فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری استانبول

فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری استانبول؛ حتی اگر راجع به هیچ یک از کشورهای همسایه با ایران اطلاعاتی نداشته باشید، آوازه کشور ترکیه و جذابیت‌های متعدد آن به گوش‌تان رسیده است.

کشور ترکیه، تنها کشور اوراسیایی جهان که در مرز قاره آسیا و اروپا واقع شده، در چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نه تنها در منطقه بلکه در کل جهان تبدیل شده است.

برای سفر به شهر زیبای استانبول و حتی سفرهای دیگر نیازی به کارکزاری‌های متعدد ندارید، با کارگزاری هتل در استانبول دیپارول می‌توانید با کمترین هزینه و بهترین کیفیت، سفری لذت بخش را تجربه کنید.

فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری استانبول

سالانه میلیون‌ها توریست خارجی از اقصی نقاط جهان به ترکیه می‌آیند و با گشت و گذار در خیابان‌های معروف و زیبا، شهرهای بزرگ و کوچک، مکان‌های دیدنی‌ جذاب و البته امتحان کردن غذاهای لذیذ و.. سفری لذت بخش را تجربه می‌کنند.

جالب است بدانید که شمار گردشگران ترکیه خصوصا در بین ایرانیان روز به روز در حال افزایش بوده و این کشور و زیبایی‌هایش افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند.

(شاید در گذشته فقط افرادی از ثروتمندترین‌‌های جامعه به سفر خارجه و گردشگری به ترکیه می‌پرداختند، اما امروزه سفر به ترکیه نه تنها سفر تفریحی برای ثروتمندان بلکه هدفی برای اقشار متوسط جامعه نیز هست؛ افراد بسیاری مجذوب تصاویر و تعاریف جاذبه‌های گردشگری ترکیه شده و هزینه‌های زیادی را برای این سفر پس انداز می‌کنند!)

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که قلب گردشگری ترکیه چه شهری‌ ست؟ میلیون‌ها گردشگر برای چه چیزی به این کشور می‌آیند؟ در کدام شهر از ترکیه می‌توان همه جاذبه‌های کشور را تجربه کرد؟

برای پاسخ این سوالات اولین و واضح‌ترین پاسخ نام شهر استانبول است!

محال است به دنبال محبوب‌ترین شهرهای ترکیه بگردیم و به شهر زیبای استانبول بر نخوریم!

شهر استانبول با نام کهن کنستانتین یکی از جذاب‌ترین شهرهای گردشگری در سراسر جهان که در شهر ترکیه واقع شده، از هر لحاظ تاریخی، فرهنگی، طبیعی و… جذابیت‌های بی‌ نظیری دارد.

این شهر با آب و هوای خوش و جاذبه‌های دیدنی فراوان در تمام سال‌ها  گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

این موضوع از آمار  بین المللی ثبت شده گردشگری جهان کاملا روشن است.

جالب است بدانید که شهر استانبول از سال ۲۰۱۰ تاکنون جزو پرطرفدارترین مقاصد گردشگری بین تمام شهرهای دنیا بوده و در همین سال ۲۰۱۰ میلادی رتبه باورنکردنی “سوم” از نظر تعداد گردشگران خارجی را در بین همه شهرهای جهان دریافت کرده‌ است.

اما به راستی شهر استانبول چگونه شهری است؟ چه امکانات و جاذبه‌هایی را در دل خود جای داده؟ چرا نزد گردشگران تا این حد محبوب شده است؟

در ادامه این مقاله از دیپارول قصد داریم به طور کامل به جذابیت‌های بزرگترین شهر ترکیه، استانبول پرداخته و از همه جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر به ترکیه و گشت و گذار در شهر رویایی استانبول هستید، حتما حتما با ما همراه باشید.

شهر زیبای استانبول

شهر زیبای استانبول: بهشت شگفت انگیز اوراسیا

شاید با خود فکر کنید که شهر استانبول به تازگی و در چند سال اخیر به شهری مدرن و پرجاذبه تبدیل شده و تا این میزان مورد توجه مردم سراسر جهان قرار گرفته است، اما در واقع اینطور نیست!

شهر استانبول با نام‌های کهن کنستانتین و یا قسطنطنیه (که به احتمال خیلی زیاد نام آن را شنیده‌اید!) از سال‌ ۶۶۷ پیش از میلاد با استعمار کشور یونان، مورد توجه ویژه استعمارگران قرار گرفت.

از همان زمان‌های حکومت دوره امپراطوری یونانی بیزانس و سال‌ها بعد، امپراطوری عثمانی بود که شهر استانبول مادام به عنوان پایتخت کشور برگزیده شده و متحمل پیشرفت و تغییرات گسترده‌ای می‌شد.

با روی کار آمدن هر حکومت، پایتخت ترکیه تحولات تازه‌ای پیدا می‌کرد و هر بار آثار باستانی ارزشمندی برای دوره‌ی بعد به میراث می‌گذاشت.

حال می‌توان دریافت که چه اشتباهی ست که برخی افراد گمان می‌کنند که دلیل اصلی استقبال چشمگیر همه ساله ایرانی‌ها از سفر به استانبول، نزدیکی کشور ترکیه به ایران و عواملی چون اجناس با کیفیت و.. باشد، اما موضوع چیزی فراتر از این حرف‌هاست!

به غیر از عواملی چون نزدیکی کشور، مزایای بی نظیری هست که سالانه میلیون‌ها توریست و گردشگر خارجی را از تمام نقاط جهان به قلب فرهنگی و اقتصادی اوراسیا می‌کشاند.

در حقیقت استانبول شهری مدرن و پیشرفته و در عین حال دارای آثار باستانی ارزشمند است. افزون بر این طبیعت زیبا و آب و هوای فوق العاده‌ای دارد. به راستی یک گردشگر از یک مقصد جذاب توریستی چه چیزی به غیر از این‌ها می‌خواهد؟!

 دو قسمت اصلی اروپایی و آسیایی شهر استانبول با یک تنگه به نام تنگه بسفر از هم جدا شده‌اند. این تنگه و دو دریای سیاه و دریای مرمره از زیبایی‌های طبیعی و تفریحات آبی شهر هستند.

این شهر با پیشینه تاریخی عمیق، آثار باستانی ارزشمند و خیره کننده‌ای از جمله کاخ‌ها، مساجد، موزه‌ها و.. را در خود جای داده است.

طبیعت بکر، مناطق کوهستانی و سواحل از جذابیت‌های طبیعی دیگر شهر هستند.

البته این شهر جاذبه‌های مدرن و انسانی دیگری هم دارد. بازارهای پر زرق و برق و اجناس متنوع با کیفیت از جمله پوشاک، رستوران‌های معروف شهر با غذاهای لذیذ و خاص را از دیگر جذابیت‌های منحصر به فرد شهر استانبول می‌توان نام برد.

در بخش‌های بعد این مقاله بیشتر با جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول آشنا خواهیم شد و در آخر پیشنهادات جذابی برایتان خواهیم داشت.

برای سفر به شهر زیبای استانبول و آنتالیا و حتی سفرهای دیگر نیازی به کارکزاری‌های متعدد ندارید، با کارگزاری هتل در آنتالیا  دیپارول می‌توانید با کمترین هزینه و بهترین کیفیت، سفری لذت بخش را تجربه کنید.

سواحل آرامش بخش و تفریحات فوق العاده در شبه جزیره استانبول

سواحل آرامش بخش و تفریحات فوق العاده در شبه جزیره استانبول

یکی از پرطرفدارترین جنبه‌های طبیعی یک شهر، ساحلی بودن آن است. شبه جزیره استانبول از جهات مختلف به دریاهای سیاه و مرمره راه داشته و دارای سواحل متعدد و بی نظیری است.

سواحل تروبلو، بورک، بابیلون، اوزن، نان استاپ، گلدن، سوما، دالیا، سولار، شیله آکوا، فلوریا گونش، گرین آکوا، الیو صدف، بیوک آدا،کادبستان، بورچ، ناکی بی، بویوک چکمجه، ازونکوم و.. از آرامش بخش ترین سواحل واقع شده در گوشه و کنار شهر استانبول هستند.

در این سواحل می‌توانید با ویو دل انگیز موج‌های زلال دریا آفتاب بگیرید، نوشیدنی میل کنید، کنار عزیزانتان خوش بگذرانید و البته به تفریحات هیجان انگیز آبی بپردازید.

خفن‌ترین تفریحات در سواحل استانبول عبارتند از: کایت سواری(پارا موتور)، موج سواری، قایق سواری، فوتبال و والیبال ساحلی و…

با هزینه مناسب می‌توانید این تفریحات را در هر زمان از روز انجام دهید.

شایان ذکر است که برخی از سواحل کم عمق‌تر هستند و امکان شنا کردن ایمن و لذت بخش توریستان را نیز فراهم می‌کنند. از مناسبترین سواحل برای شنا کردن می‌توان به سواحل بورچ، اوزونکوم و ناکی بی اشاره کرد.

جالب است بدانید که افزون بر این موارد، در نزدیکی لب دریاهای استانبول رستوران‌های معروف و با کیفیت با غذاهای فوق العاده لذیذ و در برخی سواحل فستیوال‌های مختلف، مراسم خاص و موسیقی زنده برپاست؛ انتخاب بسیار خوبی ست اگر در شب‌های استانبول سری به ساحلی مثل بابیلون بزنید!(موسیقی‌های زنده پاپیون را در هیچ ساحلی پیدا نمی‌کنید!)

استانبول، شهری پر رمز و راز؛ میراثی عجیب از تاریخ چند هزار ساله پادشاهی‌ها اینجاست!

شاید اگر در تصاویر معروف اینترنت از شهر استانبول بگردید، کمتر آثار و اماکن زیبای باستانی آن را ببینید، اما در واقع شهر استانبول همان قدر که زیبایی طبیعی و یا مدرن دارد، از لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز غنی است. همین موضوع هم هست که سبب می‌شود نه تنها توریستان علاقه‌مند به جلوه‌های طبیعی بلکه علاقه‌مندان آثار باستانی به سفر به شهر استانبول اشتیاق فراوان نشان دهند.

اما جاذبه‌های تاریخی استانبول چه هستند؟ در بخش‌های قبل اشاره کوچکی به تاریخچه شهر استانبول داشتیم؛ در حقیقت شهر استانبول شاهد دوران‌های پادشاهی عجیب و تاثیر گذاری بوده‌ است. این شهر که طی سال‌ها در دوران امپراطوری رم و یونان و سپس عثمانی‌ها رشد و توسعه یافته، در گوشه و کنار خود هنرهای زیبای باستانی شامل مساجد زیبا، کاخ‌های مجلل باستانی، اماکن پر رمز و راز با نمای یونانی، بازارهای عجیب و خیابان‌های کهن را دارد.

مطالعه بیش‌تر: استانبول با بنا های مسیحی کمتر دیده شده

ماجراجویی در کوه و دشت‌های استانبول زیبا

ماجراجویی در کوه و دشت‌های استانبول زیبا

در ابتدای مطلب به سواحل استانبول پرداختیم، اما کم لطفی ست اگر به جاذبه‌های طبیعی دیگر شهر استانبول توجه نکنیم. طبیعیت منشا احساسات مثبت و بهبود دهنده سطح انرژی درونی ماست؛ هر چند که درگیر مدرنیته شویم و خود را درگیر شهرهای مدرن و پرتجمل حال حاضر کنیم، نمی‌توانیم طبیعت را از یاد ببریم.

یکی از مزیت‌های شهر استانبول همین تراکم امکانات و جاذبه‌های متنوع در یک شهر است. با فاصله نه چندان زیاد از شهر مدرن و آثار باستانی استانبول، جاذبه‌های طبیعی آن قرار گرفته‌اند. کوه‌های مرتفع و مناطق کوهستانی جذاب، جنگل‌های سرسبز و شاداب، دریاچه‌های زلال و گوارا از مهمترین این جاذبه‌ها هستند.

  • اگر به گردش در جنگل و بازدید از تنوع جانوران این مناطق علاقه دارید، به پارک اورمانیا یا مناطق پولونزکوی یا ایگنیادا سر بزنید.
  • اگر تنوع گیاهی را بیشتر دوست دارید، به پارک امیرگان(امیر خان) بروید و از بیش از ۱۲۰ گونه گیاهی جالب بازدید کنید.
  • اگر کوهستان و چشمه‌ها را ترجیح می‌دهید، بسیار خوب! به شما پیشنهاد می‌کنیم به کولین داغ یا آکیازی بروید و از جلوه‌های طبیعی بکر و زیبای این مناطق لذت ببرید.

 

رستوران‌های معروف، غذاهای لذیذ و باقلوا ترکیه که تنها در استانبول پیدا می‌کنید!

نمی‌شود حرف از جذابیت‌های توریستی ترکیه و شهر استانبول به میان آید و صحبت از رستوران‌های معروف شهر، غذاهای لذیذ و باقلوا ترکیه نشود!

مبالغه نکرده‌ایم اگر بگوییم که سفر به استانبول بدون امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های خاص و لذیذ آن لذت کافی را ندارد! اگر به استانبول رفتید و رستوران‌های آن را امتحان نکردید، بدانید کلاه سرتان رفته است.

بهترین رستوران‌های ترکیه با تنوع بی نظیر و دستپخت فوق العاده غذاهای ترکی تنها در شهر استانبول یافت می‌شوند. در این رستوران‌ها می‌توانید از بین غذاهای سنتی، مدرن و حتی بین المللی غذای دلخواه خود را سفارش دهید و از طعم تکرارنشدنی غذا لذت تمام را ببرید.

رستوران‌هایی چون رستوران نیکل، برسا، هونکار، اورفوز، آسیتان استانبول و.. از عالی‌ترین رستوران‌های واقع در شهر استانبول هستند.

مطالعه بیش‌تر: لوکس ترین هتل‌های آنتالیا

فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری استانبول

حال که به طور جامع و کامل به شرح جاذبه‌های گردشگری و دلایل محبوبیت زیاد شهر استانبول پرداختیم، زمان آن است که فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری استانبول خدمت شما ارائه دهیم، تا هر زمان که دوست داشتید به این شهر کم نظیر و فوق العاده سفر کنید، بدانید چطور به بهترین نحو از سفر خود لذت ببرید و قشنگترین‌های استانبول را ببینید. با ما همراه باشید.

برای لذت بردن از جادبه‌های طبیعی استانبول کجا برم؟

۱. پارک اورمانیا

۲. امیرگان(امیر خان) پارک

۳. کولین داغ(جاذبه‌های کوهستانی)

۴. دریاچه ساپانچا

۵. آکیازی(چشمه آبگرم)

۶. ایگنیادا(برای کمپ در طبیعت، گذراندن اوقات آرام پیاده روی، قایق سواری و..)

۷. ساحیل پارک

۸. پولونزکوی

۹. کوه‌های بابا در فتحیه

۱۰. پیست اسکی کاراتپه( به خصوص در فصل زمستان توصیه می‌شود!)

۱۱. دشت کوزو(فلات کوزو)

۱۲. روستای کانلیکا (گذران وقت به دور از شلوغی شهر در نزدیکی تنگه بسفر)

۱۳. روستای شیرینجه (طبیعت بکر و صنایع دستی زیبا)

۱۴. روستای گوموشلوک (بهشت استانبول)

۱۵. روستای کایاکوی(ماجراجویی عجیب در روستای ارواح!)

هنر معماری مساجد استانبول را کجا ببینیم؟

۱. مسجد ایاصوفیه (قدمت تاریخی از قرن ۶ تاکنون-دوره امپراتوری میزانس)

۲. مسجد سلطان احمد، مسجد آبی استانبول (دوره امپراتوری عثمانی‌ها)

۳. مسجد سلیمانیه(شاخکار معماری مسجدهای استانبول، مربوط به دوران بزرگترین شاه عثمانی، سلطان سلیمان)

۴. مسجد رستم پاشا(معماری ظریف و طراحی پر زرق و برق و زیبا)

۵. مسجد اورتاکوی(مسجد مجیدیه، با قدمت ۲۰۰ ساله، کنار تنگه بسفر)

۶. مسجد جدید(قدمت بیش از ۳۰۰ سال!)

۷‌. مسجد ایوب(محل تاجگذاری عثمانی، قدمت از ۱۴۵۸ تاکنون)

۸. مسجد فاتح(جلوه‌ای خاص از هنرهای اسلامی)

۹. مسجد مهری ماه سلطان (قدمت از ۱۵۶۰ تاکنون، هدیه سلیمان شاه عثمانی به دخترش)

۱۰. مسجد شاهزاده (یادبود پسر شاه سلیمان عثمانی، مسجدی پر نقش و زیبا، قدمت ۱۵۴۸ تاکنون)

۱۱‌. مسجد زیرک (معماری خارجی سبک کلیسا یونانی بیزانس، معماری داخلی طراحی سنتی مساجد!)

۱۲. مسجد دولماباغچه(مجلل و زیبا، قدمت ۲۰۰ ساله)

۱۳. میدان تکسیم

۱۴. خیابان استقلال

۱۵. جزیره بویوک آدا

۱۶. کاخ توپکاپی

۱۷. کاخ دولماباغچه

۱۸. برج باستانی گالاتا

۱۹. کلیسای چورا

۲۰. آب انبار باسیلیکا

۲۱. موزه باستان شناسی استانبول

بهترین مراکز خرید استانبول کجاست؟

۱. مرکز خرید آکمرکز (نمای جذاب، از گران قیمت‌ترین‌ها تا ارزان‌ترین‌ها)

۲. مرکز خرید مال آف استانبول(مدرن‌ترین بازار، با وجود معروف‌ترین برندهای جهان)

۳. مرکز خرید وادی استانبول (نمای بی نظیر مرکز خرید کنار جنگل)

۴. مرکز خرید کاپیتول استانبول(به خصوص اگر هتل‌‌تان در قسمت آسیایی استانبول است، به راحتی به این بازار دسترسی دارید.)

۵. مرکز خرید ایستینیه پارک(لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندها!)

۶. مرکز خرید توریوم

۷. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

۸. مرکز خرید مجلل آسیایی پالادیوم

۹. پاساژ زورلوسنتر (امکانات تفریحی فوق العاده)

۱۰. مرکز خرید اوت لت آسیا پارک(قیمت بسیار مناسب)

۱۱. مرکز خرید اوت لت کاله استانبول

۱۲. مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

۱۳. مرکز خرید اوت لت فوکس سیتی

۱۴. مرکز خرید اوت لت دیپوسایت

۱۵. مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

این موارد فهرستی از بهترین مراکز تفریحی، طبیعی، مراکز خرید و اماکن باستانی شهر استانبول بودند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *