فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری آنتالیا؛ یکی از اصلی‌ترین مرکزهای گردشگری در ترکیه به استان آنتالیا برمی‌گردد. امروزه تمامی ایرانیان سواحل آنتالیا را به خوبی می‌شناسند، این سواحل بسیار مشهور هستند.

آنتالیا به دلیل توریست‌پذیر بودن دارای امکانات گردشگری بسیار زیادی می‌باشد که تمامی ایرانی‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری آنتالیا

بهترین و ایده‌آل‌ترین خدمات تفریحی و کارگزاری هتل در ترکیه را می‌توان در جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به وضوح مشاهده کرد.

شما می‌توانید برای کارگزاری هتل در آنتالیا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در ادامه با دیپارول فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا را برای شما مورد برسی قرار خواهیم داد.

کالیچی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا؛ از دهکده قدیمی تا دروازه هادریان

آنتالیا را می‌توان به عنوان ترکیبی از مدرنیته و سنت معرفی کرد. از لحاظ هواشناسی تا به امروز برق و یخ ‌بندان به ندرت در آنتالیا دیده شده است.

در نتیجه مقصد شما شهری تابستانی می‌باشد که می‌توان در آن از فضای این استان لذت برد.

امروزه آنتالیا از سراسر دنیا میزبان میلیون‌ها گردشگر و جهانگرد است که این افراد بعد از ورود به فرودگاه آنتالیا به سراغ یکی از اصلی‌ترین منطقه‌های گردشگری این شهر خواهند کرد که در نوار ساحلی قرار دارد.

با دیپارول می‌توانید با توجه به خواسته‌ها، بودجه و… بهترین کارگزاری هتل در استانبول و بهترین کارگزاری هتل در آنتالیا را داشته باشید.

برخی از مناطق گردشگری این استان عبارت‌اند از:

  • کالیچی آنتالیا

قلب تپنده شهر آنتالیا کالیچی می‌باشد، این منطقه با دارا بودن قدمت بسیار که به دوره سلجوقیان و رومیان برمی‌گردد یکی از بهترین مکان‌ها برای قدم زنی و گشت و گذار در خیابان‌های گزینه‌ای می‌باشد.

کالیچی آنتالیا را با نام‌هایی نظیر کاله‌ ایجی، کالیجی، کالجی و کالچی نیز می‌شناسند.

خیابان‌های سنگ فرش این منطقه در کنار کاخ‌های بی نظیر عثمانی آن امروزه بازسازی شده‌اند و یا سقف‌هایی که به رنگ قرمز و سفید طراحی شده‌اند فضای بسیار فوق‌العاده‌ای را خلق کرده‌اند.

خیابان‌های کالیچی امروزه انواع هتل، رستوران، فروشگاه‌های تهیه سوغاتی، بوتیک و گالری هنری را در بر گرفته است.

با دیپارول می‌توانید بهترین هتل‌ها را در این خیابان رزرو کنید. کارگزاری هتل در آنتالیا را به ما بسپارید.

  • بندر قدیمی

از دیگر مکان‌های دیدنی در شهر آنتالیا می‌توان به بندر قدیمی آن اشاره کرد. این بندر در کنار صخره‌های بی نظیر این شهر آرامیده است.

بندر قدیمی آنتالیا مملو از بوتیک، کافه‌های بسیار زیبا، بازار و کشتی‌های تفریحی کوچک است که افراد را به سمت آب‌های درخشان دریای مدیترانه روانه می‌کند.

امروزه آرامش بی نظیری این منطقه را فرا گرفته است به گونه‌ای که باور این موضوع برای افراد سخت است که به زمانی این منطقه مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیا بوده است.

از قرن دوم تا اواسط قرن بیست میلادی بندر قدیمی آنتالیا در حقیقت بندر اصلی به شمار می‌رفته است که این بندر باعث رونق شهر و مناطق اطراف آن شده است.

مطالعه بیش‌تر: لوکس ترین هتل‌های آنتالیا

  • موزه آنتالیا

اگر شما به تاریخ ترکیه علاقه‌مند باشید می‌توانید سری به موزه آنتالیا بزنید، این موزه پر شده است از آثار تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه که به نمایش عموم گذاشته شده است.

علاوه بر این موضوعات این موزه یک کلکسیون بسیار زیبا را در نمایشگاه خود به نمایش گذاشته است که فهم تاریخی غنی و پیچیده ترکیه را بسیار ساده‌تر کرده است.

موزه آنتالیا دارای یک بخش باستان شناسی است که آثاری که در این بخش قرار دارد از دوران برنز تا دوران بیزانس را در بر گرفته است. عمدتاً این آثار بر مخروبه‌های نواحی اطراف تأکید کرده است.

اگر شما زمان زیادی را نمی‌خواهید در این موزه به سر ببرید بهتر است مستقیماً به سمت بخش گالری هنری این موزه بروید که آثار دوران آشپندوس و شهر تاریخی پرگه در آن خودنمایی کرده است.

  • مسجد یولی مناره

یکی از جالب‌ترین مناطق گردشگری در آنتالیا می‌توان به مسجد یولی مناره اشاره کرد. این مسجد توسط سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد در بین سال‌های 1219 تا 1236 میلادی ساخته شده است.

این مسجد معماری دوران سلجوقی را در خود نمایان کرده است. مناره‌ای که این مسجد دارد استوانه‌ای ‌شکل است و دارای یک گنبد چند ضلعی در قسمت بالایی خود می‌باشد.

مسجدی که در قرن 14 میلادی ساخته شده است در کنار این مناره همچنان در حل استفاده می‌باشد.

این مناره دقیقاً در نزدیکی دروازه قدیمی شهر واقع شده است. قسمت پشتی این منطقه یک برج ساعت وجود دارد که متعلق به دوران عثمانیان است که به همراه چندین مقبره دیگر در اطراف این مسجد ساخته شده‌اند.

مطالعه بیش‌تر: آنتالیا شهری پر مسافر با جاذبه گردشگری کم

  • دروازه هادریان

یکی از شگفت‌انگیزترین ورودی‌های کالیچی دروازه هادریان می‌باشد. این دروازه بخش‌های زیادی از دیوارهای خود را از دوران یونان و روم باستان دارد.

این دروازه در سال 130 بعد از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم باستان یعنی هادریانوس در این شهر ساخته شد.

بنایی که در این دروازه مشاهده می‌شود از جنس سنگ مرمر با سه طاق قوسی شکل می‌باشد که توسط برج‌هایی که در کنار آن‌ها ساخته شده است مستحکم و با مجسمه‌های و حکاکی‌های زیبا آذرین بندی شده است.

اگر بتوانید از زیر طاق‌های این دروازه‌ها عبور کنید می‌توانید به راحتی حکاکی‌های روی سقف را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

حکاکی‌های این دروازه طی زمان زیاد سالم باقی مانده‌اند.

  • قلعه رومیان

قلعه رومیان به شکل یک برج پهن و استوانه‌ای شکل دیده می‌شود که دارای 14 متر ارتفاع است. این برج در قرن دوم میلادی ساخته شده است.

این قلعه دارای یک نمای بسیار زیبا به سمت بندر قدیمی دارد که در اطراف پارک کارالی ‌اوغلو ساخته شده است.

تا به امروز هیچ کس توانسته است بفهمد که چرا این قلعه ساخته شده است! اما بیشتر باستان شناسان بر این باور هستند که این قلعه به منظور برج مراقبت برای بندر پر رفت و آمد شهر ساخته شده است.

این قلعه امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب و داشتن یک نمای همه‌جانبه از بندر قدیمی می‌باشد.

  • مینی سیتی آنتالیا

مینی سیتی آنتالیا یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تفریحی گردشگری برای افرادی است که قصد دارند مجموعه‌های مختلف نظیر تئاتر آسپندوس، مسجد ایاصوفیه، معبد آرتمیس در افسیوس و پاموکاله هیراپولی را مشاهده کند می‌باشد.

  • پارک کارالی اوغلو

یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌هایی که در شهر آنتالیا وجود دارد پارک کارلی اوغلو می‌باشد.

این پارک در جنوب منطقه کالیچی واقع شده است و می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت در ظهرهای این شهر باشد.

این پارک دارای نمای بسیار زیبایی از ساختمان شهرداری، تئاتر شهر، برج قدیمی هیدریلیک کولسیتی و صخره‌های بزرگ درون آب‌های زیبای خلیج آنتالیا دارد که شما می‌توانید از آن لذت ببرید.

مجسمه‌های زیبایی در این پارک ساخته شده است که محبوب‌ترین آن‌ها مجسمه کارگر و پسرش می‌باشد.

هنگام قدم زدن در این پارک زیبا علاوه بر لذت بردن از فضای سبز و منظره‌های زیبا می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در این پارک واقع شده‌اند نیز لذت ببرید.

  • لارا

اگر از شرق استان آنتالیا 6 کیلومتر پیش بروید با منطقه‌ای بی نظیر روبه‌رو می‌شود که به آن لارا می‌گویند.

لارا یکی از نزدیک‌ترین منطقه‌های تفریحی گردشگری به شهر آنتالیا است که دارای سواحل شنی، سنگ ریزه‌ای و آب‌های شفاف با موج‌های نرم و ملایم می‌باشد.

شما می‌توانید از امکاناتی نظیر انواع پلاژها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و قایق‌سواری، صندلی‌های ساحلی، باشگاه، پارک عجایب، زمین والیبال ساحلی و زمین فوتبال و… لذت ببرید.

  • آسپندوس

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تاریخ دوستان به آنا=تالیا سفر می‌کنند بازدید از آسپندوس است. این منطقه در 40 کیلومتری آنتالیا و در 8 کیلومتری شهر سریق واقع شده است.

این منطقه دارای یک آمفی‌تئاتر بی نظیر رومی است، این آمفی‌تئاتر به عقیده برخی از باستان شناسان سالم‌ترین آثار استانی بازمانده می‌باشد. قرن‌های دوم و سوم میلادی روزهای اوج این آمفی‌تئاتر بوده است.

این منطقه در سال 155 بعد از میلاد در زمان پادشاهی امپراتور رومی یعنی مارکوس اورلیوس ساخته شده است.

زمانی بوده است که این منطقه یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری شهر آنتالیا و بزرگ‌ترین مرکز پرورش اسب در این استان به شمار می‌رفته است. امروزه از آسپندوس برای برگزاری جشنواره‌های مهم هنری استفاده می‌شود.

  • دره عميق پلدار (کورپولو کانيون)

در شمال غرب استان آنتالیا پارک بسیار عظیمی به نام پارک ملی پلدار واقع شده است. این پارک دارای حیات وحش بسیار زیبا با گونه‌های گیاهی بسیار متنوع می‌باشد.

علاوه بر این موضوع شما می‌توانید در این پارک عظیم رودخانه پلدار و دره معروف پلدار را نیز مشاهده کنید.

دره‌ای که در این پارک وجود دارد به طول 14 کیلومتر در امتداد رودخانه کشیده شده است، عمق حدودی این دره تا 400 متر می‌رسد.

اطراف این دره رستوران‌های زیبا با منوی دریایی پر شده است که اغلب رستوران‌ها ماهی‌های خود را به صورت تازه از رودخانه می‌گیرند.

  • غار کارائین

در 30 کیلومتری آنتالیا و در نزدیکی دوسمالتی غار بسیار زیبایی به نام غار کارئین واقع شده است. این غار در شرق کوه چان قرار گرفته است.

به گفته باستان شناسان این غار محل سکونت انسان‌های ماقبل تاریخ بوده است.

حفاری‌هایی که در این غار صورت گرفته است باعث کشف استخوان‌ها و دندان‌هایی مربوط به انسان‌های دوره نوسنگی شده است.

بسیاری از کشفیات این غار در موزه‌ای نزدیک به این همین منطقه قرار داده شده است.

غارهای عریض و قوس دار این منطقه باعث شده است که منطقه به یکی از ایده آل ترین مناطق غارنوردی تبدیل شود.

غار کارائین در اواسط هفته نسبت به دیگ روزهای هفته کمی خلوت‌تر خواهد بود و شما با خیال راحت می‌توانید تمامی منطقه با بازدید کنید.

  • فاسلیز

فاسلیز لیسیا بندر قدیمی به حساب می‌آید، این بندر توسط اسکندر مقدونی در زمستان‌ها در 334 سال پیش از میلاد مسیح در آن سپری می‌شده است.

بقایای آمفی‌تئاتر، کاریز، معابد مختلف، یک خیابان با ساختمان‌های دارای ستون و طاق دروازه‌ هادریانوس در اینجا قرار دارند که در سال ۱۱۴ پس از میلاد ساخته شدند.

نواحی ساحلی این منطقه دارای منظره‌ای بسیار وصف نشدنی دارد، علاوه بر این موضوع در این منطقه موزه‌ای وجود دارد که کشفیات این مکان در آن به نمایش گذاشته شده است.

اگر شما زمان زیادی داشته باشید می‌توانید در کنار دیدن از این منطقه به سراغ تله فریک الیمپوس نیز بروید.

این تله کابین کمی پیش‌تر از فاسلیز واقع شده است، ارتفاعی که این تله کابین می‌برد در حدود 2.275 متر است که شما را از کوه تاهتالی به قله آن می‌برد.

در آن منطقه شما می‌توانید نمایی بسیار دیدنی و همه جانبی از ساحل داشته باشید و از آن لذت ببرید.

آبشارهای دودن

  • آبشارهای دودن

در سفر به آنتالیا بهتر است دیدن این آبشارها را به هیچ عنوان از دست ندهید. در 28 کیلومتری جاده قدیمی این استان، 3 آبشار زیبا در منطقه‌ای سرسبز به وجود آمده‌اند.

سرچشمه این آبشارها از دو چشمه همیشه جوشان پینار می‌باشد.

  • آبشار و رودخانه‌ ماناوگات

یکی از تفریحات محبوب و پر طرف‌دار در بین مدم آنتالیا قایق سواری در مسیر رودخانه ماناوگات می‌باشد.

این رودخانه در حقیقت از جنوب کوه‌های طرس جاری شده است، دارای آبشار بسیار زیبایی به نام ماناوگات می‌باشد.

این آبشار در 4 کیلومتری رودخانه قرار گرفته است و مکانی بسیار زیبا پوشیده از درختان صنوبر که قدرت آن‌ها به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد است.

  • غار کوکاین

در اعماق کوهستان آنتالیا یک غار بسیار زیبا قرار گرفته شده است که به آن غار کوکاین گفته می‌شود.

این غار 600 متر طول دارد و برای اولین بار توسط شخصی به نام کوکتن کشف شده است.

کشفیات این فرد نشان داده است که ساکنانی که در این غار زندگی می‌کردند انسان‌های ماقبل از تاریخ بوده‌اند.

در ورودی این غار شما شاهد یک آب انبار بسیار بزرگ رومی خواهید بود که این به خودی خود نشانه سکونت انسان‌ها در دوران گذشته بوده است.

غار کوکاین دارای استالاگمیت‌های (چکیده ‌سنگ) بسیار بزرگ می‌باشد که اشکال عجیبی را از خود به وجود آورده‌اند.

اگر قصد دارید به دیدن این غار بروید بهتر است کفش‌های مناسب و مستحکم با خود به آنتالیا ببرید، علاوه بر این داشتن وسایل غار نوردی مانند چراغ قوه نیز نیاز می‌باشد. به این نکته نیز توجه کنید کف غار لغزنده است.

  • برج ساعت آنتالیا

در محله کاله کاپیشی ساختمان برج ساعت به زیبایی خودنمایی می‌کند. این محله در حقیقت مرز بین شهر قدیم و شهر جدید آنتالیا می‌باشد.

این برج علاوه بر برج ساعت بودن میزبان کافه، غرفه و رستوران‌های مختلف شده است.

قدمت این برج ساعت به قرن 19 میلادی برمی‌گردد و نماد ایستادگی و استواری برای استان آنتالیا به حساب می‌آید.

بازدید از برج ساعت برای عموم مردم رایگان می‌باشد و در کمتر از 1 ساعت می‌توانید کل منطقه را بازدید کنید و از آن لذت ببرید.

  • سيده

از هر 10 شهروند ترک آنتالیا 6 نفر از آن‌ها به گردشگران این استان سیده را معرفی می‌کنند.

شناخته شده‌ترین منطقه گردشگری در استان آنتالیا بندر باستانی تاریخی سیده می‌باشد.

امروزه این منطقه به دلیل دارا بودن بقایای ویرانه‌های باستانی، ساحل ماسه‌ای و تعداد بی‌شماری کافه، رستوران و مغازه به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرکز توریستی در آنتالیا تبدیل شده است.

سیده امکانات بی نظیری را برای رفاه گردشگران ارائه داده است.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا:

  • تونک تپه
  • آکواریوم آنتالیا
  • برج ساعت آنتالیا
  • سيده
  • پارک دلفین سیا لانیا
  • کالیچی آنتالیا
  • بندر قدیمی
  • موزه آنتالیا
  • مسجد یولی مناره
  • دروازه هادریان
  • قلعه رومیان
  • مینی سیتی آنتالیا
  • پارک کارالی اوغلو
  • لارا
  • آسپندوس
  • بسکوناک
  • ترمسوس
  • پرگه
  • المپیوس و چیرالی
  • چشمه کارست
  • دره عميق پلدار (کورپولو کانيون)
  • غار کارائین
  • فاسلیز
  • آبشارهای دودن
  • آبشار و رودخانه‌ ماناوگات
  • غار کوکاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *