فهرست کاملی از جاذبه‌ های گردشگری گوا هند

در این مقاله دیپارول قصد داریم فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری گوا هند را بگوییم با ما همراه باشید.
حتی اگر از جهانگردان کهنه کار نبوده و سفر های خارجی زیادی را تجربه نکرده باشید، به احتمال خیلی زیاد یکبار هم که شده به جاذبه‌های گردشگری کشور هندوستان فکر کرده‌اید!

شهرهای رنگارنگ، ادویه‌های کمیاب، مردمان جالب و حال و هوای عجیب و غریب هند، همه از مواردی هستند که هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند. بعید است گردشگری را پیدا کنید که قبلا به هند سفر نکرده و یا قصد سفر به شهرهای این کشور هزار رنگ را هم نداشته باشد!
هندوستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، قدمت تاریخی و فرهنگ به خصوص خود یکی از منحصر به فرد ترین مقاصد گردشگری است. این کشور که در آسیای جنوبی و مجاور کشورهای چین، پاکستان و.. واقع شده، از آب و هوای متغیر و گرمسیر و معتدل برخوردار بوده و با وسعت بسیار شهرهای متعدد با ویژگی‌های به خصوصی را در خود جای داده است.

مردمان کشور هند که دومین کشور پرجمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، نیز مردمانی شاد، با فرهنگ کهن و آداب و رسوم خاصی هستند که با روحیه خوش، گردشگران بیشتری را به این کشور مجذوب می‌کنند.

(مردمان کشور هند بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگی خود بر این باور هستند که اگر در زندگی شاد نباشند، در زندگی پس از مرگ اوضاع خوشایندی نخواهند داشت؛ بنابراین بسیار شاد هستند؛ از لباس‌ها و تزئینات فوق العاده رنگارنگ استفاده می‌کنند و مراسمات شاد زیادی دارند!)

اگر شما هم علاقه‌مند به سفر به کشور هند هستید، خوب است از ابتدا جذابترین مناطق و ایالات این کشور را بشناسید؛ چرا که هند کشور بسیار پهناوری ست (مساحت کشور هند تقریبا سه برابر ایران است!!) و در هر گوشه جذابیت‌های منحصر به فردی برای شگفت زده کردن توریستان دارد؛ بهتر است پیش از سفر راجع به پرطرفدارترین مناطق آن تحقیق کرده و با توجه به علایق و اهدافتان از سفر، مقاصد اصلی خود در کشور هند را مشخص نمایید.
اما واقعا کشور هند چه شهرهایی دارد؟ کدام شهرها بیشتر مورد توجه توریستان قرار گرفته‌اند؟ در چه ایالت‌هایی از کشور هند می‌توان تمام جاذبه‌های گردشگری اعم از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، غذاهای لذیذ مخصوص و‌… کشور هند را یافت؟

این‌ها سوالاتی هستند که ممکن است برای هر گردشگری که قصد سفر به این کشور پهناور را دارد پیش بیاید.

در حقیقت برای پاسخ به این سوال لازم است از جهات مختلف مشخصه‌های وجود یا عدم جذابیت یک مقصد برای سفر به کشور هند را مورد بررسی قرار دهیم.
کشور هند کشوری بسیار غنی از لحاظ فرهنگ‌های متنوع، تاریخ، طبیعت و… است. اگر می‌خواهیم سفری چند روزه و حتی چند ماهه به این کشور داشته باشیم، باید مقصدی را انتخاب کنیم که در طول سفر، جذابترین جنبه‌های کشور را به ما نشان دهد و از اغلب جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و… غنی باشد.
پیش‌تر هم به این موصوع اشاره کردیم که کشور هند کشوری بسیار وسیع است؛ نواحی مختلف کشور از لحاظ فرهنگی و تاریخی سال‌ها تحت تصرف پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و.. در آمده بودند و میراث تاریخی به خصوصی بر جای گذاشته‌اند.

فهرست کاملی از جاذبه‌های گوا هند

فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری گوا هند

از سوی دیگر نواحی مختلف هندوستان در فاصله‌های مختلفی با دریا قرار دارند و از این رو آب و هوا، تفریحات و به طور کلی سبک و سیاق متفاوتی از هم دارند؛ بنابراین، این موضوع تا حدی شخصی و سلیقه‌ای است که انتخاب کنیم به کدام نواحی هند سر بزنیم.
اما اگر بخواهیم سفری برنامه ریزی شده برای بازدید کردن و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری هند داشته باشیم، اطلاعاتی از شهرهای مختلف این کشور می‌تواند برایمان بسیار مفید و کارآمد باشد.

یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور هند، ایالت یا بهتر است بگوییم جزیره گوا است. این ایالت که در ضلع غربی کشور هندوستان واقع شده، دارای دو جز کلی بندری و شهر کهن گوا است که انواع و اقسام جاذبه‌ها را در خود جای داده است. در واقع اگر بخواهید آثار باستانی ارزشمند و کهن، طبیعت بکر و بهشت زیبا و عجیب هندوستان، آرامش دریا و تفریحات ساحلی را یکجا تجربه کنید، بی شک بهترین گزینه برای شما منطقه پهناور گوا است.
سالانه میلیون‌ها توریست خارجی در چهار فصل سال از اقصی نقاط جهان به گوا می‌آیند. گوا در بهار و تابستان هزار رنگ طبیعت را به رخ می‌کشاند. گوا آرامش ساحل و رودها را در کنار سرسبزی تپه‌ها، حال و هوای عجیب و دل انگیز نخلستان‌ها را در نواحی گرمسیر تابستان داشته و باران‌های ملایم و دلنشین را در فصول سرد سال به توریستان خارجی هدیه می‌دهد.

بسیاری افراد بر این باور هستند که کشور هند تنها در فصول گرم بهار و تابستان سال زیباست اما در واقع اینطور نیست! جالب است بدانید که فصل زمستان شلوع‌ترین فصل برای سفر به گوای هندوستان است. در این فصل که هوا متعادل است و گرما مثل فصول دیگر آنچنان سوزان نیست، گشت و گذار در گوا با آسودگی بیشتری همراه بوده و البته جلوه‌های زمستانی خاص خود را دارد.

اما به راستی آیا گوا مقصد خوبی برای سفر به هندوستان است؟ چه امکاناتی در این شهر بندری برای توریستان در نظر گرفته شده است؟ آیا این شهر جاذبه‌های گردشگری قابل قبولی برای ارائه دارد؟ اگر به گوا سفر کردیم، از چه جاهایی دیدن کنیم؟

برای اینکه به این سوالات رایج و مهم در مورد سفر به گوا پاسخ دهیم، بایستی به شرح معرفی این شهر پرداخته و با جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر آشنا شویم.
دیپارول یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات سفرهای خارجی از جمله کارگزاری هتل در دهلی-آگرا-جیپور، کارگزاری هتل در بمبئی و گوا است که این خدمات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد.

در این مقاله از دیپارول قصد داریم به طور کلی با جزیره گوا و جاذبه‌های آن آشنا شویم؛ اگر به سفر به سرزمین عجیب و زیبای هندوستان علاقه‌مندید، به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های استانبول

فهرست جاذبه‌های گردشگری گوا هند

معرفی جزیره گوا: بهشت هزار رنگ و میراث تاریخی خطه هندوستان

یکی از پر رمز و رازترین شهرهای کهن و باستانی کشور هند، شهر گوا است. این شهر که دارای دو قسمت کلی بندری و شهر قدیمی یا بخش کهن گوا است، از هر لحاظ به عنوان یکی از جذابترین مقاصد گردشگری کشور هند به شمار رفته و سالانه توریستان بی شماری را به خود جذب می‌کند.
از نظر موقعیت جغرافیایی، ایالت گوا در ضلع غربی کشور هندوستان واقع شده و در گوشه ساحلی دریای عرب قرار دارد؛ به طوری که از سمت غرب مرز ساحلی داشته و به ترتیب در جهات شمال و جنوب با ایالات ماهاراشترا Maharashtra و کاراناتاکا Karnataka هم مرز است.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که قدمت شهر بندری گوا به پیش از ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. این شهر که از کهن‌ترین مناطق هند به حساب می‌آید، در طی حکومت امپراتوری‌های گوناگون چون ماریان، استعمار توسط پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و… متحمل تغییرات قابل توجهی شده و گنجینه‌ای از میراث فرهنگی و تاریخی تمام دوران‌ را در دل خود جای داده است.
از سوی دیگر به جز جنبه تاریخی، گوا طبیعت بکر و زیبایی دارد؛ بسیاری گردشگران و جهانگردان بر این اعتقاد هستند که گوا دارای پاک‌ترین و قشنگ‌ترین طبیعت هندوستان است. این منطقه که به دلیل موقعیت جغرافیایی از نعمت دریا و تفریحات آبی بهره‌مند است، از لحاظ سرسبزی نیز با هیچ یک از ایالات هند قابل قیاس نیست.
از یک سو تپه‌ها و کشتزارهای سرسبز و از سوی دیگر کوه‌ها، نخلستان‌ها و زیبایی‌های نواحی گرمسیری پیش روی شما قرار دارد؛ و جذابتر از همه این‌ها، شهر کهن گوا! این شهر که تلفیقی از فرهنگ هند و پرتغال و میراث تاریخی با قدمت بسیار را برایتان به نمایش می‌گذارد، برای علاقه‌مندان آثار باستانی هم گزینه بسیار بسیار خوبی برای سفر به هندوستان و اطلاع از تاریخ این کشور است.

چرا به گوا سفر کنیم؟

تا به اینجای نوشته به طور مختصر و مفید با شهر گوا آشنا شدیم؛ اما بیایید دقیق‌تر بررسی کنیم که چرا گوا را به عنوان مقصد گردشگری کشور هند انتخاب کنیم؟
سواحل بی نظیر گوا در هیچ کجای هند پیدا نمی‌شود!
همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بخش وسیعی از شهر گوا در قسمت جنوب غربی کشور هند واقع شده است؛ درست کنار ساحل دریای عرب! این موضوع مکملی بر ارزش باستانی شهر گوا بوده و جذابیت سفر به این ایالت را تا حد فوق العاده‌ای افزایش می‌دهد.
بهترین و منحصر به فرد ترین حال و هوای ساحلی را تنها در سواحل گوا می‌توانید بیابید. سواحل شمالی و جنوبی این منطقه با امکانات متنوع و نمای زیبا و آرامش بخشی از دریا در اختیار توریستان خارجی هستند‌. این سواحل امکانات و آفرهای فوق العاده‌ای برای خوش گذراندن توریستان دارند و با انواع تفریحات آبی کایت سواری، قایق سواری، موج سواری و… شور و هیجان سفر را دو چندان می‌کنند.
افزون بر این، در نزدیکی اغلب سواحل شنی گوا، رستوران‌های معروف و با کیفیتی قرار گرفته‌اند که لذیذترین غذاهای دریایی به همراه ادرویه‌های مشهور به خصوص کشور را به توریستان ارائه می‌دهند.
پیشنهاد می‌شود اگر به گوا سفر کردید، حتما به سواحل آرام و با صفای این ایالت سر بزنید و غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه شان را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین هتل‌های دهلی

جاذبه‌های گردشگری گوا هند

جاذبه‌های تاریخی گوا: معجونی از چند آیین، زبان و فرهنگ

به جرات می‌توانیم بگوئیم که هیچ کجای هند تا این حد آثار تاریخی ارزشمند خود را حفظ نکرده و جذابیت تاریخی و فرهنگی گوا را ندارد.
پیش‌تر ذکر شد که ایالت گوا به طور کلی از دو جز بندری گوا و شهر کهن گوا Old Goa تشکیل شده است. این دو ناحیه که حدود ۴۰ کیلومتر با هم فاصله دارند، از ار نظر جاذبه‌های گردشگری گوا و کشور هند را کامل می‌کنند.
شهر کهن گوا که در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دیده و شاهد هزاران داستان از مردمانی با هزاران دین و آیین و زبان بوده است، سرشار از جذابیت‌های باستانی ارزشمند است.
قدمت این شهر به بیش از ۵۰۰ سال در دوران سلسله بیجاپور باز می‌گردد و آثاری تلفیقی از فرهنگ دو کشور هند و کشور استعمارگرش پرتغال در خود جای داده است.
آثار باستانی جذابی چون کلیسای جامع گوا، آسیزی و بوم ژیزوس، موزه ملی گوا، میدان کلیسا، مسجد جامع پانیجم و… از باشکوه‌ترین آثار تاریخی و معماری این ایالت هستند.

مراکز خرید گوا؛ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در گوای هندوستان!

امکان ندارد بخواهید به سرزمین عجیب هندوستان سفر کنید و هیچ سوغات یا یادگاری از این کشور با خود نبرید. کشور هند و منطقه پر رمز و راز گوا مراکز خرید مدرن و البته بساط‌های سنتی جالبی برای خرید کردن دارد‌
پوشاک، صنایع دستی، زیور آلات و مواد غذایی چون ادویه از پرفروش‌ترین اقلام موجود در مراکز خرید و بازارهای گوا هستند که با قیمتی مناسب و امکاناتی چون بازی‌های درون مرکز خرید، پارکینگ، کافی شاپ و… بستری برای خرید کردن آسان‌تر شما فراهم می‌کنند.

فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری گوا هند: کجای گوا بریم؟

تاکنون هر چه خواندیم، درباره جذابیت‌ها و امکانات ایالت گوا بود. حال که به طور کلی به جاذبه‌های گردشگری اعم از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و… پرداختیم، زمان آن است که فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری گوا هند خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهیم تا اگر قصد سفر به این ایالت را دارید، بدانید با چه چیزی روبرو هستید و باید از چه جاهای گوا دیدن کنید؟

در ادامه جذابترین آیتم.های سفر به گوا را خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

از چه جاهایی از گوا حتما دیدن کنیم؟

“تاریخی”: اگر از گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و آثار تاریخی ارزشمند هستید، به هیچ عنوان گشت و گذار در این اماکن تاریخی را از دست ندهید!:
۱. شهر کهن گوا-کلیسای جامع گوا(قدمت از ۱۶۴۰ تاکنون)
۲. شهر قدیمی گوا-آسیزی(مربوط به دین مسیحیت)
۳. کلیسای بزرگ و مجلل بوم ژیزوس گوا
۴. موزه ملی گوا
۵. میدان کلیسا گوا
۶. مسجد جامع پانیجم
۷. کلیسای بانوی معصوم (Immaculate Conception Church)
۸‌. کلیسای سنت فرانسیس آسیسی (Church of St. Francis of Assisi) قدمت ۱۶۶۰ تاکنون
۹. موزه هوانوردی نیروی دریایی (Naval Aviation Museum)
(نمای جذابی از ابزار جنگ کهن و جدید)
۱۰. قلعه تیراکول (Tiracol مربوط به قرن ۱۷)
۱۱. قلعه واگاتور (Vagator)
۱۲. قلعه آگوادا (Aguada Fort در مجاورت ساحل دریا)
۱۳. قلعه چاپورا (Chapora Fort)
۱۴. قلعه کا بودی راما (Cabo de Rama)
۱۵. معبد شانتادورگا (Shantadurga)
“طبیعی و تفریحی”
۱. ساحل کوئریم (Querim Beach)
۲. ساحل آگوندا (Agonda Beach)
۳. ساحل آرامبول (Arambol Beach)
۴. ساحل باگا (Baga Beach)
۵. ساحل پالولم (Palolem Beach نمای زیبای دریا و درختان نخل)
۶. پاراگلایدینگ یا کایت سواری در آرامبول
۷. چهارشنبه بازار آنجونا (Anjuna Flea Market)
۸. بازار ماپوسا (Mapusa در مجاورت ساحل آنجونا)

جاذبه‌های گوا هند

این موارد از مهمترین و محبوبترین مراکز و اماکن تفریحی و تاریخی در ایالت گوا بودند. با توجه به جذابیت‌های بیشماری که این جزیره دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به هند سفر کنید، بخش زیادی از زمان خود را به این ناحیه اختصاص دهید و مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.

چنانچه قصد سفر به کشورهای جذاب دور دنیا را دارید، می‌توانید به سادگی با دیپارول ارتباط گرفته و کارگزاری هتل به خصوص در دهلی-آگرا-جیپور و یا کارگزاری هتل در بمبئی و گوا را به متخصصان این زمینه بسپارید!

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *