فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری آنکارا

فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری آنکارا؛ آنکارا به عنوان دومین استان بزرگ کشور ترکیه به حساب می‌آید که بعد از استانبول این استان به پایتخت تجاری و پهناور کشور تبدیل شده است.

در دل این استان شما شاهد ساختمان‌های مدرن شهری، نهادهای دولتی، شرکت‌های مختلف، دانشگاه‌های برتر ترکیه، سفارت خانه‌های خارجی، هتل‌های درجه یک و…. خواهید بود. کارگزاری هتل در آنکارا با توجه به خواسته‌های شما توسط دیپارول انجام خواهد شد.

 آنکارا در حقیقت یک شهر بسیار زیبا و شاهراه ارتباطی و قطب حمل و نقل کشور ترکیه به حساب می‌آید. آنکارا با قرار گیری در مرکز کشور و فلات آناتولی راه را برای دسترسی به دیگر منطقه‌ها و شهرهای ترکیه آسان کرده است. قدمت اصلی این استان به عصر برنز و تمدن هیتی برمی‌گردد.

جاهای دیدنی آنکارا؛ پایتخت ترکیه

پایتخت هر کشوری می‌تواند به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کشور به حساب آید، به خصوص اگر کشور در دسته کشورهای جاذبه گردشگری باشد، می‌تواند جذابیت‌ها و شکوه بیشتری را به پایتخت خود بدهد.

 این استان با دارا بودن مرکزهای خرید فراوان و شیک گردشگران زیادی را به سمت خود کشیده است.

دیپارول علاوه بر کارگزاری هتل در آنکارا برای مشتری‌های خود بهترین هتل در کوشی آداسی را نیز انتخاب می‌کند، با کارگزاری هتل در کوشی آداسی با دیپارول بهترین سفر را به کوشی آداسی داشته باشید.

آنکارا که پایتخت اصلی ترکیه به حساب می‌آید از این قائله مستثنی نیست، کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که در ادامه برخی از مهم‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی آنکارا را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم. با دیپارول همراه باشید:

پایتخت ترکیه

  • دریاچه موگان

در جنوب شهر این استان شما شاهد دریاچه موگان خواهید بود. این دریاچه به کوچک بودن اندازه آن بسیار جای دیدنی می‌باشد.

دریاچه موگان در شهر گل باشی واقع شده است و این شهر در 20 کیلومتری جنوب آنکارا قرار داده شده است.

این شهر به دلیل داشتن زیبایی بی نظیری که دارد به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های توریستی و پرطرف ‌دار این شهر تبدیل شده است.

این جاذبه گردشگری دارای 5.61 کیلومتر مربع مساحت است و یک بزرگراه در امتداد ساحل شرقی آن ساخته شده است، متوسط عمق دریاچه به 5 متر می‌رسد.

در امتداد ساحل این دریاچه شما شاهد رستوران‌ها و مکان‌های مناسب کمپینگ خواهید بود.

علاوه بر این موضوع این دریاچه مناسب برای ماهیگیری و صید خرچنگ می‌باشد. دریاچه موگان یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان شناسایی شده است که شما را به دل طبیعت آنکارا می‌برد. برای کارگزاری هتل در آنکارا با دیپارول در تماس باشید.

  • قلعه آنکارا (Ankara Castle)

قلعه آنکارا در بالای تپه‌ای در محله اولوس واقع شده است، این قلعه دارای چشم‌انداز معرکه‌ای است که می‌توانید از بالای آن آنکارا را ببینید و از آن لذت ببرید.

این قلعه در اواسط قرن وسطایی ساخته شده است که بیش از هزار سال قدمت دارد، ورودی اصلی این قلعه یک برج ساعت طراحی شده است.

 قلعه آنکارا از چندین ساختمان تاریخی متشکل شده است که بر برخی از این ساختمان‌ها فروشگاه‌هایی وجود دارد که برای صنایع دستی محلی است و یا در آن کافه، رستوران و گالری‌های مختلف وجود دارد.

شما با بالا رفتن از پله‌های قلعه و رسیدن به بالای دیوارهای قلعه می‌توانید یک چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر آنکارا را داشته باشید و از غروب بی نظیر آن لذت ببرید.

این قلعه‌ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید. ساعت بازدید از این قلعه 8.30 صبح الی 5.30 بعد از ظهر می‌باشد.

مطالعه بیش‌تر: استانبول با بنا های مسیحی کمتر دیده شده

  • عبادتگاه آگوستوس (Temple of augustus)

این عبادتگاه در کنار مسجد حاجی بایرام قرار گرفته است، عبادتگاه آگوستوس در قرن اول میلادی ساخته شده است.

سالم‌ترین سنگ نوشته‌ای که در این عبادتگاه یافت شده است شرح حال زندگی و جنگ‌های آگوستوس اولین امپراطور روم توسط خودش نوشته است می‌باشد. شما می‌توانید این حکاکی را بر روی دیوارهای معبد مشاهده کنید.

  • آکواریوم آکوا وگا آنکارا (Aqua Vega Aquarium)

در آکواریوم فوق حرفه‌ای شهر آنکارا شما می‌توانید زیباترین جانوران دریایی را مشاهده کنید.

از اصلی‌ترین حیواناتی که قابل مشاهده هستند می‌توان به ماهی‌ها، کوسه‌ها، لاک پشت‌ها، اسب‌های دریایی، خارتنان و گیاهان دریایی اشاره کرد. شما با رد شدن از یک تونل بزرگ تمامی این جانوران دریایی را می‌توانید به وضوح مشاهده کنید.

مطالعه بیش‌تر:  هتل های سوپرلوکس کوش آداسی

موزه جنگ استقلال

  • موزه جنگ استقلال (War of Independence Museum)

موزه جنگ استقلال در میدان اولوس واقع شده است. اولین نشست بزرگ ملی در کشور ترکیه در این موزه برگزار شده است.

تمامی اتفاقات مهم جنگ استقلال ترکیه در سال‌های 1921 الی 1922 با استفاده از عکس و مجسمه‌ها در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر این موضع شما می‌توانید مجسمه مومیایی شده رئیس جمهورهای گذشته ترکیه را نیز مشاهده کنید.

این موزه یکی از تأثیرگذارترین جاذبه‌های گردشگری استان آنکارا به حساب می‌آید. ساعت بازدید از این موزه 9 صبح الی 5.30 عصر می‌باشد. به این موضوع توجه کنید موزه در روزهای یکشنبه تعطیل است.

  • موزه تمدن آناتولی ( Anatolian Civilizations Museum)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان آنکارا می‌توان به موزه تمدن آناتولی اشاره کرد، در این موزه شما شاهد آثار هنری به جای مانده از تمدن آناتولی خواهید بود.

قدیمی‌ترین اثر هنری در این موزه به دوره پالئولیتیک برمی‌گردد.

این موزه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور ترکیه به حساب می‌آید که در سال 2002 به عنوان بهترین موزه اروپا شناخته شده است.

این موزه در حقیقت به دو ساختمان مجزا تقسیم شده است که هر کدام از این ساختمان‌ها یک دوره خاص از تمدن عثمانی را به نمایش می‌گذارد. ساعت بازدید از این موزه 8.30 صبح الی 4 عصر می‌باشد.

  • موزه صنعتی (Cengelhan Rahmi Koc)

از دیگر جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران می‌توان به موزه صنعتی اشاره کرد، این موزه در کنار ورودی قلعه آنکارا در محله سنگلهان واقع شده است.

پیشرفت تکنولوژی از سال 1850 در این موزه به نمایش گذاشته شده است، علاوه بر این موضوع در این موزه می‌توانید عتیقه‌های مختلف و کلکسیون‌هایی از مدل قطار، ماشین‌های خیاطی، دوربین‌ها، تلفن‌ها و تجهیزات غواصی را مشاهده کنید.

  • موزه هوانوردی

موزه هوانوردی در محله اتیمسگات واقع شده است. در این موزه شما می‌توانید آثار هنری، اشیا صنعت هواپیمایی، موشک‌ها و تعدادی هواپیمای MiG مربوط به جنگ جهانی دوم را مشاهده کنید. شما می‌توانید از ساعت 9 صبح الی 4 عصر به بازدید این موزه بروید.

  • محله تاریخی هامامونو (Hamamonu Restored Area)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آنکارا محله تاریخی هامامونو می‌باشد، شما در این محله بیشتر خانه‌هایی را خواهید دید که از چوب ساخته شده‌اند و یک معمای عثمانی را به رخ کشیده‌اند.

خانه‌های قدیمی و بناهایی که در این خیابان واقع شده‌اند در کوچه‌های باریک جای گرفته‌اند.

امروزه خانه‌های قدیمی در این محله به رستوران، کافه، فروشگاه‌های صنایع دستی تبدیل شده‌اند.

شما در این محله می‌توانید 4 مسجد به نام‌های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی را مشاهده کنید.

خانه مهمت آکیف که یکی از شاعرهای محبوب و معروف ترکیه می‌باشد در این محله است و به موزه تبدیل شده است و مجسمه وی در میدان مرکزی منطقه قرار گرفته است.

برای آن که بتوانید به سراغ بازدید از این محله تاریخی بروید هم روز می‌توانید بروید و هم شب، اما هنگامی که شب می‌شود جنب و جوش این منطقه بیشتر خواهد بود.

در ماه مبارک رمضان مسئولین این محله رویدادهای مختلف را در این محله به اجرا در می‌آورند و حال و هوای خاصی به شب‌های این محله می‌بخشیدند. اگر دوست دارید بدانید در دوره عثمانی محله‌ها به چه صورت بوده‌اند بهتر است به سراغ بازدید این محله بروید.

  • مسجد حاجی بایرام ( Haci Bayram Mosque)

یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا می‌توان به مسجد حاجی بایرام اشاره کرد.

این مسجد متعلق به فردی سرشناس و برجسته ترکیه می‌باشد که این فرد بنیان‌ گذار فرقه بایرامی به شمار می‌رفته است.

این مسجد در مجاورت عبادتگاه آگوستوس قرار گرفته است در سال 1427 توسط معماری زبردست به نام سینان ساخته و طراحی شده است.

 در قرن‌های 17 و 18 این مسجد اصلاحاتی به خود دیده است. مسجد حاجی بایرام دارای طراحی داخلی شکوهمند می‌باشد که سقف‌های چوبی، کاشی‌های کوتاه  و آجرهای سبز رنگ آن خود را به رخ کشیده‌اند. 

مقبره یادبود حاجی بایرام در سال 1429 در کنار این مسجد ساخته شده است.

  • مسجد کجاتپه (Kokatepe mosque)

یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای استان آنکارا می‌توان به مسجد کجاتپه اشاره کرد.

این مسجد در منطقه کیزیلای در سال‌های 1767 الی 1987 با طراحی عثمانی کلاسیک شناخته شده است که دارای چهار مناره زیبا می‌باشد.

اندازه و موقعیتی که این مسجد دارد باعث شده است که از هر منطقه‌ای بتوانید آن را رویت کنید. لازم به ذکر است اسم امام علی (ع) بر سقف گنبد این مسجد نقش بسته است.

  • برج آتاکوله (Atakule Tower)

بلندترین ساختمان در استان آنکارا برج آتاکوله است، این برج در منطقه کانکایا واقع شده است.

این برج یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود که یک مرکز خرید بسیار بزرگ در آن قرار گرفته است.

در بالاترین نقطه این برج یک عرشه برای مشاهده شهر طراحی شده است که می‌توانید بر روی آن نمای زیبایی از آنکارا را مشاهده کنید.

این برج بلند شامل سینما، مرکز خرید، رستوران گردان و آسانسورهای شیشه‌ای با نمای بی نظیر می‌باشد.

  • آنیت کبیر (Anıtkabir)

یکی دیگر از جاذبه‌های آنکارا می‌توان به آنیت کبیر اشاره کرد، آنیت کبیر بر روی تپه‌ای با ابهت در محله آنیت واقع شده است.

این مکان همه روزه در دسترس گردشگران قرار دارد اما روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد. ساخت این مجموعه در سال 1953 به اتمام رسیده است.

مهم‌ترین قسمت آنیت کبیر کلکسیون بزرگی از وسایل و یادمان‌های تاریخی ترکیه می‌باشد که در خود جای داده است.

یکی از زیباترین بخش‌های این مجموعه می‌توان به چشم‌انداز پانوراما از کارزار جنگ استقلال اشاره کرد.

از دیگر بخش‌های آنیت کبیر می‌توان به از اصلانلی یول (جاده شیرها)، میدان مراسم، مزار مشاهیر ترکیه، کتابخانه و اتاق‌های مختلف که هریک نامی دارند اشاره کرد. سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از این مکان به آنکارا می‌روند.

منطقه تاریخی اولوس

  • منطقه تاریخی اولوس

منطقه تاریخی اولوس از دیگر جاذبه‌های آنکارا می‌باشد، این منطقه در اطراف بلوار آتاتورک واقع شده است. این منطقه شامل بناهای تاریخی زیادی که مربوط به اوایل دوره جمهوری می‌باشد است.

معماران در آن دوره برای طراحی ساختمان‌ها سنبل‌های نئوکلاسیک را در نمای بیرونی ساختمان‌ها طراحی کرده‌اند که جایگزین زیبایی برای سنبل‌های عربی دوره عثمانی است.

نمونه بارز از این بناهای ساختمان می‌توان به ساختمان موزه هنر و مجسمه، موزه مردم شناسی و ساختمان‌های تاریخی بانک در بلوار آتاتورک اشاره کرد.

  • موزه فضای باز آلتین کوی

امروزه موزه‌ها برای افراد زیادی لذت بخش می‌باشد و به یاد ماندنی تلقی می‌شوند، یکی از موزه‌هایی که دارای قدمت چندین ساله در ترکیه می‌باشد موزه فضای باز آلتینکوی می‌باشد.

این موزه برای تمامی سنین مناسب است و شما با بازدید از آن پشیمان نخواهید شد. آثاری که در این موزه وجود دارد می‌توان به خانه قدیمی، مسجد قدیمی، چشمه قدیمی، خانه داری به سبک قدیمی، ماشین آلات و ابزار آلات، اشاره کرد.

  • موزه چنگلهان راحمی

موزه چنگلهان راحمی از دیگر مکان‌های دیدنی در شهر آنکارا می‌باشد، در این موزه شما شاهد آثار صنعتی کشور ترکیه خواهید بود.

این موزه در سال 2005 تأسیس شده است که امروزه به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا تبدیل شده است.

آثاری که در این موزه قابل مشاهده است می‌توان به گالری‌های فرش، ماشین آلات کشاورزی، نمایشگاه‌های دارویی، حمل و نقل ریلی، وسایل ارتباطی و ….اشاره کرد.

  • موزه هنرهای مدرن

از دیگر موزه‌هایی که در این شهر وجود دارد و شما می‌توانید به سراغ بازدید آن بروید می‌توان به موزه هنرهای مدرن اشاره کرد که در سال 2010 تأسیس شده است.

این موزه توانسته است چشم‌انداز بسیار زیبایی از هنرهای سنتی تا مدرن را به تصویر بکشد، به زبان ساده‌تر این موزه بهشت هنر و هنرمندان می‌باشد.

این موزه به شما کارهای مختلفی مانند فرناندو فرانکو، دیگو ریورا و فریدا کالو را ارائه داده است که این امر این مجموعه را چندین برابر جذاب کرده است.

  • موزه اریمتان

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در استان آنکارا می‌توان به موزه فرهنگی اریمتان اشاره کرد، این مجموعه آثار یوکسل اریمتان را مورد استفاده قرار داده است.

این آثار از 2000 شی با ارزش آناتولی مانند سنگ‌های قدیمی، سکه‌ها، جواهرآلات و… استفاده کرده است.

علاوه بر این موضوع این موزه کنسرت‌های مختلف موسیقی ترکی را نیز برگزار می‌کند که بیشتر کنسرت‌ها در روزهای سه شنبه می‌باشد.

لازم به ذکر است در این موزه شما می‌توانید برخی از اجناس بی نظیر جواهرات را که قیمت گذاری شده‌اند را برای تزئین و شکیل کردن خانه خریداری کنید.

  • مرکز فرهنگی ترکی استرگم

از دگر مکان‌های دیدنی شهر آنکارا می‌توان به مرکز فرهنگی ترکی استرگم اشاره کرد، این مرکز فرهنگی در قصر تاریخی استرگم در سال 2005 تأسیس شده است که پذیرا بسیاری از گردشگران و شهروندان می‌باشد.

آثار هنری که این موزه به نمایش گذاشته است بر روی دیوارهای آن هک شده است و توریستان می‌توانند در بدو ورود به آن از زیبایی و تاریخ ترکیه لذت ببرند.

نمای این مرکز از سنگ مرمر می‌باشد که در کنار زیبایی آن می‌توان از معماری فوق‌العاده آن نیز لذت برد.

فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری آنکارا:

  • موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی
  • موزه جمهوری
  • پارک گنچلیک
  • مرکز فرهنگی ترکی استرگم
  • موزه اریمتان
  • موزه هنرهای مدرن
  • موزه چنگلهان راحمی
  • موزه فضای باز آلتین کوی
  • منطقه تاریخی اولوس
  • آنیت کبیر | Anıtkabir
  • برج آتاکوله | Atakule Tower
  • مسجد کجاتپه | Kokatepe mosque
  • مسجد حاجی بایرام | Haci Bayram Mosque
  • محله تاریخی هامامونو | Hamamonu Restored Area
  • موزه هنر و مجسمه سازی
  • موزه هوانوردی
  • موزه Cengelhan Rahmi Koc
  • موزه تمدن آناتولی | Anatolian Civilizations Museum
  • موزه جنگ استقلال | War of Independence Museum
  • آکواریوم آکوا وگا آنکارا | Aqua Vega Aquarium
  • عبادتگاه آگوستوس | Temple of augustus
  • قلعه آنکارا | Ankara Castle
  • دریاچه موگان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *