هر آنچه باید درباره برج العرب دبی بدانید

یکی از مشهور‌ترین هتل‌های امارت متحده‌ی عربی هتلی به نام برج العرب دبی می‌باشد.

این برج در جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است. این جزیره نیز در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا قرار گرفته است. از طرفی این هتل جز چهارمین هتل مرتفع دنیا محسوب می‌شود.

برج العرب دبی

برج العرب در سال ۱۹۹۹ میلادی تأسیس شد و طراحی آن به‌ گونه‌ای است که به بادبان کشتی شباهت بسیاری دارد.

ارتفاع این هتل ۲۳۱ متر می‌باشد. هتل برج العرب یکی از معروف‌ترین نمادهای دبی است و معمولاً افراد زیادی در سرتاسر جهان دبی را با برج العرب می‌شناسند.

هتل برج العرب تنها هتل هفت ستاره‌ی جهان است که دارای سوئیت‌های مجلل، رستوران‌هایی با کیفیت غذای بسیار عالی، تراس‌هایی با دید نمای زیبا و وسیع و سواحل باور نکردنی در اطراف هتل می‌باشد.

به دلیل معروفیت این هتل و همچنین زیبایی بیش از حد آن و از طرفی کیفیت بسیار بالای خدمات ارائه شده در آن بسیاری از افراد آرزو دارند تا یک شب در آن اقامت داشته باشند.

مطالعه بیش‌تر: قدیمی ترین هتل های شهر دبی

برج العرب دبی

نگین ساحل دبی

این برج یکی از نماد‌های معروف برای شناساندن دبی به مردم جهان بود و امروزه نیز معروفیت آن به دلیل استفاده از هلی پد می‌باشد.

طراحان این برج تمام سعی خود را کرده‌اند تا با ساخت و طراحی این هتل آن را تبدیل به نمادی بی‌نظیر کنند و تصویری به یاد ماندنی را از دبی در خاطر گردشگران به جا بگذراند.

از طرفی برج العرب از لوکس‌ترین ها در سطح جهان می‌باشد.

این هتل علاوه بر زیبایی بی‌حد از نظر معماری معروف است، به عنوان مرتفع‌ترین سازه‌ها نیز محسوب می‌شود.

ویژگی‌های برج العرب

از ویژگی‌های برج العرب دبی می‌توان به سوئیت‌های روبه دریا اشاره کرد که از نقاط قوت زیبایی برج می‌باشد‌.

این هتل به ۹ رستوران معروف مجهز است و یک اسپا با خدمات کامل و بی نقص می‌باشد.

همچنین میهمانانی که در این هتل اقامت دارند می‌توانند از رولز رویس همراه با راننده برای حمل و نقل استفاده کنند و یا از هلی‌کوپتر برای جابه جایی در مناطق دورتر بهره‌مند شوند.

تراس‌های این هتل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای دو استخر شنا و ۳۲ کابانای لوکس را در اختیار گردشگران مقیم هتل قرار می‌دهند.

همچنین در هنگام شب جذابیت هتل به علت نورپردازی های زیبای آن چندین برابر می‌شود. در این نورپردازی از طیف وسیعی از رنگ‌های سفید و آبی استفاده شده‌است.

مطالعه بیش‌تر: تاثیر جام جهانی قطر بر گردشگری دبی

ویژگی‌های برج العرب

معماری برج العرب

برج العرب توسط یک معمار بریتانیایی به نام تام رایت طراحی شده‌است که این طراحی به سفارش شیخ محمد بن رشید آل مکتوم صورت گرفت.

یکی از چالش‌های طراحی و ساخت این هتل، ساخت آن بر روی جزیره‌ی مصنوعی بوده است.

زیرا جزیره‌ی مصنوعی باید به گونه‌ای ساخته می‌شد تا بیننده از دور تصور این را داشته باشد که ساختمان بر روی آب شناور است.

از این رو ابتدا ساخت جزیره به تنهایی سه سال طول کشید. برای جلوگیری از وقوع احتمالی سیل و سونامی جزیره را با بلوک های بتنی سوراخ‌دار و الگوی لانه زنبوری مزین کردند تا از امنیت کافی برخوردار باشد.

پس از پایان ساخت جزیره‌ی مصنوعی هتل برج العرب بر روی آن طراحی و ساخته شد. جزیره‌ی مصنوعی خود به تنهایی ۷ متر ارتفاع داشت.

صاحب برج العرب گروه جمیرا است، زیرا طراحی و ساخت این برج را گروه جمیرا به‌عهده داشته است.

به طور کلی شرکت جمیرا فعالیت های بسیاری در زمینه‌ی گردشگری، سرگرمی، رستوران‌های زنجیره‌ای دارد و از آثار آن می‌توان به مدینه جمیرا، برج العرب و پارک آبی وایلد وادی اشاره کرد.

از جمله خدمات هتل برج العرب می‌توان به لانج تی سه، سرویس‌های لوکس فرودگاهی، باشگاه کودکان، پیشخدمت شخصی و سایر خدمات وی‌آی‌پی اشاره کرد.

مطالعه بیش‌تر: ابوظبی گران ترین مقصد ممکن برای سفر در خاورمیانه

معماری برج العرب

حقایقی درباره‌ی برج العرب دبی

این برج ۳۲۱ متر ارتفاع دارد. برای ساخت هتل ۶۵۰ میلیون دلار هزینه شده است.

تیمی تشکیل یافته از ۶ گل فروش به طور مداوم حدود هشت ساعت زمان را برای گل آرایی لابی هتل صرف می‌کنند و گل‌های استفاده شده معمولا از کشور های آفریقای جنوبی، هلند، کنیا و تایلند می‌باشد.

در سقف یکی از سالن‌های هتل طرحی به شکل راه شیری طراحی شده است که از هزار کریستال سواروسکی به ارزش ۱٫۳ میلیون درهم به کار برده‌اند.

از برج العرب در فیلم هایی همچون ماموریت غیرممکن و پروتکل شبح استفاده شده است.

برای اینکه بتوانید از برج العرب دیدن کنید باید مهمان هتل باشید و اقامت در برج را داشته باشید.

راه‌های دیگری نیز برای بازدید از برج العرب وجود دارد اما باید هزینه صرف کنید. شما می‌توانید با رزرو جا در رستوران‌های هتل یا تهیه‌ی کارت تفریحی برای استفاده از امکانات تفریحی هتل، از این برج دیدن کنید.

کارگزاری هتل در دبی

از آن جایی که دبی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین قطب‌های گردشگری جهان است، همین دلیل سبب شده که بسیاری از توریست‌های ایرانی و خارجی تور های دبی و ابوظبی را در فهرست گردشگری خود در اولویت قرار دهند.

برای سفر به دبی و ابوظبی هموطنان ایرانی بهتر است با کمک کارگزاری‌های هتل دبی و ابوظبی از جمله سایت دیاپرول کار های اقامت خود را پیش ببرند.

با کمک کارگزاری هتل در دبی می‌توان به راحتی ویزای توریستی دبی را تهیه کرد.

این ویزا شامل اقامت ۱۴ روزه، یک ماهه و سه ماهه می‌باشد که مسافران و گردشگران با توجه به مدت زمان اقامت خود می‌توانند هر کدام از آن هارا تهیه کنند.

مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای عادی ۷ روز کاری و ویزای فوری ۳ روز کاری می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل اسکن صفحه‌ی اول گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار، اسکن صفحه‌ی اول شناسنامه، آدرس و شماره تلفن مسافر، ۱ قطعه عکس با زمینه‌ی سفید و اسکن صفحه‌ی اول شناسنامه و صفحه‌ی دوم شناسنامه‌ی پدر و مادر برای افراد زیر ۱۸ سال می‌باشد.

همچنین باید توجه داشت که همراه داشتن قرص های خواب آور، مسکن، آرام‌بخش و قرص‌های دارای کدئین ممنوع است. در صورتی که این قرص‌ها همراه شما مشاهده گردد جریمه خواهید شد.

همچنین افرادی که ویزای‌ آن‌ها به واسطه‌ی ویزای همراهشان صادر شده است در صورتی که به تنهایی وارد دبی شوند جریمه خواهند شد. گردشگران و توریست‌ها می‌توانند به صورت آنلاین از طریق سایت‌ دیپارول که یکی از بهترین کارگزاری هتل در ابوظبی است، هتل های مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنند.

توصیه می‌شود برای جلوگیری از هزینه‌های هنگفت بهتر است از بلیط‌های تخفیف‌دار آخر فصل کارگزاری دیپارول استفاده کنند و از مشاوره کارگزاری دیاپرول در امر گردشگری بهره‌مند شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *