فهرست کاملی از جاذبه‌ های گردشگری جیپور هند

فهرست کاملی از جاذبه‌ های گردشگری جیپور هند: کشور هندوستان از جمله کشور‌هایی است که هر ساله گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد و همیشه جز کشور‌های پر طرفدار توریست‌ها می‌باشد این کشور دارای شهر‌های زیادی است که هر کدام از آن‌ها چندین جاذبه‌ی گردشگری زیبا و محصور کننده‌ای دارند یکی از شهر‌های جذاب این کشور جیپور است که هر چیزی را که یک توریست برای سفر انتخاب می‌کند را دارا می‌باشد در سایت دیپارول تصمیم داریم که نقاط گردشگری شهر جیپور و نحوه ی سفر به آن و آشنایی با قوانین این شهر را برایتان بازگو کنیم.

شهر جیپور یا جایپور یکی از بزرگترین و در عین حال مهم‌ترین شهر‌های کشور هندوستان می‌باشد که در فاصله‌ی ۲۶۸ کیلومتری از دهلی نو یعنی پایتخت کشور هندوستان قرار گرفته است. ۱۸ درصد از مردم این شهر مسلمان می‌باشند و بقیه از سایر ادیان پیروی می‌کنند جیپور از توریستی ترین شهر‌های کشور هندوستان محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن آثار زیبای تاریخی و طبیعی و معماری‌های باستانی به آن سفر می‌کنند.

زبان رسمی مردم جیپور هندی است و به علت توریستی بودن شهر بیشتر مردم محلی به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی دارند.  از طرفی زبان‌های پنجابی و سندی نیز در مناطقی از این شهر رواج دارد. واحد پول آن روپیه می‌باشد و تاریخچه‌ی بسیار قدیمی دارد. این شهر جز اولین شهر‌های هندوستان است که طبق اصول شهرسازی و معماری طراحی شده است آب‌وهوای جیپور گرم و خشک می‌باشد. از این رو تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های معتدلی را همواره در پیش دارد.

بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر زیبا فصل زمستان می‌باشد یعنی گردشگران می‌توانند در ماه‌های دسامبر تا فوریه از این شهر دیدن کنند. معمولا در این ماه‌ها دمای هوا کمتر از ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است و بسیار معتدل و دلپذیر می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری جیپور هند

جاذبه‌ های گردشگری جیپور

شهر جیپور به عنوان یک شهر توریستی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی جهت بازدید از آن و زیبایی های موجود در آن به این شهر زیبا سفر می‌کنند و سبب ایجاد درآمد برای کشور هندوستان می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: فهرست کاملی از جاذبه‌ های گردشگری گوا هند

قلعه‌ی عامر

قلعه‌ی عامر یک قلعه‌ی تاریخی است که در ۱۱ کیلومتری جیپور قرار گرفته است.این بنا از ماسه‌ی قرمز و سنگ مرمر ساخته شده و چشم انداز زیبایی از دریاچه‌ی ماتاوا دارد. این قلعه یکی از آثار تاریخی مهم شهر جیپور می‌باشد و هر ساله ۱٫۵ میلیون بازدید از آن صورت می‌گیرد و جز محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی برای کشور هند می‌باشد

جانتار مانتار جیپو

جانتار مانتار یک رصد خانه‌ی غول پیکری است که در شهر جیپور واقع شده است و قدمت سیصد ساله دارد. جانتار به معنای یک وسیله و مانتار به معنای محاسبه می‌باشد در زمان‌های قدیم از این مکان برای دیدن ستاره‌ها و تعیین زمان خسوف و کسوف استفاده می‌شد اما امروزه به یک موزه‌ی باستانی و مکان گردشگری تبدیل شده است و تعداد زیادی از گردشگران هر ساله از آن بازدید می‌کنند.

هوا محل

در قسمت جنوبی شهر جیپور مکانی به اسم هوا محل وجود دارد که به شکل هرمی ساخته شده و پنجره‌هایی به ارتفاع ۱۵ متر دارد. این ساختمان دارای پنج طبقه و ۹۵۳ پنجره می‌باشد. قدمت آن به زمان خانواده ی سلطنتی مربوط می‌شود به گونه‌ای که خاندان سلطنتی و زنان حرمسرا از پنجره‌های این بنای زیبا می‌توانستند زندگی مردم عادی را ببینند. هوا محل یکی از آثار زیبا و منحصر به فرد شهر جیپور می‌باشد.

کاخ شهر

کاخ شهر در مرکز شهر جیپور قرار دارد که در قرن ۱۹ میلادی احداث شده است بنابراین یکی از بناهای باستانی به شمار می‌آید. همچنین اغلب قسمت‌های کاخ شهر به غیر از چاندرا محل به گالری‌های هنری یا موزه تبدیل شده است که هر ساله مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران قرار می‌گیرد در این گالری هنری و موزه ها مجموعه‌ای از عتیقه‌ها از جمله زره، کالسکه، و یادگاری‌های مربوط به مهاراجه‌های سابق و همسرانشان وجود دارد.

جیپور هند

کاخ جال محل یا کاخ شناور

این کاخ شناور و منحصر به فرد یکی از زیباترین و عجیب‌ترین مکان‌هایی است که در طول سفرتان به کشور هندوستان و شهر جیپور می‌توانید آن را ببینید. همان طور که از اسم آن معلوم است کاخ به گونه‌ای طراحی شده است که از دور دست شبیه به یک مکان شناور در مرکز دریا قرار دارد.

موزه‌ی آلبرت هال

موزه‌ی آلبرت هال از اماکنی است که سالانه توسط گردشگران زیادی مورد بازدید قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌ها شناخته می‌شود. این موزه در سال ۱۸۸۷ برای بازدید عموم مردم باز شده و تا به امروز نیز مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا از آن بازدید می‌کنند.

قلعه‌ی ناهاگار

یکی از قلعه‌های بلند و زیبای هندوستان قلعه‌ی ناهاگار می‌باشد که در امتداد تپه‌های آراوالی بنا شده است و معماری آن تلفیقی از معماری هندی و اروپایی است. این بنا جز میراث سلطنتی راجستان محسوب می‌شود. به گونه‌ای که می‌توان گفت این قلعه بخشی از رویداد‌های مهم تاریخی است زیرا که معاهدات مراتا در این بنای ماندگار امضا شده‌اند.

الفنتسیک جیپور

الفنتسینک جیپور مکانی است که همه‌ی گردشگران تور جیپور را به سمت خود می‌کشاند  چرا که سفر به جیپور بدون تجربه ی فیل سواری تکمیل نمی‌شود. این مکان در نزدیکی شهر جیپور واقع در شهرک امبر قرار دارد و یک مزرعه‌ی  فیل می‌باشد. در کنار فیل سواری می‌توانید تفریحات مشارکتی با فیل‌ها نیز داشته باشید یا با آن‌ها مشغول آب بازی شوید. می توانید به آن‌ها غذای مورد علاقه‌ی‌شأن را بدهید و در انتها خستگی خود را با میل کردن یک وعده غذای محلی شهر جیپور از بدن بیرون کنید.

باغ وحش جیپور

باغ وحش جیپور به نام باغ جانور شناسی در میان مردم شهرت دارد و مکانی مناسب برای خانواده ها و کودکانی است که از شهر جیپور دیدن می‌کنند این باغ وحش مسافت کمی با موزه‌ی آلبرت هال جیپور دارد که در سال ۱۸۷۷ میلادی تأسیس شده است. در باغ وحش جیپور انواع پستانداران، پرندگان و خزندگان نگه داری می شوند که مسافران می توانند با مشاهده‌ی ببر‌ها پلنگ‌ها چیتاها، کفتار‌ها گوزن خالدار و گونه‌های رنگارنگ و وسیع پرندگان شامل طاووس سفید طوطی‌ها و پرندگان مهاجر از باغ وحش لذت ببرند.

فستیوال های شهر جیپور

همان طور که می‌دانید شهر های کشور هندوستان فستیوال های شاد و رنگارنگی را همه ساله برگزار می کنند که این فستیوال‌ ها برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می‌رسد. بنابراین هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این فستیوال‌‌ها به شهر جیپور سفر می‌کنند. از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به جشن هولی که همان جشن رنگ پاشیدن به روی همدیگر است اشاره کرد.

 جشنواره‌ی تیج نیز جشنی است که در آن زمان متأهل برای سلامتی شوهرانشان و دختران مجرد نیز برای پیدا کردن همسری مناسب برگزار می‌کنند. جشن فیل‌ها یکی دیگر از جشن‌های مشهور دنیاست که در آن فیل‌ها را به رنگ‌های شاد رنگ آمیزی کرده و در خیابان می‌چرخانند. فستیوال فیلم جیپور نیز یکی از جشن‌های فیلم سازان دنیاست که همه ساله کارگردانان مطرح دنیا در آن شرکت می‌کنند.

 

کاخ جال محل یا کاخ شناور

جشن‌های دیگری از جمله جشن جواهرات، جشنواره‌ی بادبادک‌ها و … در شهر جیپور اجرا می‌شود که در هر کدام از آن‌ها تعداد زیاد گردشگران از نقاط مختلف دنیا برای دیدن این جشنواره‌ها به جیپور سفر می‌کنند.

جابه‌جایی و حمل‌ونقل در جیپور از طریق فرودگاه بین‌المللی جیپور انجام می‌شود و از مقاصد بین‌الملی همچون شارجه و بانکوک و دبی پرواز مستقیم دارد. خطوط ریلی جیپور بسیار مدرن است و اکثر شهر‌های بزرگ هند وصل می‌شود. در داخل شهر نیز می‌توان با مترو و اتوبوس، تاکسی و ریکشا به راحتی جابه‌جا شد.

غذاهای محلی و بهترین رستوران‌های شهر جیپور

یکی از بهترین قسمت‌های سفر به هند خوردن غذاهای محلی آن می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید غذاهای هندی به دلیل ادویجات و تندی زیاد در سطح دنیا مشهور می‌باشند. از میان بهترین رستوران‌های جیپور می‌توان به رستوران‌های ماربل آرچ، رستوران تاج محل و رستوران اکرا اشاره کرد.

مراکز خرید شهر جیپور

خرید کردن در شهر جیپور جز لذت بخش‌ترین کارهایی است که گردشگران و مسافران از آن یاد کرده‌اند. در جیپور بازار‌های سنتی و مدرن زیادی وجود دارد که بسته به سلیقه‌ی افراد می‌توان از هر کدام از آن‌ها خرید‌های روزمره و خرید سوغاتی را انجام داد. بازار‌هایی همچون بازار نهرو ، بازار جوهری و بازار باپو از جمله بازار‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها صنایع دستی مردم هند، بدلیجات، انواع جواهرات ، لباس‌های هندی و شال‌های سنتی زیبای هندی را به عنوان یادگاری و سوغاتی برای اطرافیانتان تهیه کنید. علاوه بر این بازار‌های سنتی که نام بردیم جیپور بازارهای مدرنی نیز دارد که برندهای مشهور جهان را می‌توانید در آن‌ها مشاهده کنید.

 همچنین می‌توانید از خوردن غذاهای مدرن و بین‌المللی در رستوران‌های این بازار‌ها لذت ببرید. از جمله مراکز خرید مدرن شهر جیپور می‌توان به کریستال پالم جیپور، مرکز خرید گانپاتی پلازا و مرکز خرید ورلد ترید پارک اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که قبل از سفر خود به جیپور باید بدانید این است که بهتر است درباره‌ی آن به خوبی تحقیق کنید. کارگزاری هتل در دهلی، آگرا و جیپور و همچنین کارگزاری هتل در بمبئی و گوا می‌توانند شما را در این امر به خوبی یاری کنند. همچنین می‌توانید با راهنمایی‌های سایت دیپارول از قوانین جیپور به خوبی مطلع شوید.

بهتر است قبل از سر زدن به جاذبه‌های مختلف هزینه‌ی ورودی و ساعت کار آن‌ها را بررسی کنید. اگر زمان سفر شما انعطاف‌پذیر است و به راحتی می‌توانید از جای جای آن بازدید کنید بهتر است از مدت‌ها قبل سایت‌های رزرو پرواز و هتل را در نظر بگیرید تا به راحتی بتوانید با قیمت‌های مناسب پرواز و هتل مناسب پیدا کنید چون در آن سایت‌ها تخفیف‌های خوبی می‌توانید پیدا کنید.

از هتل‌های شهر جیپور که کارگزاری هتل‌های دهلی، آگرا و جیپور و همچنین کارگزاری هتل در بمبئی و گوا به شما پیشنهاد می‌دهد هتل آی تی راجپتونا می‌باشد. این هتل پنج ستاره است که در فاصله‌ی ۵۰۰ متری از شهر جیپور واقع شده است همین امر برای مهمانانی که در هتل آی تی سی راجپوتانا اقامت دارند دسترسی بسیار خوبی را فراهم می آورد.

لیستی از مکان های گردشگری شهر جیپور

هتل آی تی سی راجپوتانا مجهز به سیستم تهویه ی مطبوع بسیار مدرن، پارکینگ اختصاصی رایگان استخر روباز اسپا و مرکز سلامتی ماساژ سونا سالن بدن ‌سازی و باغ و فضای سبز می‌باشد. اتاق‌های لوکس و مدرن هتل مجهز به سیستم تهویه مطبوع تلویزیون صفحه ی تخت مینی بار چای‌ساز و قهوه ساز ترکیبی بی‌نظیر از سنگ مرمر و چوب در طراحی اتاق‌ها استفاده شده است.

از سایر امکانات هتل می‌توان به آرایشگاه، فروشگاه‌های متعدد پذیرش ۲۴ ساعته خشکشویی و لباس‌شویی و سرویس اتو‌کردن البسه می‌باشد در صورتی که برای تجارت به جیپور رفته‌اید این هتل یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد هتل آی تی سی راجپوتانا دارای ۲۱۸ اتاق می باشد و از هتل های زنجیره بین‌المللی استار وود است که یکی از گروه‌های مطرح بین‌الملی در زمینه هتل داری است.

حال در پایان مقاله سایت دیپارول لیستی از مکان‌های گردشگری زیبا و محصور کننده‌‌ی جیپور را در اختیار شما گردشگران قرار خواهد داد تا به راحتی بتوانید از میان آن‌ها مکانی را برای گردش و بازدید انتخاب کرده و لذت سفر خود را چندین برابر کنید همچنین می‌توانید با مراجعه به کارگزاری هتل دهلی، آگرا و جیپور می‌توانید کار‌های اداری ویزای مسافری خود به کشور هندوستان را به صورت مورد اطمینان و در زمان نسبتا کوتاهی حل کنید و بدون ایجاد مشکل از سفر خود لذت ببرید.

همچنین بهتر است کارگزاری موذ انتخاب شما علاوه بر داشتن شعبه در کشور خود در کشور مقصد نیز شعبه داشته باشد تا در صورت وقوع اتفاقات برای گردشگران و مسافران به راحتی بتواند آن‌ها را پیگیری کند.همچنین بسیاری از کارگزاری‌ها جهت جلوگیری از وقوع مشکل ر اختلاف زبان لیدر‌های مسلط به زبان محلی شهر یا کشور مورد نظر را به همراه مسافرانی که درخواست لیدر دارند می‌فرستند تا دچار مشکل نشوند.امیدواربم که سفر خوب و لذت‌بخشی به کشور زیبای هندوستان و شهر زیبای جیپور داشته باشید.

فهرست کاملی از جاذبه‌ های گردشگری جیپور هند

قلعه‌ی امبر جیپور

قصر شهر جیپور

موزه‌ی آلبرت هال جیپور

رصدخانه‌ی جانتار مانتار جیپور

کاخ جال محل جیپور

تالار آیینه‌ی جیپور

هوا محل جیپور

دروازه‌ی گانش پل

معبد گاوبند دوجی

قلعه‌ی ناهاگار

گورستان گاتوره کی چاتریان

قلعه‌ی جاگار

آب انبار پلکانی پانا مینا کا کوند

معبد بیرلا ماندیر (معبد لاکشمی نارایان)

معبد گالتاجی

معبد جا گات شیرومانی

باغ و کاخ سیسودیا رانی

با ما همراه باشید: بهترین هتل‌ های استانبول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *