تاثیر جام جهانی قطر بر گردشگری ابوظبی؛ تا زمان برگزاری جام جهانی 2022 چیزی نمانده و قطر برگزار کننده بزرگ‌ترین مسابقه فوتبال جهان خواهد بود. از حاشیه‌های میزبانی قطر که بگذریم، اکثر مخاطبان فکر می‌کنند که برگزاری مسابقه جام جهانی بر روی قطب اقتصادی این کشور تاثیر زیادی خواهد داشت و به نوعی اقتصاد قطر را با تحولات بزرگی روبرو خواهد کرد.

اما نظر کارشناسان اقتصادی عکس این موضوع است و کاملا با چنین تصوری مخالف هستند. کشور‌های حاشیه خلیج فارس از ابتدا تاریخ ضعیفی را در ذهن‌ها ساخته اند. اما الان این کشورها تمرکز زیادی بر روی کسب بهترین ها دارند.

و برگزاری جام جهان قطر، یکی از این بهترین اتفاق ها بوده که نظر همگان را به این کشور جلب کند. در ادامه شما را با مبحث تاثیر جام جهانی قطر بر گردشگری ابوظبی و امکانات تفریحی که این کشور برای گردشگران فراهم کرده آشنا خواهیم کرد.

بیش‌تر بخوانید: ابوظبی گران ترین مقصد ممکن برای سفر در خاورمیانه

تاثیر جام جهانی قطر بر گردشگری ابوظبی

طبق آخرین گزارشی که از سایت خبرگزا ری رسمی منتشر شده و بر طبق این گزارش، این رفتار قطر درمورد برگزاری مسابقه جام جهانی و میزبانی را کار جنون آمیزی دانست.

نظر کارشناسان اقتصادی در زمینه ورزش این است که میزبانی جام جهانی نه تنها برای اقتصاد این کشور قطب مثبتی است، بلکه باعث ضرر مالی برای قطر خواهد شد. در یک کلام میزبانی جام جهانی قطر کمکی به این کشور نفت خیز نمی‌کند.

در زمان انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی کارشناسان، تیم‌های فوتبالی و خبرنگاران اعتراض زیادی به این موضوع کردند. نظر خیلی از افراد هم این است که میزبانی کشوری که هیچ فرهنگ فوتبالی ندارد و کشور کوچک و نوپایی است کار غلطی بوده و به عقیده این افراد باید قطر را از این میزبانی تحریم کرد تا مسائل پشت پرده هم برطرف شود.

بنابر عقیده اقتصاد‍‌دان ورزشی، پروفسور اندرو زیمبالیست، میزبانی قطر را شبیه به یک نمایش‌نامه پوچ دانست که به هیچ وجه برای این کشور بازدهی مناسبی را نخواهد داشت. اما در هرصورت قرار است جام جهانی در قطر برگزار شود و این مساله می‌تواند بر روی گردشگری کشور های حوزه خلیج فارس علی الخصوص گردشگری ابوظبی تاثیر مثبتی داشته باشد.

بیش‌تر بخوانید: قدیمی ترین هتل های شهر دبی

واکنش قطر نسبت به میزبانی جام جهانی 2022

قطر زیربار این واکنش‌های منفی و دلسرد‌کننده، همچنان در حال آماده سازی خود برای بهترین میزبانی است. این کشور برای این میزبانی هزینه 6.5 میلیارد دلاری را به تنهایی برای مکان‌ها و هزینه‌های مستقیم اختصاص داده است.

این بودجه بخشی از 200 میلیارد دلای است که برای زیرساخت ها درنظر گرفته شده بود. هزینه ای که قطر برای این کار اختصاص داده هزینه زیادی است اما قطر از پس پرداخت آن برمی‌آید. به هر حال با وجود تمامی این انرژی های منفی و نارضایتی‌ها قطر بهترین برنامه ها و امکانات را برای این میزبانی تدارک دیده است.

با وجود تمامی هزینه ها احتمال سفر به قطر در جام جهانی برای ایرانی‌ها هزینه زیادی را خواهد داشت. اما از طریق دیپارول بهترین کارگزاری هتل در ابوظبی می‌توانید بهترین اقامت را با کمترین هزینه داشته باشید. دیپارول مجری مستقیم تورهای خارجی است که بهترین اقامت را در ابوظبی برای شما رقم خواهد زد.

بخشی از اماکن گردشگری ابوظبی

بخشی از اماکن گردشگری ابوظبی

با وجود این که نظرات مختلفی از سوی اقتصاددان ها به گوش می رسد و با این کار قطر مخالف هستند، اما این کشور و کشور های حاشیه نشین خلیج فارس مانند دبی و حتی ایران،  با وجود جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، برای مخاطبان بسیار هیجان انگیز باشد.

مردم به عشق جام جهانی حتما به این کشور خواهند رفت و حاضرند هزینه‌های زیاد آن را هم پرداخت کنند. اما با این حال قطر از جام جهانی برای بولد کردن خودش در بین جهانیان استفاده کرده است.

قطری ها بر این اعتقادند که جذب گردشگران برای آن‌ها منفعت زیادی را رقم خواهد زد. البته برای رسیدن به این منافع خود هم بیکار نشسته و بهترین و جالب‌ترین امکانات گردشگری را فراهم کرده اند.  هم چنین کشور عرب نشین دبی هم بیکار نشسته و بهترین ها را برای این میزبانی تدارک دیده است. بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها، پارک‌های آبی و …. را در ابوظبی خواهید دید.

اگر همچنان به دنبال یک کارگزاری معتبر برای هماهنگی مسابقات جام جهانی 2022 در قطر هستید، حتما سری به سایت مجموعه دیپارول بزنید. 

فرمول یک هیجان انگیز ابوظبی

فرمول یک هیجان انگیز ابوظبی

این شهر دارای جایزه بزرگ اتومبیلرانی است که حدود 1.3 میلیون نفر بازدید کننده را به خود جذب کرده است. ابوظبی دارای فضایی خاص و منحصر بفرد است که توانسته از سایر رقبای خود پیشی بگیرد. پیست فرمول یک ابوظبی بزرگ‌ترین پیست فرمول یک است.

این پیست در اطراف جزیره ساحلی یاس پیچیده شده، جایی که دارای قایق‌های تفریحی و بهترین و بکر ترین آب و هوا است. این پیست، عنوان گران‌ترین پیست تاریخ فرمول یک را از آن خود کرده است. پیست یاس مارینا در جزیزه ای انسان ساخت قرار داد و برای ساخت آن هزینه ای نزدیک به یک میلیارد دلارصرف شده است. ابوظبی پیش از ساخت پارک آبی یاس و پارک فراری بیابانی بیش نبود اما در حال حاضر می‌توان گفت به بهشت روی زمین تبدیل شده است و شهرت ابوطبی را روز به روز بیشتر می‌کند.

تفریحات سرم‌گرم کننده ابوظبی

الان که بحث جام جهانی داغ است و مخاطبان به هوای برگزاری مسابقات بیشتر تمایل دارند به ابوظبی سفر کنند. اما در کل دبی یکی از شهر‌هایی است که توانسته خود را از بیابان بودن نجات دهد و به یک شهر تفریحی و گردشگری مدرن تبدیل شود.

دیپارول بهترین کارگزاری هتل در دبی بوده  و می‌توانید برای سفر به دبی از امکانات ویژه ای مجموعه بهره ببرید.

ابوظبی منحصر از امکانات تفریحی دبی است. تفریحات هیجان انگیزی مانند سنگ‌نوردی و پرواز که ابوظبی توانسته لقب بزرگ‌ترین دیوار سنگ‌نوری و عریض‌ترین اتاق پرواز جهان را از آن خود کند. این کشور حتی با افتتاح خطوط هوایی اتحاد توانسته با بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان یعنی امارات رقابت کند.

پارک آبی ابوظبی

کشورهای عربی برای جذب گردشگران و طولانی کردن سفر آن ها برای بهره بردن از منافع مالی اقدام به راه اندازی جاذبه های گردشگری زیادی کرده است.

جادبه های گردشگری ابوظبی زیاد بوده و اقامت گردشگران را طولانی می‌کند. پارک آبی ابوظبی، زمین گلف 50 متری، برج‌های عظیم شمس گیت و بزرگ‌ترین مراکز خرید ابوظبی برای جذب گردشگران کافی است. در این شهر بیش از 100 هزار هتل وجود دارد. و معتبرترین کارگزاری هتل در ابوظبی لوکس ترین این هتل‌ها را با مناسب‌ترین قیمت برای شما در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که deparvel مجری مستقیم تورهای دبی و قطر و استانبول بوده و از برترین های کارگزاری هتل در دبی و کارگزاری هتل در ابوظبی شناخته شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *