارت کشور آمریکا با چه ویزاهایی است؟

برای ورود به کشور ایالات متحده آمریکا ۱۸۵ نوع ویزا وجود دارد که در گروه اصلی ویزاهای غیرمهاجرتی و مهاجرتی قرار می‌گیرند.‌
ویزای مهاجرتی آمریکا
این نوع ویزا برای مهاجرت به آمریکا و اقامت دائم در این کشور است که در سه نوع زیر وجود دارد:
ویزای نسبت خانوادگی
افرادی که با دارندگان گرین کارت یا شهروندان آمریکایی نسبت فامیلی دارند، این نوع ویزا برای آن‌ها صادر می‌شود. افرادی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند به محض این که به کشور آمریکا وارد شده‌اند، گرین کارت دریافت می‌کنند. IR2، F4، F1، F2B و F3 از این مدل ویزا هستند.
ویزاهای بر پایه اشتغال
این نوع ویزا برای زمینه ‌کاری و سرمایه‌گذاری برای افراد واجد شرایط صادر می‌شود. مانند ویزای نخبگان هنری_ ورزشی یا E1، ویزای E4 (شامل ایرانیان نمی‌شود.)، ویزای E3 و ویزای کاری E2
ویزای مهاجرتی متفرقه
ویزای بازگشت فرد مقیم یا SB و ویزای لاتاری گرین کارت یا DV از این نوع ویزا هستند.‌
ویزاهای غیرمهاجرتی
از این نوع ویزاهای موقت می‌توان موارد زیر را نام برد:
ویزای توریستی یا ویزای تایپ B
این نوع ویزا شامل ویزای B1، ویزای B2 و ویزای B1/B2 می‌شود. نمونه اول برای قراردادهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ها و نمونه دوم برای دیدن آشنایان یا اقدامات پزشکی و درمانی صادر می‌شود. نمونه سوم یک ویزای توریستی _ تجاری یا تلفیقی از دو ویزای قبل است.
ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی
این نوع ویزا در سه نوع F، نوع J و نوع M است. نوع اول برای متقاضیان دوره‌ای آموزش زبان انگلیسی یا متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع فوق دیپلم تا دکترا صادر می‌‌شود. نوع دوم برای شرکت در دوره‌های آموزشی، دوره‌های پژوهشی یا تدریس در آمریکا است. ویزای نوع سوم برای متقاضیان تحصیل در موسسات غیرعلمی مانند عکاسی و متقاضیان تحصیل در دوره‌های غیرآکادمیک کوتاه ‌مدت در هنرستان‌ها صادر می‌شود.
ویزای کاری یا ویزای H1
این نوع ویزا برای افراد متخصصی صادر می‌شود که از طرف کارفرمای ایرانی به کار دعوت شده‌اند. این نوع ویزا انواع مختلفی دیگری مانند O، E،R و K هم دارد که برای شرایط خاصی هر کدام صادر می‌شوند.

برای گرفتن ویزای نامزدی آمریکا چه قدر طول می‌کشد؟

مراحل دریافت ویزای نامزدی آمریکا بسیار سخت است. برای گرفتن این ویزا باید یک سری مراحل طی شود و مصاحبه با خدمات مهاجرت ایالات متحده USCIS و خدمات شهروندی آمریکا باید انجام شود. عوامل زیر روی مدت زمان دریافت ویزای نامزدی آمریکا تاثیر‌گذار هستند:

• نوع ویزا 

• کشور مبدا

• زمان رسیدگی 

بنابراین برای گرفتن وقت سفارت آمریکا باید حتما برای ویزایی که می‌خواهید، دریافت کنید شرایط کنسولگری را در نظر بگیرید. 

ویزای توریستی آمریکا تضمینی

مراحل مختلفی را برای دریافت ویزای گردشگری آمریکا تضمینی باید طی کنید که ترتیب این مراحل در کشورهای مختلف متفاوت است؛ ولی برای دریافت این نوع ویزا مراحل مشخصی باید طی شود. برای گرفتن این نوع ویزا ابتدا باید به صورت آنلاین فرم تقاضا برای ویزای غیرمهاجرتی آمریکا یا فرم DS-160  پر شود. در این جا توجه کنید که تا روز مصاحبه باید رسید تاییدیه سفارت را نزد خود نگاه دارید. عکسی که در زمان تکمیل فرم  DS-160  انتخاب می‌کنید باید حداکثر شش ماه از آن نگذشته باشد و کاملا استاندارد و مناسب باشد. بعد از این که عکس را در سایت آپلود کرده‌اید برای گرفتن وقت سفارت کشور آمریکا باید اقدام کنید.

برای گرفتن ویزای نامزدی آمریکا چه قدر طول می‌کشد؟​

گرفتن وقت مصاحبه از سفارت

برای دریافت ویزای آمریکا باید از کنسولگری‌های آمریکا وقت مصاحبه بگیرید و آفیسر سفارت با مصاحبه‌ای که از شما می‌کند، اگر صلاحیت و احراز هویت شما را تایید کرد آن‌گاه می‌توانید، ویزای آمریکا را دریافت کنید. زمان انتظار برای گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آمریکا که در کشورهای همسایه وجود دارند، متفاوت است. پروسه گرفتن وقت از سفارت آمریکا بسته به تعداد متقاضیان می‌تواند بین چند ماه و حتی یک سال طول بکشد.

تقویم وقت سفارت آمریکا چیست

ساعت‌ها و روزهایی که می‌توانید به عنوان وقت سفارت انتخاب کنید، همان تقویم وقت سفارت است. بعد از این که فرم را تکمیل و هزینه را پرداخت کرده‌اید. زمان‌ها از طریق Appointment schedule بررسی و بهترین زمان برای مصاحبه شما تعیین می‌شود.

وقت سفارت آمریکا در عمان

مزیت گرفتن وقت برای سفارت آمریکا در شهر مسقط عمان این است که برای سفر توریستی به این کشور به عنوان شهروند ایرانی به ویزا نیازی ندارید و تنها به یک آزمایش مدیکال که مورد تایید سفارت آمریکا باشد، نیاز است. از طرف دیگر برای متقاضیان ایرانی افسر پرونده مصاحبه را به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور انجام می‌دهد. 

 

وقت سفارت آمریکا در دبی

برای ورود به امارات متحده عربی برخلاف عمان به ویزا نیاز است که باید هزینه‌های آن را در نظر بگیرید و همین باعث شده افراد کمتری برای گرفتن وقت سفارت ایالات متحده به کشور دبی مراجعه کنند.

وقت سفارت آمریکا در تاجیکستان

کشور تاجیکستان یکی از گزینه‌های مهم برای وقت ویزای سفارت آمریکا و انجام مصاحبه است و این به دلیل زبان مشترک و نزدیکی آن به ایران است. علاوه بر این برای گرفتن وقت سفارت ایالات متحده آمریکا از این کشور مراحل ساده‌تر باید انجام شود. 

وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

برای تعیین وقت کنسولگری آمریکا یکی از مقاصد مطلوب، شهر ایروان ارمنستان است. برای ویزای دانشجویی و توریستی از سفارت آمریکا و برای گرفتن مصاحبه و تعیین وقت می‌توانید، از طریق کنسولگری آمریکا در این کشور اقدام کنید.

ویزای توریستی آمریکا برای والدین

 نوعی ویزای مهاجرتی، ویزای IR5 یا ویزای والدین است که به آن ویزای Parent Visa هم گفته می‌شود برای پدر و مادران شهروندان آمریکایی صادر می‌شود. با دریافت این نوع ویزا با وارد شدن به خاک آمریکا می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. این نوع ویزا در همه سفارت‌های آمریکا در کشورهای مختلف بررسی می‌شود. افرادی که حداقل ۲۱ سال سن دارند و سیتیزن آمریکا هستند این نوع ویزا را برای والدین خود که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، می‌توانند دریافت کنند.
دریافت این نوع ویزا محدودیت خاصی برای والدین ایجاد نمی‌کند و بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشد تا این ویزا صادر شود. با داشتن این ویزا می‌توانید، اقامت آمریکا را بگیرید و به مدت پنج سال امکان شهروندی این کشور را به دست آورید.

برای گرفتن ویزای نامزدی آمریکا چه قدر طول می‌کشد؟​

سخن پایانی

یکی از کشورها برای مهاجرت به منظور تحصیل یا سفر کشور آمریکا است. برای ورود به این کشور همانند تمام کشورهای دنیا باید ویزا بگیرید. یکی از مراحل برای دریافت ویزا گرفتن وقت کنسولگری (سفارت) آمریکا است. برای این منظور ابتدا باید به صورت آنلاین مراحل ثبت‌نام را طی کنید تا از طریق سفارت آمریکا وقت مصاحبه برای شما تعیین شود و اگر در مصاحبه هویت و صلاحیت شما تایید شد، می‌توانید ویزای مهاجرتی یا غیرمهاجرتی آمریکا را دریافت کنید.