فهرست کاملی از جاهای دیدنی مجارستان

مجارستان کشوری با پیشینه‌ تاریخی، سنت فرهنگی غنی، داشتن جاذبه‌ های فرهنگی، ابنا تاریخی و موزه ‌های بسیار یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری و از جاهای دیدنی اروپا به شمار می ‌آید. اگر می ‌خواهید به مجارستان سفر کنید و تور مجارستان به یاد ماندنی داشته باشید، همراه ما باشید. در این مقاله دیپارول فهرست کاملی از جاهای دیدنی مجارستان را خدمت حضورتان معرفی می ‌کنیم.

مسجد پاشا قاسم

ساختمان این مسجد در اواخر نیمه‌ دوم قرن شانزدهم، وقتی که کشور تحت تسلط امپراتوری عثمانی قرار داشت، ساخته شد. این بنا از همان اول به نیت مسجد ترسیم شده بود، ولی  در سال ۱۷۶۶ یسوعیان، مناره‌ مسجد را برداشتند و الان نیز به‌ عنوان کلیسای کاتولیک به کار گرفته می‌ شود. این بنا در شهر تاریخی پیچ  یکی از زیباترین نمونه‌ های معماری ترکی در کل مجارستان به شمار می آید. با وجود تغییر مسجد به کلیسا باز هم شما می ‌توانید نوشته های قرانی را روی دیوارهای آن ببینید. تزئینات داخلی کلیسا نیز به آنجا زیبایی خاصی بخشیده است. گردشگران هنگامی که مراسم مذهبی کلیسا برگزار شود، اجازه‌ ورود به داخل آن را ندارند.

تور مجارستان

ساختمان پارلمان

ساختمان پارلمان مجارستان به‌ عنوان یکی از جذاب ‌ترین نمونه ‌های سبک معماری احیای گوتیک معرفی شده است. این ساختمان در کرانه‌ رودخانه‌ دانوب واقع است و درحال ‌حاضر عظیم‌ ترین ساختمان مجارستان و با ارتفاع ‌ترین  ساختمان بوداپست محسوب می ‌شود. صدها منار مخروطی و طاق دورتادور گنبد مرکزی بنا را زینت داده ‌اند. این ساختمان رو به سمت میدانی بزرگ قرار دارد که معمولا صحنه‌ اجلاس سیاسی است. شب ‌ها این بنا به‌ دلیل نورپردازی حرفه ‌ای ظاهری با شکوه و جذابی پیدا می‌ کند.  بخش‌ هایی از داخل بنا برای بازدید عموم  مردم آزاد است.

غارهای آگتلک کارست

یکی از هشت جاذبه‌ گردشگری مجارستان که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است،  غارهای پارک ملی آگتِلِک کارست است. ولی از میان جاذبه ‌های طبیعی مجارستان تنها همین غارها توانسته یونسکو ثبت شود. داخل این غارها صفی یه یاد ماندنی و جذاب از اِستالاکتیت ‌ها و اِستالاگمیت ‌ها است که بعضی‌ از آن ها از جمله عظیم ترین اِستالاکتیت‌های اروپا محسوب می ‌شوند. به‌ دلیل وجود ترکیب ‌های معدنی غنی در زمین‌ های فوقانی غار در اینجا شاهد شکل‌ های جالبی از صخره ‌ها نیز  مشاهده خواهید کرد. اگر شرایط برای شما مهیا شد شما می ‌توانید، از غارهای یخی اسلواک کارست هم که (Slovak Karst) که به آن‌ سمت مرزهای مجارستان و کشور اسلواکی هستند؛ نیز دیدن نمایید.

خانه اپرای مجارستان، به عنوان سومین خانه اپرای اروپا

برای لذت بردن از یک اپرای به یاد ماندنی و آکوستیک شگرف، توصیه می کنیم بازدید از خانه اپرای مجارستان را از لیست برنامه های سفرتان حذف نکنید. معماری به سبک نئو رنسانس این بنا هم جذابیت به خصوصی به آن بخشیده است. بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که با تور مجارستان روزانه برای بازید از خانه اپرا همراه شوید. به دلیل این که در این صورت اطلاعات زیادی می‌ توانید دریافت کنید. گفتن این حرف شاید برای کسانی که گرایش زیادی به اپرا دارند، تکراری باشد. اما برای دیگران خالی از لطف نیست که بدانند این خانه اپرا در بین اپراهای اروپا جایگاه سوم را دارد.

مجارستان

اکوا پارک کلکسیونی  نمونه از سرگرمی های خانوادگی

انتظار  بازی هایِ کودکانه از شهری که زیبایی ‌های آبی زیادی دارد، توقع به جایی است. اکوا پارک، شور و جوش و خروش یک تفریح بی خطر آبیِ مخصوص بچه ها، با سرسره های پیچ در پیچ و استخرهای بزرگ آب است. ولی زیبایی های کودکانه این شهر تنها با تفریحات آبی تمام نمی شود. توجه داشته  باشید که اگر به میدان الیزابت بروید، دیگر توانایی آن را ندارید که بچه ها را از محیط سبز، اسکیت سواری و چرخ و فلک بزرگ آن جا جدا کنید. راه آهن کودکان، تجربه یک واگن سواری در تور مجارستان  هر چند به اندازه‌ یک ساعت را برای بچه ها فراهم می ‌آورد.

مسافت یک کیلومتری از بین مزارع و جنگل ها با قطاری که به دست بچه ها مدیریت می شود، تجربه به یاد ماندنی برای آن‌ها است. در تور مجارستان، بازدید از ببرها و رفتار بامزه اورانگوتان ها در باغ وحش در شهر بوداپست برای بچه ها خاطره ای شرین و به یادماندنی می ‌شود. برای نرفتن به مینی ورسیوم زیاد پافشاری نکنید، دیدار از یک موزه مینیاتوری که جاهای دیدنی سه کشور مجارستان، آلمان و اتریش را در مقیاسی کوچک به نمایش گذاشته است برای بزرگ ترها جذابیت دارد. در حقیقت این قسمت از مکان ‌های دیدنی برای تور مجارستان، کلکسیونی برای سرگرمی های خانوادگی را برای شما فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: فهرست کاملی از جاهای دیدنی هلند

پل زنجیری سیچنی

در تور مجارستان در تماشای جاذبه های توریستی مجارستان چ، توصیه می کنیم اوقاتی را برای ثبت لحظاتی فراموش نشدنی در این سرزمین اختصاص دهید. شهر بوداپست به واسطه‌یچ رود دانوب به دو قسمت بودا و پست تقسیم شده است. قدم زدن بر روی پلی که به سبک کلاسیک ساخته شده و ارتباط دهنده میان دو قسمت این شهر نورانی و جذاب است، خیلی شوق برانگیز و خاطره انگیز است. تماشای غروب با جلال خورشید در اوج دریاچه دانوب از بالای این پلِ ارتباط دهنده شهر، آرامشی بی نهایت را به روح و جانتان به ارمغان می ‌آورد.

حمام روباز سیتیچی

جذاب ترین قسمت دیدنی های مجارستان، دیدار از حمام های آبگرم شهر بوداپست است. آنچه در این شهر دقت شما را به خود جذب میکند، حمام های سنتی با معماری بی مانند است. اگر تا به حال حمام  موفق به بازدید از روباز نشده اید، در سفر با تور مجارستان بازدید از نام آور و پر آوازه ترین حمام بوداپست به نام حمام سیتیچی را از یاد نبرید. در این حمام رو باز شما می ‌توانید از فعالیت ‌های درمانی هم نهایت استفاده را ببرید. آب درمانی در حمام روباز سیتیچی، آرامشی توام با لذت را به شما ارمغان می آورد به طوری که تا به حال چنین تجربه ایی به شما دست نداده است.

جاهای دیدنی مجارستان

شهر زیبای پچ

در  شهر پچ شما می توانید آدم های مختلف از رنگ و نژاد های متنوع را دین فرمایید که به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی خود را سپری می‌دکنند.  نکته جالب این جا است که آغوش شهر پچ به روی پناهندگان باز است و پناهندگان را به شهر خود قبول می‌ کنند. یکی از دلایل پر طرفدار و جذاب بودن شهر پچ برای خواهان علم و دانش، تحصیل در قدیمی ترین دانشگاه مجارستان در این شهر جذاب و به یاد ماندنی است.

سخن پایانی

ما در این مطالب برای سفر به قلب جهان یعنی مجارستان، فهرست کاملی از جاهای دیدنی مجارستان را خدمت شما عزیزان مختصر توضیح دادیم. امید است مطالب کافی بوده باشد.

با ما همراه باشید: جاذبه‌ های گردشگری وان ترکیه چیست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *