فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری پوکت

فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری پوکت؛ پوکت یکی از شهر‌های گردشگری و زیبای کشور تایلند می‌باشد که دارای لطیف‌ترین سواحل دنیاست.

سپیدی شن‌های ساحلی پوکت، شهر‌های زنده‌ی آن دریاهای خروشان، هتل‌های متعدد و غذاهای رنگارنگش سبب شهرت جهانی این شهر زیبا شده است.

فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری پوکت

اگر می‌خواهید یکی از بهترین مسافرت‌های به یاد ماندنی را در تعطیلات خود بگذرانید مقصد پوکت یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. قبل از تهیه‌ی بلیط پوکت بیایید بیشتر با این شهر و کارگزاری هتل‌ در بانکوک و پوکت آشنا شویم.

استان پوکت یکی از استان‌های جنوبی تایلند می‌باشد که مساحتی بالغ بر ۵۶۷ کیلومتر مربع دارد و دارای ۳۲ جزیره‌ی کوچک است در حقیقت جزیره‌ی پوکت از بزرگترین جزایر تایلند به حساب می‌آید و در ۸۶۳ کیلومتری جنوب بانکوک قرار گرفته است.

بخش بزرگی از شمال تا جنوب پوکت شامل کوهستان و تپه‌هایی است که مرتفع و زیبا هستند و بخش دیگری از آن را نیز زمین‌های مسطح، دشت و سواحل چشم نواز تشکیل داده است.

به طور کلی پوکت از سه منطقه‌ی کاتو، پوکت تاون و تالانگ تشکیل شده است. معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری آن نیز ساحل پاتونگ می‌باشد که در قسمت غربی آن قرار دارد.

زبان رسمی پوکت تایی است و از آن‌جایی که شهری با جاذبه‌های گردشگری زیاد است و توریستی محسوب می‌شود مردمان آن به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی دارند.

واحد پول این کشور بات می‌باشد و اختلاف ساعت آن با تهران تقریبا سه ساعت و سی دقیقه جلوتر از تهران است.

جغرافیا‌ی پوکت

به علت نزدیکی پوکت به خط استوا اب و هوای آن گرمسیری است و در ماه‌های مختلفی از سال تفاوت دمایی زیادی حس نمی‌شود.

محدوده‌ی دمایی آن بین ۳۲ تا ۲۵ درجه‌ی سانتی گراد است و دارای دو فصل خشک و تر می‌باشد.

فضل خشک شامل ماه‌های دسامبر تا مارس است و باقی ماه‌ها ماه‌های تر محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به این شهر فصل خشک یا به عبارت دیگر بین ماه‌های نوامبر الی آوریل می‌باشد.

زیرا این آب‌وهوا برای انجام کار‌های روزمره و حتی تفریحات ساحلی و آبی بهتر است اما به علت این که بسیاری از مسافران این ماه‌ها را برای سفر به پوکت انتخاب می‌کنند از این رو قیمت و هزینه‌ی مسافرت به تایلند در این ماه‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حال برای این که بدانید چگونه می‌توان به این شهر زیبا سفر کرد با دیپارول همراه باشید.

از جمله راه‌های هوایی دسترسی به پوکت فرودگاه بین‌المللی آن است که امکان سفر مستقیم از تهران به مقصد پوکت فراهم می‌باشد و حدود هفت الی هشت ساعت زمان پرواز شما زمان خواهد برد.

از جمله تور‌های ترکیبی تایلند که کارگزاری هتل در پاتایا یا اژانس‌های مسافرتی به شما پیشنهاد می‌کنند نیز از مناسب‌ترین راه سفر‌های گردشگری به تایلند و شهر‌های پاتایا و پوکت می‌باشد.

به عنوان مثال این تور ترکیبی که شامل چندین شهر از جمله پاتایا، پوکت و بانکوک می‌باشد، جهت سفر از شهر بانکوک تا پوکت حدود ۷۰۰ کیلومتر باید طی شود که به صورت زمینی حدود ۱۲ ساعت و به صورت هوایی ۲ ساعت زمان خواهد برد.

کارگزاری‌ هتل‌های پاتایا و کارگزاری بانکوک و پوکت معمولا مسئولیت سفر را به عهده دارند و شما تنها می‌توانید به راحتی با اطمینان از ایمنی سفر خود از تعطیلات خود لذت ببرید.

حمل‌و‌نقل در شهر پوکت

حمل و نقل‌های زمینی درون شهری از طریق خودرو‌های سانگ تئو برای مسافران انجام می‌شود.

این وسیله از ارزان‌ترین انواع ترانسپورت‌ها می‌باشد که بین شهر‌ها و سواحل از آن استفاده می‌شود.

حمل‌ و نقل‌های بین جزیره‌ای نیز از طریق قایق‌ها و کشتی‌های ایمن انجام می‌شود که هزینه‌ی هر بلیط آن‌ها بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متغیر می‌باشد.

معمولا جهت انجام حمل و نقل درون شهری هتلی که در آن اقامت می‌کنید انواعی از وسایل نقلیه را برای راحتی در جابه‌جایی در اختیار شما قرار خواهد داد.

بسیاری از گردشگران درباره‌ی هزینه‌ی سفر خود و اینکه چقدر پول باید به همراه خود در این سفر داشته باشند دچار سردرگمی می‌شوند از طرفی با توجه به تفریحات مختلفی که در تور پوکت وجود دارد بهتر است بودجه‌ی مناسبی برای لذت بردن از سفر خود به همراه داشته باشید.

معمولا روزانه حداقل ۱۰۰ دلار ممکن است خرج شود. همچنین این را نیز به خاطر داشته باشید که پوکت یکی از گران‌ترین جزیره‌های تایلند محسوب می‌شود بنابراین هزینه‌های سفر به این شهر چیزی بیشتر از حد انتظارات شما خواهد بود.

البته در صورتی که از طریق کارگزاری‌ هتل‌های پوکت و بانکوک کار‌های رزرو هتل و بلیط خود را هماهنگ کرده باشید دیگر نگران هزینه‌های اضافی نخواهید بود.

همچنین جهت تبدیل پول می‌توانید به کمک پرسنل آژانس مسافرتی از صرافی‌های مورد اعتماد استفاده کنید.

هتل‌ها

هتل‌های پیشنهادی کارگزاری به شما شامل چندین مورد می‌باشد که با توجه به در نظر گرفتن قیمت اقامت در هر کدام از آن‌ها و تفاوت خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. از جمله هتل‌های معروف پوکت شامل

هتل ناکا، هتل آماری، هتل جی دبلیو ماریوت، هتل سنتارا گرند پوکت، هتل تریسارا و هتل اوتریگر لاگونا بیچ می‌باشد.

شرایط دریافت ویزای تایلند

شرایط دریافت ویزای تایلند

گردشگران جهت سفر به تایلند ابتدا به تهیه‌ی ویزای گردشگری نیاز دارند. معمولا کارگزاری انتخابی شما با دریافت مدارک‌تان ویزای شما را تهیه خواهد کرد.

اعتبار این ویزا یک الی دو ماه می‌باشد و مدارک مورد نیاز جهت دریافت آن شامل اصل و کپی پاسپورت با حداقل اعتبار شش ماهه، کپی کارت ملی و شناسنامه، یک قطعه عکس رنگی سه در چهار و اصل و کپی بلیط رفت و برگشت می‌باشد همچنین نامه‌ی تمکن مالی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و تکمیل فرم ویزای سفارت جهت دریافت ویزای گردشگری نیاز است.

از طرفی برای رزرو تور توکت و گرفتن ویزا بهتر است از یک ماه قبل به کارگزاری هتل‌های پاتایا مراجعه کرده و جهت انجام کار‌های اداری آن اقدام کنید.

برای استفاده از تور‌های لحظه آخری نیز می‌توانید با کارگزاری‌های هتل‌های توکت، پاتایا و بانکوک نیز در ارتباط باشید تا بتوانید از آن بهره‌مند شوید جهت انجام کار‌های ویزای گردشگری تور‌های لحظه آخری نیز هفت روز کاری زمان لازم خواهد بود.

هزینه‌ی ویزای تایلند نیز ۳۵ یوروی نقدی می‌باشد.

همان طور که در مقاله نیز اشاره کردیم رزرو‌ هتل در پوکت از تهران و یا هر شهری که در آن اقامت دارید سبب می‌شود که دغدغه‌ی محل اقامت یا تهیه‌ی بلیط را دیگر نداشته باشید از این رو با اعتماد به سایت Deparvel به راحتی می‌توانید در این زمینه مشاوره‌های مفیدی را دریافت کنید.

حال با ما همراه باشید تا چند مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

فانتاسی

پارک فانتاسی یکی از مکان‌های گردشگری جذاب و زیبای این شهر می‌باشد که با بازدید از آن می‌توانید از سرگرمی‌های مهیج و غذاهای متنوعی بهره‌مند شوید یکی از ویژگی‌های پارک فانتاسی این است که مطابق با فرهنگ کشور تایلند ساخته شده و زیبایی خاصی را به خود اختصاص داده است.

ساحل کاتانوی

این ساحل یکی از مکان‌های دیدنی پوکت تایلند می‌باشد که به طور سالانه گردشگران زیادی را از جای جای دنیا به سمت خود جذب می‌کند همچنین درعین کوچک بودن جذابیت و سرگرمی‌های گردشگری خاص خود را دارد‌.

از طرفی درختان بلند قامت و سرسبزی کناره‌های این ساحل را پوشانده است و دریایی فیروزه‌ای و آبی زلال و شفاف زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

این ساحل در کرانه‌ی غربی پوکت قرار گرفته است و محیط آرامش‌بخشی برای گردشگران فراهم کرده است.

از طرفی به علت این که دریای آن امواج بلندی ندارد به راحتی می‌توان در آن شنا کرد.

مطالعه بیش‌تر: عجیب ترین هتل های پوکت

شهر قدیمی پوکت

پوکت را می‌توان از لحاظ باستانی یا زمان ساخت به دو قسمت تقسیم کرد بخش مدرن آن که به تازگی طراحی و ساخته شده است و بخشی از آن نیز بافت قدیمی دارد و مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که به تاریخ و باستان شناسی علاقه‌مند می‌باشند.

در حقیقت قسمت باستانی به علت وجود عمارت‌هایی با معماری قدیمی و باستانی و از طرفی بازار و غذاخوری‌های کوچک و محلی محیطی دنج و دیدنی برای گردشگران ایجاد کرده‌است.

این منطقه نیز به عنوان یکی از محل‌های گردشگری محسوب می‌شود اما هیاهوی کمتری نسبت به سایر نقاط گفته شده‌ دارد.

مجسمه‌ی بزرگ بودا

مجسمه‌ی بزرگ بودا

از آن‌جایی که بیشتر جمعیت تایلند را مردم بودا تشکیل می‌دهند این رسم در میان بوداییان وجود دارد که از خدایان خود مجسمه‌های بسیار باشکوهی می‌سازند.

به همین علت یکی از مجسمه‌هایی که بر روی تپه‌های ناکر و بین کاتا و چالونگ قرار گرفته است مجسمه‌ی بودا می‌باشد.

ارتفاع این مجسمه ۴۵ متر است و از جنس سنگ مرمر ساخته شده است مسافران برای بازدید از این مجسمه باید حدود ۶ کیلومتر مسافت را از محل اقامت خود طی کنند همچنین مسیر رسیدن به آن نیز کاملا هموار است به راحتی می‌توان با استفاده از تاکسی و سه‌چرخه‌های معروف تایلندی به آن رسید.

مطالعه بیش‌تر: فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری بانکوک

پارک ملی سیرینات

پارک ملی سیرینات نیز یکی دیگر از مکان‌های گردشگری می‌باشد که در ناحیه‌ی غربی پوکت واقع شده است.

این پارک دارای چهار ساحل زیبا و دست نخورده می‌باشد و دارای حدودا مساحتی به اندازه‌ی ۹۰ کیلومتر می‌باشد.‌

از جمله حیوانات موجود در پارک می‌توان به لاک پشت‌های پشت چرمی اشاره کرد این لاک پشت‌ها در دو ساحل هات نای یانگ و ساحل هات‌مای خائو تخم‌گذاری می‌کنند و فقط در این دو ساحل می‌توان آن‌ها را تماشا کرد.

همچنین از نکات جالب این است که زمان تخم‌گذاری این لاک پشت‌ها شب می‌باشد و از بهترین ماه‌های مشاهده‌ی آن‌ها فوریه است.

زیرا در این زمان گشت محلی با محافظت ویژه از این دو ساحل اجازه نمی‌دهند حتی کوچک‌ترین آسیبی به تخم‌ها برسد

دهکده‌ی راوای

غواصی نیز یکی دیگر از سرگرمی‌ها و تفریحات مسافرانی است که از تایلند و شهر‌های آن دیدن می کنند دهکده‌ی توریستی راوای یکی از مکان‌های مناسب غواصی است که تمام امکانات غواصی را در اختیار افراد قرار می‌دهد همچنین در آن جا مربی‌هایی برای آموزش و کمک به افرادی وجود دارند که می‌خواهند از غواصی لذت ببرند علاوه بر تفریحات دریایی گفته شده مردم راوای سنت‌های جالبی نیز دارند.

معمولا اکثر مردم این نواحی ماهی‌گیر می‌باشند و تمام روز خود را در دریا و مشغول به ماهی‌گیری سپری می‌کنند و هنگام شب در کنار دریا مشغول به تفریح و آواز‌خوانی می‌شوند.

موزه‌ی تریک آی

موزه‌ی تریک آی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد که در نقاشی‌های رنگارنگ در آن در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است. این نقاشی‌ها معمولا خطای دید دارند و همچون تصاویر چند بعدی دیده می‌شوند که حسابی با دیدنشان سرگرم می‌شوید موزه‌ی تریک آی از دیدنی‌هایی است که هیچ گاه از وقت گذرانی در آن پشیمان نمی‌شوید و حتی افراد مشکل پسند نیز از دیدن آن لذت می‌برند.

تفریح آبی در پارسالینگ پوکت

یکی از محبوب‌ترین و در عین حال هیجان آور‌ترین تفریحات دریایی پارسالینگ است.

از جمله سواحل انگشت شماری که این خدمات را به شما ارائه می‌دهد ساحل کاتا و کارون می‌باشد و مرکز اصلی پارسالنیگ در سواحل پاتونگ قرار دارد.

بهترین زمان برای بهره‌مندی از تفریحات پارسالینگ ماه‌های مه و اکتبر است به طور متوسط نیز هزینه‌ی این تفریح از ۸۰۰ بات شروع شده و تا ۱۳۰۰ بات نیز می‌رسد

بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت

همان‌طور که از اسم این بازار مشخص است در شب هنگام خرید و فروش های آن به اوج می‌رسد.

غرفه‌های زیادی در این بازار مستقرند که انواع غذا، لباس، صنایع دستی و بسیاری از محصولات متنوع محلی را به فروش می‌رسانند.

در این بازار علاوه بر خرید انواع محصولات می‌توانید از صرف غذاهای تایلندی لذت ببرید.

قیمت‌های محصولات این بازار متنوع است و فرصت مناسبی برای گردشگران جهت خرید انواع محصولات و امتحان کردن انواع مختلفی از غذاها می‌باشد.

مجمع‌الجزایر فی ‌فی

این مجمع‌الجزایر از شش جزیره تشکیل شده است که در ۴۶ کیلومتری پوکت قرار دارد.

این جزایر با صخره‌های آهکی و آب های زلال مزین شده است و در جنوب تایلند منظره‌ای بی نظیر را تشکیل داده است.

ما در سایت دیپارول سعی کردیم تا شما را با مکان‌های گردشگری و جذاب شهر پوکت آشنا کنیم و در نهایت لیستی از تمامی محل‌های گردشگری و جذاب این شهر زیبا برایتان تهیه کردیم و امید‌واریم که بتوانید با لذت بردن از بازدید هر کدام از مناطق زیبا سفر خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

ساحل کارون

بازار واکینگ استریت

فانتاسی

پناهگاه فیل‌ها

معبد جوی توی

ساحل کاتانوی

ساحل پاتونگ

شهر قدیمی پوکت

مجسمه‌ی بزرگ بودا

مجمع الجزایر فی فی

معبد وات فراتونگ

پارک ملی سیرینات

موزه‌ی تریک آی دهکده‌ی راوای

دماغه‌ی پورمتپ

معبد وات چالونگ

سنترال فستیوال

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *