همان‌طور که اطلاع دارید جام جهانی فوتبال 2022 قرار است به میزبانی کشور قطر برگزار شود.

سوا از بحث و حاشیه هایی که در مورد میزبان این جام جهانی وجود دارد، قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، خودشان را برای این میزبانی آماده کرده‌اند. چرا که سران این کشور‌ها معتقدند که تاثیر جام جهانی قطر بر صنعت گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس فوق العاده بالا خواهد بود و می‌تواند نجات دهنده اقتصاد کشورشان باشد.

بزرگترین رقابت فوتبالی دنیا برای اولین بار در این منطقه برگزار خواهد شد. کشور‌ها از این فرصت به عنوان یکی از بهترین موقعیت‌های موجود برای نشان دادن خودشان و شناسایی توانمندی های کشورشان در نظر گرفته اند.

دستیابی به همچین هدف بالایی به برنامه ریزی اصولی و بازاریابی گسترده در سطح جهان دارد، کشورهایی مانند دبی و حتی ایران در این زمینه مصمم شده اند.

تاثیر جام جهانی قطر بر صنعت گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس

کشور قطر برای این میزبانی تا این لحظه هزینه های زیادی را پرداخت کرده و در کنار این هزینه‌های زیاد، تلاش های زیادی کرده تا بتواند این میزبانی را بر عهده داشته باشد.

قطر با وجود وسعت کمی که دارد، خود را برای بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا آماده کرده تا از این طریق بتواند در کنار نشان دادن توانایی هایش، خود را بین میلیاردها نفر بولد کند و توجه آن‌ها را به این کشور معطوف سازد.

طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام شده، قطر میزبان 32 تیم فوتبال از سراسر جهان است که می‌خواهند 64 مسابقه فوتبالی را در قطر برگزار کنند. پیش بینی انجام شده این است که گردشگران از 50 کشور جهان برای تماشای این مسابقه به خلیج فارس سفر خواهند کرد.

جام جهانی 2018 که در مسکو برگزار شده بود، نزدیک به 2 میلیون گردشگر را داشت که از اقصی نقاط جهان برای این مسابقه مهم به مسکو رفته بودند.

مطالعه بیش‌تر: قدیمی ترین هتل های شهر دبی

نگاه دیگری بر تاثیر جام جهانی 2022 بر صنعت گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس

نگاه دیگری بر تاثیر جام جهانی 2022 بر صنعت گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس

طبق تجربه هایی که از میزبانی دوره های گذشته جام جهانی به وجود آمده، می‌توان گفت که برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند جایگاه بین المللی کشور میزبان را در جهان و بین ملل ارتقا دهد. طوری که تا سال‌ها این کشور به عنوان یک کشور با جادبه های گردشگری برای تماشاچیان باشد. کشور میزبان می‌تواند تا سال های بعد نیز گردشگران خارجی را به خود جذب کند.

از طرف دیگر این رویداد نه تنها برای کشور میزبان دارای مزایای و فایده های گوناگونی است بلکه منطقه و حتی کشورهای همسایه هم می توانند در حاشیه این رخداد از منافع آن بهره مند شوند.

مطالعه بیش‌تر: ابوظبی گران ترین مقصد ممکن برای سفر در خاورمیانه

پیش بینی تعداد شرکت کنندگان در این رویداد ورزشی

برآورد مالی و سودی که جام جهانی 2018 برای مسکو به ارمغان آورده بود، میلیاردها دلار بود.

طبق برآوردهایی که انجام شده، احتمالا 2 میلیون تا 2.5 میلیون نفر گردشگر به کشور کوچک قطر سفر کنند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند دبی و ایران از این فرصت استفاده کرده و در کنار قطر آماده جذب گردشگر از سراسر جهان هستند. دیپارول مجری مستقیم تور های کشورهای عربی، جزو بهترین کارگزاری هتل در دبی و همچنین کارگزاری هتل در ابوظبی است که می‌تواند سفر به یاد ماندنی را برای شما تدارک ببیند.

برنامه ریزی طولانی مدت برای یک ماه مسابقه

مسئولان قطر برای برگزاری جام جهانی 2022، 12 سال متوالی است که برنامه ریزی کرده اند و آماده برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی شده اند.

مسئولان امیرنشین قطر برای این رویداد ورزشی، 8 ورزشگاه مجهز را در کشور کوچک خود ساخته اند. این در حالی است که در دوره قبل جام جهانی نیز همین تعداد ورزشگاه در روسیه ساخته شده بود.

در صورتی‌که کشور روسیه وسعتی خیلی بزرگتر با وسعت قطر داشته و قابل قیاس نیست. برای برگزاری چنین مسابقه ای فقط ورزشگاه و استادیوم مطرح نیست؛ بلکه لازم است خدمات و امکانات و برنامه ریزی‌های دیگری هم برای این رویداد ورزشی تدارک دیده شود تا این کشور به عنوان بهترین میزبان جام جهانی به جهانیان شناخته شود.

علاوه بر قطر، کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس نیز برای میزبانی از این گردشگران و حمل و نقل همزمان هزاران نفر گردشگر به استادیوم ها برنامه ریزی هایی را در نظر گرفته اند. در کنار مساله استادیوم، مکان استراحت، تفریح و امنیت نیز از موضوعات مهمی است که این کشورها در نظر گرفته اند.

مطالعه بیش‌تر: تاثیر جام جهانی قطر بر گردشگری ابوظبی

اتحاد کشورهای عربی برای جام جهانی 2022

اتحاد کشورهای عربی برای جام جهانی 2022

اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس در تلاش هستد که از این رویداد بتوانند گردشگران را به سمت خود جذب کرده و سودهای زیادی را به دست آورند و به نوعی خود را به جهانیان معرفی کنند. حتی دولت های زیادی نیز بر روی این رویداد ورزشی سرمایه گذاری کرده اند.

برخی از کشورها سعی دارند با این رویداد، ضرر و زیان های ناشی از شیوع کرونا ویروس را هم جبران کنند. گزارشی به وجود آمده که کشورهای عربی برای این رویداد آماده همکاری با فطر شده اند.

کشور امیر نشین عمان یکی از کشورهایی است که روی جام جهانی قطر برنامه ریزی کرده و می خواهد تماشاگران فوتبال را به سمت خود جذب کند. این کشور دارای مناطق گردشگری زیادی همچون طبیعت، کوه و آبشارو بیابان های جذابی است و می‌تواند برای تماشاگران فوتبال هیجان انگیز باشد.

دبی هم به عنوان جذابترین منطقه عربی برای خیلی از تماشاگران شناخته شده است  و امکانات تفریحی و گردشگری زیادی هم دارد که بتواند مدت ها تماشاچیان را جذب کند تا در دبی اقامت طولانی مدت داشته باشند.

برج های عربی دبی و سایر امکانات تفریحی این کشور بدون هیچ تبلیغ اضافه ای برای جذب گردشگران کافیست.

ابوظبی هم یکی دیگر از شهرهایی است که فرصت اقامت زیاد را برای تماشاچیان هموار می کند. اگر به دنبال  کارگزاری هتل در ابوظبی هستید که معتبرترین مرکز باشند که خدمات را با قیمت مناسب ارائه دهند، دیپارول پیشنهاد ما به شما است.

ایران و جذب گردشگران جام جهانی قطر

ایران هم یکی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس است که از جام جهانی قطر 2022 برای جذب گردشگران خارجی خود را آماده کرده است. تنوع آب و هوایی و موقعیت و جایگاه مناسب جزیره کیش این امکان را به ایران داده که به عنوان یکی از میزبانان گردشگران جام جهانی انتخاب شود. فاصله کیش با قطر کمتر از 200 کیلومتر بوده و با یک پرواز هوایی یک ساعته از قطر به کیش می رسند. به هر حال جام جهانی قطر بر روی گردشگری ایران و اقتصاد این کشور  تاثیر مثبت فراوانی را داشته باشد.

Deparvel، اولین سامانه جامع کارگزاری هتل در دبی و ابوظبی لذت جام جهانی 2022 را برای شما دو چندان خواهد کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *