خلاصه مطالب:

معرفی هند

تور گوا – بمبئی؛ کشور هند در بخش اعظمی از جنوب قاره آسیا واقع شده که به آن شبه قاره هندوستان نیز می‌گویند. نام این کشور برگرفته از زبان فارسی به معنی سرزمین هندوها است.
در این کشور ادیان مختلفی وجود دارد که طبق سرشماری که در سال 2011 انجام شده فرقه هندویسم بیشترین آمار را با درصد 80/79 نفر و بعد از آن دین اسلام با 23/14 درصد، مسیحیت با درصد 30/2 را به خود اختصاص داده‌اند. کشور هند در مقام سوم داشتن جمیعت مسلمان است.
در این کشور تنوع زبانی زیادی وجود دارد و در واقع کشوری چند زبانه محسوب می‌شود. در میان آنها زبان هندوآریایی با 74 درصد گویشور و زبان دراویدی با 24 درصد گویشور جزو دو زبان‌های رایج در هند است.
می‌توان گفت در این کشور به 22 زبان مختلف صحبت می‌شود. زبان انگلیسی به دلیل حکومت استعماری بریتانیا برای سالیان زیاد، زبان دوم و زبان فرعی کشور هندوستان محسوب می‌شود. همچنین در مناطق کوچکی از این کشور مردم به زبان پرتغالی و فرانسوی صحبت می‌کنند. این تنوع زبانی به گردشگران کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند.
کشور هند دارای موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای است. این کشور از شمال غرب با کشور پاکستان، از شمال شرق با کشور بنگلادش و برمه و از شمال با کشور های چین، بوتان، نپال و تبت مجاور است.
همچنین این کشور از غرب با دریای عرب، از شرق با خلیج بنگال و از جنوب با اقیانوس هند همسایه است. پایتخت این کشور شهر دهلی نو است.

آب و هوای کشور هند

آب و هوای کشور هند

آب و هوای کشور هند دارای تنوع بالایی است. با توجه به مساحت پهناور این کشور در هر ناحیه آب و هوای آن متفاوت است.
برای مثال در فصل زمستان نواحی شمالی این کشور آب و هوای سرد و برفی دارد در حالیکه در نواحی جنوبی آن خبری از سرمای زمستان نیست.
فصل پاییز در این کشور جزو پر بارش ترین فصل‌ها است. شهرهای ساحلی و مناطق کوهستانی در فصل تابستان تا حدودی خنک تر از دیگر مناطق است. بسته به سلیقه افراد هر فصل طرفداران خود را دارد. اما تورهای هند در فصل بهار تقاضای بالایی دارد. مجموعه دیپارول در کنار ارائه برنامه‌های مرتبط با تور گوا – بمبئی، خدمات تور کیش را نیز ارائه می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری هند

یکی از شهرهای مهم این کشور شهر بمبئی است. نام این شهر در زبان هندی به معنی ساحل خوب است. نام این شهر توسط استعمارگران پرتغالی در سال 1996 به شهر مومبای که نام یکی از خدایان زن هندی است تغییر یافت.
شهر بمبئی دومین شهر بزرگ پس از دهلی نو محسوب می‌شود و پر جمیعت ترین شهر این کشور به حساب می‌آید.

جاذبه‌های گردشگری هند

جاذبه‌های گردشگری بمبئی

این شهر در غرب کشور هند واقع شده و بزرگ‌ترین بندر هند در ساحل غربی است. این بندر قلب تولید پارچه‌های پنبه ای است و پایتخت تجاری هندوستان به شمار می‌رود. در این شهر از هر قشری اعم از ثروتمندان تا گروه فقیران و کپر نشینان وجود دارد. جمیعت این شهر به بیست میلیون نفر می‌رسد.
لازم به ذکر است از میان این جمیعت دو گروه ایرانیان مهاجر و نیز دانشجویان ایرانی در این شهر زندگی می‌کنند. یکی از دلایل مهاجرت ایرانیان به هند وقوع خشکسالی در مناطق مرکزی ایران بوده است.
همچنین 3500 ایرانی در این شهر مشغول به تحصیل هستند. وجود 12 ایستگاه مترو که در سال 2014 در این شهر تاسیس شده، رفت و آمد مسافران را به بخش‌های مختلف سهولت می‌بخشد.
این کشور جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی دارد که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب می‌کند. یکی از این جاذبه ها، دروازه هند(Gateway of india) است.
این بنا، سمبل و نماد این شهر است که توسط شاه جرج پنجم و ملکه ماری در سال 1924 ساخته شده است. دلیل نامیدن دروازه هند این است که این بنا اولین مکانی می‌باشد که با نزدیک شدن به بندر بمبئی دیده می‌شود. مجموعه دیپارول در کنار ارائه برنامه‌های مرتبط با تور گوا – بمبئی، خدمات تور مشهد را نیز ارائه می‌کند.

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر رخت شویخانه سنتی است که در سال 1890 ساخته شده است. نام این جاذبه در زبان هندی دوبی گات است. اصطلاح دوبی به معنای افرادی است که در این مکان کار می‌کنند و وظیفه آنها شستن لباس مردم است. این بنا یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های گردشگری است.
غارهای الفانتا، غارهایی سنگی در جزیره الفانتا است که به دو گروه بودائی‌ها و هندوها اختصاص دارد. در این غار آثار هنری و تندیس‌‌هایی با قدمت دیرینه نگه‌داری می‌شود. قایق‌هایی مقابل دروازه هند آماده حرکت به مقصد این غارها هستند.
هتل تاج محل از دیگر جاذبه‌های گردشگری پر طرفدار است. این هتل توسط جمشید جی تاتا صنعتگر مشهور هندی در سال 1903 رو به روی دریای عرب ساخته شده است.
از دیگر مناطق گردشگری می‌توان به منطقه هندی کالاگودا، تالاب بانگانگا، داباوالا، حاجی علی، بازارهای بمبئی، زاغه نشین داراوی، بالیوود و سواحل جوهو و… اشاره کرد. برای بازدید این اماکن گردشگری می توان با مراجعه به تور های بمبئی که توسط موسسه های معتبر و دارای مجوز، سفری به یاد ماندنی را تجربه کرد.
با نزدیکی شهر توریستی بمبئی به شهر ساحلی گوا اغلب مسافران توسط تور بمبئی و گوا به کشور هند سفر می‌کنند که این تور طرفداران زیادی دارد.

جاذبه‌های گردشگری گوا

شهر گوا شهری بندری در جنوب غربی هند است. این شهر طبیعتی بکر و مراکز تفریحی ساحلی و نخل های فراوان در کناره‌ ی ساحل دارد که هر ساله باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود. همچنین این شهر قدمتی طولانی از دوره سه قرن پیش از میلاد مسیح دارد.
هوای گوا در بیشتر مواقع گرم و شرجی است و به دنبال آن زمینه برای حضور مردم در ساحل به وجود آمده است.
در این شهر معروف‌ترین و پر طرفدارترین دیسکوهای کشورهند برگزار می‌شود. این شهر بر خلاف دیگر شهرهای کشور هند حال و هوا و فرهنگ نزدیک به فرهنگ اروپا دارد. در رستوران‌های این شهر علاوه بر گوشت گاو و گوساله، گوشت خوک نیز سرو می‌شود و نیز خیلی از غذا های این شهر شهرت زیادی دارد و این غذا هاترکیبی از غذاهای عربی، پرتغالی و هندی است.
علاوه بر سواحل زیبا، در این شهر جاذبه‌های دیگری از جمله محله فونتین هاس، جزیره گراند، آبشار دود هساگار، آبشار آمبولی، کلیسای بانوی معصوم، کلیسای بوم ژیسوس، کلیسای سنت فرانسیس آسیسی، قلعه تیراکول، قلعه واگاتور وقلعه چاپورا و دیگر مناطق گردشگری وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی سفر به هندوستان