جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیز پوکت همه را به وجد می آورد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند با مساحت تقریباً 540 کیلومتر مربع (تقریباً به اندازه سنگاپور) است. یک چهارم میلیون نفر پوکت را خانه خود می دانند که اکثر آنها تایلندی یا چینی هستند.

جاذبه‌های گردشگری پوکت زیاد است. در سواحل غربی تایلند در دریای آندامان، دمای هوا بین 21 درجه تا 34 درجه سانتیگراد متغیر است. اما به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، ماه های نوامبر تا آوریل به طور سنتی آفتابی و مرطوب است در حالی که از ماه می تا اکتبر فصل بارانی باران های موسمی است.

کارگزاری هتل در بانکوک و پوکت دیپاورل بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می دهد. فقط برای سفرهای چند روزه برنامه‌ریزی کنید، سپس یک بار به پوکت بروید و برنامه خود را با توجه به خلق و خوی خود تنظیم کنید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری پوکت

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت آنقدر زیاد است که در یک روز نمی توانید به تمام ان ها سر بزنید. در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری پوکت خواهیم پرداخت.

به ساحل کاتا نوی سفر کنید

ساحل کاتا نوی خلیج کوچکی است که در فاصله کوتاهی از ساحل کاتا قرار دارد، این ساحل کوچک است اما مناظر آن نفس گیر است، کمی برای استراحت، قدم زدن در کنار ماسه های زیبا یا شاید رفتن به شنا بروید.

از منظر کاتا می ‌توانید به خلیج‌ های کارون، کاتا و کاتا نوی نگاه کنید، بهترین زمان برای بازدید از ساحل بین نوامبر و آوریل است. زیرا شنا در فصل باران ‌های موسمی گاهی اوقات خطرناک می ‌شود.

مطالعه بیش‌تر: جاذبه های گردشگری بانکوک

گشتی در تقطیر رام خلیج چالونگ داشته باشید

جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیز پوکت را می توان بهترین جاذبه های جهان دانست. برای هر علاقه ‌مندی که رم می ‌نوشد، کارخانه تقطیر رام چالونگ بای مطمئناً اشتهای شما را تحریک می ‌کند. این شرکت رام سفید مرغوب تولید می‌ کند که اکنون در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وقتی به کارخانه تقطیر می رسید کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، با یک تور شروع می کنید که در آن با نحوه تولید رم آشنا می شوید قبل از اینکه نگاهی به کارهای پشت صحنه بیاندازید. قسمت پایانی سفر در کارگاه و بار کوکتل است.

 

بیا و بودای بزرگ پوکت را از دست ندهید

این بودای بزرگ یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی در تمام پوکت است که در بالای تپه‌های ناکرد نشسته و با ارتفاع چهل و پنج متر ایستاده است، دیدن آن بسیار سخت است. از بالای تپه می توانید منظره ای پانوراما از جزیره را مشاهده کنید.

وقتی در بودا هستید متوجه خواهید شد که جدا از صدای موسیقی دارما و چند زنگ کوچک، بسیار آرام است. بودا از سنگ مرمر سفید برمه ای ساخته شده است و به زیبایی در زیر نور خورشید می درخشد.

مطالعه بیش‌تر: عجیب ترین هتل های پوکت

ساحل نای هارن

ساحل نای هارن در جنوب جزیره واقع شده است، این ساحل محبوبی است که هر ساله هزاران بازدید کننده دارد اما هنوز نسبتاً دست نخورده است و اصالت خود را حفظ کرده است.

با ماسه های نرم و زیبا و آب شفاف کریستالی، بلافاصله متوجه خواهید شد که چرا این ساحل بسیار محبوب است. در زیر سایه درختان بزرگ، رستوران‌های مختلفی را خواهید دید که غذاهای محبوب تایلندی می‌فروشند و همچنین فروشگاه‌های سوغاتی مختلفی که اقلام جدید محلی و همچنین لباس‌های ساحلی و شناور می‌فروشند.

به نقطه دید کارون بروید

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پوکت نقطه دید کارون است. درست در جنوب ساحل کاتا نوی، نقطه دید کارون قرار دارد، این منظره محبوب ترین دیدگاه در پوکت است و به طور معمول روزانه مملو از گردشگران است.

این منظره در یک جهت به دریای آندامان می نگرد و جهت دیگر به سه سواحل ساحلی غربی در سمت دیگر جزیره است. اگر دوست دارید به سواحل شنی سفید و دریاهای آبی زیبا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چرا در بالای آن اینقدر شلوغ است.

به وات چالونگ سفر کنید

بیش از یک قرن است که Wat Chalong به روی بازدیدکنندگان باز بوده است، وقتی وارد می شوید چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، از Poh Jao Wat شروع می شود که دو مجسمه از مردان مسن را در خود جای داده است.

یکی Ta Khee-Lek (یک محلی که پس از او برنده بخت آزمایی های مختلف شد. برای بازدید از مجسمه Poh Than Jao Wat، دیگری Nonsi نام دارد. احتمالاً نقطه برجسته بازدید شما بتکده بزرگ است که شامل یک ترکش کوچک از استخوان لرد بودا است، بتکده به زیبایی با تصاویر و تصاویر بودا تزئین شده است.

در بازار شبانه آخر هفته شهر پوکت سری بزنید

مردم محلی آن را به نام بازار ناکا می شناسند و در فاصله کمی از شهر پوکت قرار دارد و بازاری شبانه است که شبیه به آن نیست. همه چیز برای خرید وجود دارد مانند میوه ها، کنجکاوی های قدیمی، حیوانات و لباس.

یک رویداد محبوب هم با مردم محلی و هم برای گردشگران، بهتر است در اواخر بعد از ظهر به آنجا بروید تا مطمئن شوید که قبل از شلوغ شدن آن، به اطراف نگاه کنید. از غذاهای ارزان محلی موجود در فروش مانند ذرت کره ای طلایی استفاده کنید.

در Tiger Kingdom پاتوق کنید

اگر تا به حال می خواستید به یک ببر نزدیک شوید، این مکان برای انجام این کار است، دست پادشاهی ببر پوکت ببرهای هندوچینی را در اسارت از بدو تولد تا روزهای آخر پرورش می دهد.

ببرها معمولاً در حدود ساعت 19:00 غذا می‌خورند، اما برای جلوگیری از شلوغی، اولین چیزی که باز می‌شوند، ارزش دیدن دارد. اگر گرسنه باشید، این پادشاهی دو رستوران در سایت دارد که یکی از آنها به شما امکان می دهد به ببرها نگاه کنید.

لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت محبوبیت زیادی را در جهان دارد. کارگزاری هتل در پاتایا این امکان را برای شما فراهم می کند که به راحتی به پوکت سفر کرده و از این جاذبه ها نهایت استفاده را کنید. کارگزاری هتل در بانکوک و پوکت نیز می تواند کمک شایانی به شما کند.

جاذبه‌های گردشگری بانکوک

بانکوک با بیش از 9 میلیون نفر جمعیت از بزرگترین شهرهای جهان است. ازدحام شدید ترافیک، گرمای شدید و زندگی شبانه شیطانی آن بلافاصله با استقبال گرم بازدیدکنندگان روبرو نمی شود. اما برداشت های اولیه می تواند گمراه کننده باشد.

این یکی از جهانی ترین شهرهای آسیا با معابد و کاخ های باشکوه، کانال های وسیع، زندگی شبانه پر جنب و جوش و خرید عالی است که برای هر مسافری چیزی دارد. در ادامه جاذبه‌های گردشگری بانکوک را به شما معرفی خواهیم کرد.

موسسه یادبود ملکه ساوابها

موسسه یادبود ملکه ساوابها که اکنون یک مقصد گردشگری محبوب است، مکانی جذاب برای بازدید است.

مزرعه مارهای آن محل زندگی هزاران هزار مار کشنده است. این موسسه که سال 1913 افتتاح شد، زهر این مارها را استخراج می کند، در مورد خواص آن تحقیق می کند و تلاش می کند واکسنی ایجاد کند و پادزهر تولید کند.

ورزشگاه بوکس لومپین

اگر می خواهید یک شب سرگرم کننده در بانکوک داشته باشید، استادیوم بوکس Lumpinee مکانی عالی برای رفتن به آن است. طرفداران پرشوری که برای تماشای مبارزات موی تای می آیند فضایی مست کننده را ایجاد می کنند.

این میدان که توسط ارتش سلطنتی تایلند اداره می شود، هر سه شنبه، جمعه و شنبه شب مسابقات برگزار می کند. از آنجا که برنده شدن بسیار معتبر است، مبارزات به شدت سبک رقابتی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *