پایتخت تجاری امارات کدام شهر است؟

امارات متحده عربی فدراسیونی متشکل از هفت امارت: دبی، ابوظبی، شارجه، فجیره، راس الخیمه، ام القوین و عجمان است. توجه کنید که پایتخت امارات و پایتخت تجاری امارات دو شهر متفاوت هستند. همه آنها قوانین و مقررات خاص خود را دارند، به این معنی که انجام تجارت گاهی اوقات می‌تواند چالش برانگیز باشد. گفته می شود، این یک حوزه قضایی جذاب است که در آن کسب و کار راه اندازی می شود.

پیش‌بینی می‌شود که عملکرد اقتصادی امارات متحده عربی در طول سال 2021 به شدت بهبود یابد، زیرا انتظار می‌رود که وضعیت پس از کووید، پس از یک دوره انقباض در سال 2020 که اقتصاد امارات مطابق با اقتصاد جهانی کاهش یافت، عادی شود.

عملکرد قیمت نفت در طول سال 2021 نیز کلید بهبود امارات خواهد بود. مناطق آزاد تجاری که اکنون بیش از 40 مورد از آن ها وجود دارد، با ارائه 100 درصد مالکیت خارجی، سرمایه گذاری خارجی را هدایت می کنند.

امارات متحده عربی دارای زیرساخت های تثبیت شده، سیستم سیاسی پایدار و یکی از لیبرال ترین رژیم های تجاری در منطقه خلیج فارس است. بازار امارات متحده عربی دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک است.

پایتخت امارات شهر ابوظبی است اما امارات متحده عربی دارای پایتخت تجاری مجزا می‌باشد که در ادامه دیپارول شما را با پایتخت تجاری امارات آشنا خواهد کرد.

دبی پایتخت تجاری امارات

دبی پایتخت تجاری امارات

امارات متحده عربی سرشار از پتانسیل برای مشاغلی است که به دنبال راه اندازی یا گسترش هستند، اما البته مهم است که قبل از شروع تحقیقات خود را انجام دهید.

پایتخت امارات متحده عربی ابوظبی است که در سال 1970 تاسیس شد. ابوظبی از سال 1971 پایتخت این کشور بوده است.

دبی به عنوان قطبی که شرق و غرب را به هم متصل می کند، دسترسی بی نظیری را به سایر نقاط جهان و جمعیت متنوع داخل ارائه می دهد. قبلا به نفت وابسته بود، اکنون کمتر از 1 درصد از تولید ناخالص داخلی شهر را تشکیل می دهد، به همین دلیل پایتخت تجاری امارات شناخته شده است.

اتاق دبی یک سازمان نیمه دولتی است که به کسانی که می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند، حمایت می کند. بازوی کارآفرینی آن، دبی استارت آپ هاب، سال گذشته به بیش از 2000 کارآفرین کمک کرد.

دبی نه تنها به افزایش تعداد استارت آپ ها، بلکه به پرورش و توسعه آن مشاغل و ساختن داستان های موفقیت بیشتر علاقه دارد.

چشم انداز امارات این است که آینده ای تحت سلطه صنایع مبتنی بر فناوری و تحقیقات را در آغوش بگیرد و به پایتخت نوپا جهان تبدیل شود.

موقعیت امارات متحده عربی و دبی به کسب و کارها و شرکت ها امکان دسترسی به خاورمیانه، آسیای مرکزی، آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و منطقه MENA را می دهد. اهمیت استراتژیک آن در خلیج فارس، آن را به دروازه ای چند تریلیون دلاری تبدیل می کند که بر تجارت بین المللی در زمان واقعی نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: 8 تا از بهترین مراکز تفریحی دبی

مزایا تور دبی

یک محیط تجاری بسیار با ثبات همراه با سیاست های طرفدار اقتصادی امارات، دبی را به یکی از بهترین مکان ها برای انجام و مدیریت عملیات تجاری در صحنه بین المللی تبدیل کرده است.

شهر دبی که پایتخت تجاری امارات به حساب می‌آید، یک تاریخ چند فرهنگی است که در آن همه فرصت های برابر دارند. این میزبان افراد از بیش از 200 ملیت است و آن را به اولین مرکز جهانی سرمایه انسانی متنوع در جهان تبدیل می کند.

دبی در سواحل نهر دبی واقع شده است و مساحتی در حدود 4200 کیلومتر مربع دارد. در حال حاضر جمعیت دبی 1.37 میلیون نفر است. نفت، تجارت بین‌الملل و گردشگری، مقاصد اقتصادی اصلی دبی هستند که تقریباً 7 درصد از تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند.

بنابراین تور دبی امروزه یکی از پر طرفدارترین موضوعات در میان گردشگران جهانی شده است. دبی دارای آب و هوای خشک و نیمه گرمسیری با بارندگی های گاه به گاه در طول پاییز و زمستان است و در بیشتر قسمت های سال آسمان آبی آفتابی و شفاف دارد. دما از 10 درجه سانتیگراد پایین تا حداکثر 41 درجه سانتیگراد متغیر است.

دسترسی به تور دبی با پروازهای مستقیم از شهرهای بزرگ آسیا، آفریقا و اروپا آسان است. در حال حاضر فرودگاه بین المللی دبی با ظرفیت جابجایی 16 میلیون مسافر در سال در بین 10 فرودگاه برتر جهان قرار دارد. با اضافه شدن سومین ترمینال، این فرودگاه قرار است سالانه 70 میلیون مسافر را جابجا کند.

گردشگری یکی از منابع ارز خارجی برای دبی است که باعث تحریک و تسریع رشد امارات می شود. افزایش ذخیره ارز خارجی در اقتصاد دبی به ثبات اقتصاد امارات متحده عربی کمک کرده است به همین پایتخت تجاری امارات شناخته شده است.

ساخت زیرساخت ها برای دولت دبی هزینه زیادی دارد. پول از بخش های دیگر اقتصاد مانند نفت برای ساخت جاده ها و فرودگاه ها تامین می شود.

مکان های دیدنی در پایتخت تجاری امارات

مکان های دیدنی در پایتخت تجاری امارات

  1. سافاری صحرای دبی

یکی از بهترین کارهایی که می توان در دبی برای یک گروه انجام داد، سافاری صحرا است. این یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در تور دبی انجام داد.

  1. پارک های تفریحی و پارک های موضوعی

دبی دارای بسیاری از شهربازی ها و پارک های موضوعی مانند لگولند، وایلد وادی، MOTIONGATE، اسکی دبی و جمهوری سگا است. طبیعتا، حضور در یک تور گروهی در اینجا می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در پول شما شود و در عین حال تجربه‌ای شادی‌بخش به شما بدهد.

  1. گشت و گذار و تورهای روزانه

از تور دبی گرفته تا تور ابوظبی تا تور بازار طلا و مینا، مسافران می توانند بهترین خرید، فرهنگ و صحنه بازار دبی را شاهد باشند.

همانطور که خواندید، دبی در امارات در طول سه دهه گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده است و به یک مرکز تجاری بزرگ با اقتصاد پویاتر و متنوع تر تبدیل شده است. دبی مدارا و جهان وطنی است و از همه بازدیدکنندگان استقبال می شود. با این حال، گردشگران باید سطح خاصی از حساسیت فرهنگی و مذهبی را در طول مدت اقامت خود اتخاذ کنند.

سخن پایانی

بر اساس داده های ABS در سال 2020، سرمایه گذاری امارات عربی در استرالیا 11.6 میلیارد دلار برآورد شد. سازمان سرمایه گذاری ابوظبی (ADIA)، چهارمین صندوق ثروت دولتی بزرگ جهان، در بنادر، شبکه برق TransGrid و پروژه بزرگراه کوئینزلند سرمایه گذاری کرده است.

امارات متحده عربی سومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه از نظر سرانه است. سایر صندوق های سرمایه گذاری مستقل امارات نیز دارایی هایی دارند و در حال بررسی سایر فرصت های سرمایه گذاری در استرالیا هستند. دبی که پایتخت تجاری امارات است همچنین در نمایشگاه ها، رویدادها، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صادرات مجدد و بخش های مالی متنوع شده است.

دبی هتل های لوکس، امکانات بندری بزرگ (از جمله جبل علی) و طیف وسیعی از مناطق آزاد تجاری را برای جذب صنایع تولیدی و خدماتی ایجاد کرده است.

با توجه به مطالبی که خواندید آموختید که در امارات عربی دبی پایتخت تجاری امارات به دلایل برتری آن نسبت به باقی شهرهای این کشور شناخته شده است

به مطالعه ادامه دهید: معرفی بهترین هتل های مجارستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *