خلاصه مطالب:

تور مثلث طلایی هند

تور دهلی – آگرا – جیپور ( مثلث طلایی )؛ شهرهای دهلی، آگرا و جیپور سه راس مثلث طلایی گردشگری هند محسوب می,شوند. پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از تور دهلی، آگرا و جیپور سفری خاطره انگیز و رویایی را تجربه نمائید‌.
در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این سه شهر، به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

جاذبه‌های گردشگری شهر دهلی

دهلی

کشور هند در منطقه جنوب شرقی آسیا قرار دارد. دهلی مهم‌ترین و بزرگ‌ترين شهر کشور هند محسوب می‌شود و در بخش شمالی آن واقع شده است. این شهر در حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد.
به جهت قدمت تاریخی شهر دهلی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این شهر وجود دارد و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا می‌باشد.
از دلایل علاقمندی توریست‌ها برای سفر به دهلی می‌توان به آثار تاریخی متعدد، مناظر سرسبز و تسلط ساکنان دهلی به زبان انگلیسی اشاره کرد.
اواخر فصل پاییز بهترین زمان سفر به دهلی می‌باشد، زیرا دمای هوا در آن موقع متعادل تر از فصول دیگر است. همچنین در این زمان رطوبت هوا به کمترین مقدار می‌رسد.


بهترین راه سفر به دهلی استفاده از تور دهلی و سفر هوایی به این شهر می‌باشد.
فرودگاه بین‌المللی گاندی واقع در شهر دهلی، جزو مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور هند به شمار می‌رود. بیشتر مسافران خارجی از این فرودگاه برای وارد شدن به شهر دهلی استفاده می‌کنند .
فاصله فرودگاه بین‌المللی گاندی تا مرکز شهر در حدود ۱۶ کیلومتر است. مسافران می‌توانند پس از وارد شدن به این فرودگاه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس، مترو و تاکسی به نقاط مختلف شهر دسترسی یابند.


هتل‌های بسیاری با کیفیت‌های مختلف در شهر دهلی وجود دارند.
از بهترین هتل‌های آن می‌توان از هتل ۵ستاره جو ماریوت نیو دهلی آئروسیتی با ۵۲۳ اتاق، هتل لوکس شانتی هوم و هتل لوکس رادیسون بلو پلازا با ۲۶۱ اتاق نام برد.


تنوع غذایی در شهر دهلی بسیار بالا است. معمولأ در بیشتر غذاهای هندوستان از ادویه‌های تند استفاده می‌شود.
مرغ تندوری، خورشت بره، سمبوسه، مرغی کره ای، خورشت سیب زمینی و نخود جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای هندی به شمار می‌روند.
چای ماسالا محبوب‌ترین نوشیدنی در هند محسوب می‌شود. این چای از ترکیب ادویه های معطر تهیه می‌گردد. رستوران‌های متنوعی با دکوراسیون چشم نواز در نقاط مختلف شهر دهلی وجود دارند. این رستوران‌ها بهترین، با کیفیت ترین و متنوع ترین غذاهای هندی و بین المللی را برای مشتریان سرو می‌کنند.
از بهترین رستوران‌های شهر دهلی می توان به رستوران ایستگاه شرق، رستوران ال جواهر، رستوران کریم و رستوران بخارا اشاره کرد.

مجموعه دیپارول در کنار ارائه برنامه‌های مرتبط با تور دهلی-آگرا-جیپور، خدمات تور گوا – بمبئی را نیز ارائه می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری شهر دهلی

شهر دهلی دارای جاذبه‌های تاریخی و مکان های دیدنی بسیاری می‌باشد.
از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به قلعه سرخ یا لال قلعه، مسجد جامع دهلی، مقبره همایون، مقبره گاندی، دروازه هند، قطب منار، باغ پنج حس، موزه ملی، اقامتگاه رئیس‌جمهوری، معابد آکشاردام، معبد لوتوس و… اشاره کرد.
پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری نوبت به خرید و معرفی مراکز خرید شهر دهلی می‌رسد.
مهم‌ترین مراکز خرید شهر دهلی عبارتند از: مرکز خرید سلکت سیتی، بازار چتاچوک، بازار دیلی هات، بازارخان، بازار جان پات و … .
از مهم‌ترین نکاتی که در سفر به دهلی باید به آن توجه نمود این است که آب لوله کشی در این شهر، قابل آشامیدن نیست و برای تهیه آب آشامیدنی باید به سوپرمارکت‌ها مراجعه نمود.
در سفر به دهلی بهتر است برای تهیه سیم کارت کشور هندوستان اقدام نمایید. اپراتورهای مختلفی در این کشور وجود دارند. ایرتل و ودافون-آیدیا دو اپراتور برتر کشور هند محسوب می‌شوند و خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه می‌دهند، لیکن سیم کارت ایرتل از لحاظ آنتن دهی گزینه بهتری محسوب می‌گردد.
برای تهیه سیم کارت می‌توان به یکی از شعب اپراتورها که در شهر دهلی به وفور یافت می‌شوند، مراجعه کرد. مجموعه دیپارول در کنار ارائه برنامه‌های مرتبط با تور دهلی-آگرا-جیپور، خدمات تور کیش را نیز ارائه می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری شهر آگرا

آگرا

این شهر تاریخی گردشگری، سومین شهر بزرگ ایالت اوتار پرادش در کشور هند می‌باشد. آگرا در کنار رودخانه یامونا قرار دارد. فاصله آگرا تا دهلی در حدود ۲۰۶ کیلومتر است.
تاج محل یکی از عجایب هفتگانه دنیا واقع در شهر آگرا می‌باشد. از این رو این شهر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران در کشور هند محسوب می‌شود.
شهرت آگرا به سبب واقع شدن تاج محل در آن می‌باشد، اما علاوه بر تاج محل می‌توان آثار بی نظیری همچون بناهای تاریخی، مقبره‌ها، کاخ‌ها، قلعه‌ها و باغ‌ها را در این شهر مشاهده نمود.

جاذبه‌های توریستی شهر آگرا

مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر آگرا عبارتند از:
تاج محل، ارگ سرخ آگرا یا قلعه لعل، چینی کا روضه، مقبره اعتماد الدوله، مسجد جامع آگرا، فاتح پور سیکری (شهر پیروزی)، مقبره اکبر کبیر، کاخ جودا بای، ورینداوان، قلعه سیکاندرا، معبد مانکامشوار، باغ مهتاب و … .
در آگرا مراکز خرید و بازارهای سنتی فراوانی وجود دارند. گردشگران می‌توانند برای خرید سوغاتی، یادگاری‌های متنوع و صنایع دستی زیبا به این بازارها مراجعه نمایند. ماکت مرمری کوچک تاج محل یکی از سوغاتی‌های شهر آگرا می‌باشد.
آگرا به عنوان گرم‌ترین شهر هندوستان شهرت دارد، از این رو بهترین زمان سفر به آن از ماه نوامبر تا فوریه می‌باشد.
در سفر به آگرا توصیه می‌کنیم غذاهای محلی آن را حتماً امتحان کنید. معروف ترین غذاهای محلی شهر آگرا دالموت، پاراتا، آلو تیکی، مرغ تندوری، جالبی، پنیر تیکا، شاورما، پتا، بدای و … هستند.
هتل‌های شهر آگرا فوق‌العاده مجهز و دارای امکانات بی شماری می‌باشند. تنوع هتل‌ها در این شهر بسیار زیاد است.
برخی از هتل‌های لوکس شهر آگرا عبارتند از:

هتل ۵ ستاره جیپی پالیس با ۳۴۱ اتاق، هتل ۵ ستاره کلارکس شیراز با ۲۳۷ اتاق، هتل ۵ ستاره آی تی سی موگال ا لوکسری با ۲۳۳ اتاق، هتل ۵ ستاره کورتیارد بای ماریوت آگرا با ۱۹۴ اتاق، هتل ۵ ستاره رامادا پلازا آگرا با ۱۴۵ اتاق، هتل ۵ ستاره رادیسون بلو آگرا تاج ایست گیت با ۱۴۲ اتاق، هتل ۵ ستاره دابل تری بای هیلتون آگرا با ۱۰۴ اتاق، هتل ۵ ستاره اوبروی آمار ویلاس آگرا با ۱۰۲ اتاق و … .

جاذبه‌های توریستی شهر جیپور

جیپور

جیپور شهر صورتی هند است. علت این نام به سازه‌های فراوان این شهر که با سنگ های صورتی ساخته شده است، برمی‌گردد.
به جهت وجود کاخ‌های باشکوه، معبدهای قدیمی و بازارهای رنگارنگ در این شهر، جیپور جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند به شمار می‌رود. ترکیبی از معماری های سنتی و مدرن در خیابان های این شهر زیبا و رنگارنگ مشاهده می‌شود.
به جهت واقع شدن جیپور در منطقه ای خشک و بیابانی، بهترین زمان سفر به جیپور فصل زمستان است.
برپایی فستیوال‌های متعدد یکی از دلایل انتخاب شهر جیپور برای گردشگران می‌باشد. دو فستیوال معروف و مهم شهر جیپور فستیوال فیل و فستیوال بادبادک است.
در فستیوال فیل، فیل‌ها را که به زیبایی رنگ آمیزی کرده‌اند، از خیابان عبور می‌دهند. علاوه بر آن در این فستیوال رقص فیل‌ها و چوگان فیل‌ها مشاهده می‌شود.
در فستیوال بادبادک، هزاران بادبادک رنگی و زیبا را در آسمان شهر به پرواز در می‌آورند. سالانه گردشگران بسیاری از این شهر زیبا و تاریخی بازدید به عمل می‌آورند.

جاذبه‌های گردشگری جیپور

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر جیپور می‌توان به کاخ هوا محل (از نمادین ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های شهر جیپور)، کاخ جال محل یا کاخ آب (واقع در مرکز یک دریاچه)، کاخ شهر، مزرعه فیل های الفانتستیک، موزه آلبرت هال، معبد بیرلا ماندیر، رصدخانه جانتار مانتار، قلعه ناهارگار، باغ سیسودیا رانی کا، باغ وحش جیپور، قلعه‌ و قصر امبر، باغ کاناک ورینداوان، معبد گالتاجی، چاه پله و … اشاره کرد.
پس از گشت و گذار در این شهر زیبا توصیه می‌کنیم حتما از غذاهای محلی آن نوش جان نمائید.
برخی از غذاهای محلی و پرطرفدار شهر جیپور عبارتند از: دال باتی چورما، پیاز کی کاچوری، ماوا کاچوری، گاجاک و… .
در پایان توصیه می کنیم که برای بازدید از مثلث طلایی کشور هندوستان با دیپارول همراه شده و از تور دهلی- آگرا- جیپور استفاده نموده و از بهترین خدمات رفاهی ما برخوردار گرديد.

اطلاعات تکمیلی سفر به هندوستان