فهرست کاملی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی به معنای جزیره پرنده یکی از شهر‎های کوچک ترکیه است که در 71 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین قرار دارد.

کوش آداسی یکی از جزیره‎های بسیار مهم ترکیه است که گردشگران زیادی را به دلیل جاذبه‎های گردشگری که دارد به خود جذب می‎کند.

البته یکی دیگر از دلایلی که افراد زیادی از آنجا بازدید می‎کنند این است که به جزیره دیدنی یونانی ساموس نزدیک است که باعث می‎شود از آنجا نیز گردشگر جذب ‎کند.

با کارگزاری هتل در کوش آداسی دیپارول همراه باشید تا با فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید.

فهرست جاذبه های گردشگری کوش آداسی

مکان‎های مختلفی با کاربری‎های متفاوت در این جزیره وجود دارد که می‏تواند مردم را با سلیقه‌های متفاوت به خود جذب کند.

مانند: پارک‎های آبی و استخر‎های سرپوشیده، ساحل‎های گوناگون که معروف‎ترین آن‌ها ساحل کادینلار یا بانوان است.

جاذبه‎های تاریخی زیبا و تفریحات هیجان انگیز و جذاب بسیاری دیگر از مکان‎ها که برای علایق مختلف راضی کننده و عالی است.

دغدغه‎ای که بسیاری از افراد به هنگام سفر در ذهن خود دارند این است که علاوه بر تفریحات خود بهترین جا را برای استراحت و اقامت چند روزه خود داشته باشند.

که باید بگوییم این شهر در کنار تمام جاذبه های تفریحی و فرهنگی جذاب خود، بهترین هتل ها در سطح کشور ترکیه را دارد که همه روزه مخصوصا در بهار و تابستان مسافران زیادی را قبول می‎کنند و سفر بهتر و راحت‎تری را برای آن‌ها رقم می‎زنند.

اما باید بتوانید این خیالتان را از این قسمت از سفر راحت کنید و از مکان استراحت و رفت و آمدتان مطمئن باشید که یکی از راه‎های کسب این اطمینان رزرو پکیج های مختلف از اولین سامانه جامع کارگزاری هتل در آنکارا، گشت شهری، ترانسفر مختص آژانس های مسافرتی، گروه دیپارول است که در ادامه در مورد خدمات آنجا بیشتر توضیح می‎دهیم.

جاذبه ‎های آبی کوش آداسی

جاذبه های آبی کوش آداسی

پارک آبی آکوا فنتسی ( Aqua fantasy ):

در اصل آکوا فنتسی اسم یکی از هتل‌های این شهر است که بسیار بزرگ و مجهز است. زیرا دارای پارک آبی مخصوص، هفت رستوران، فضای سبز بسیار بزرگ با درختان کاج و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی چون حمام سنتی، خدمات سلامت، سالن ماساژ و… است.

پارک آبی این هتل انواع سرسره‎ها، استخر، بازی‎های آبی و ساحلی را درا می‎باشد که باعث راحتی و خوشحالی شما و خانواده‌تان می‎شود.

پارک ملی دلتا آیدین ( Aydin delta national park ):

نام دیگر این مکان بیوک مندرس است که یکی از زیبا ترین جاذبه‎های طبیعی در تمام کشور ترکیه است که بین دو منطقه‎ی سکه و کوش آداسی قرار دارد که برای مردم آنجا مقدس است که بسیار قدیمی هم هست زیرا به قرن‎های 8 و 9 میلادی مربوط می‎شود.

این مکان از نظر علمی هم اهمیت دارد زیرا در طول سال کنفدراسیون‎های علمی زیادی در آنجا برگزار می‎شود.

آدالند ( Adaland ):

یکی از دلایلی که مردم کشور ما به شهر‎های دریا داری مثل کشور ترکیه سفر می‎کنند بازی‌ها و سرگرمی‎های آبی است که این شهر نیز دارای 7 پارک آبی می‎باشد که یکی از محبوب‎ترین آن‌ها همین پارک آدالند است که علاوه بر انواع بازی‎های آبی، نمایش دلفین‎ها را برگزار می‎کنند.

جاذبه های تاریخی کوش آداسی

جاذبه های تاریخی کوش آداسی

  • معبد دیدایما ( Didyma ) : یکی از جاذبه‎های تاریخی این شهر این معبد است که از مهم‎ترین بنا‎های مذهبی تمدن هلینمی‎ها و دومین معبد بزرگ دوران باستان بعد از معبد دلفی در یونان، است. البته لازم به ذکر است که این معبد از زمان کنستانتین به بعد رو به نابودی رفته است و فقط خرابه‎هایی از آن مانده است که باز هم زیبایی و اصالت آن دیدنی است.
  • غار سیر تلائینی ( sir teaniini cave ) : این غار به زمان‎ انسان‎های نخستین برمی‎گردد که افراد زیادی از زمان‎های خیلی دور را در برابر حیوانات و اتفاقات ناگزیر محافظت کرده است که از این نظر یعنی دیدن باقی مانده از سیر اتفاقا مختلف تاریخ، دیدنی و جذاب است. برای دیدن غار سیر تلائینی باید به شهرستان کارا جوسو در شهر کوش آداسی بروید و در میان دو روستای یکاری چام آداسی و روستای دیگری به نام نارلی گدیک کوش آداسی؛ غار سیر تلائینی را بیابید.
  • گورجین آداسی ( guvercin Adasi ) : این عنوان، نام قلعه‎ای در خلیج کوش آداسی می‎باشد که در سال 1770 میلادی توسط عثمانی‎ها ساخته شده است و به جا مانده. هدف از ساخت این بنا، نگهبانی و جلوگیری از تهاجمات به این منطقه بود. گوورجین آداسی وسط آب ساخته شده است که نمایی مانند یک کشتی شناور دارد. این نما برای گردشگران دیدنی و جذب کننده است.
  • پرینه ( prine ) : شهر باستانی پرینه بسیار قدیمی است و مربوط به 450 سال قبل از میلاد مسیح است و این بنا از دوران یونان باستان و تمدن هلینمی‎ها به جا مانده است که بر خلاف این قدمت از پیشرفته‎ترین شهار های منطقه شرقی است. البته این شهری که الان دیده می‎شود تمام آن نیست و به دلیل بالا آمدن آب بخش‎هایی از آن زیر آب رفته است.
  • جزیره کبوتر ( guvercin Ada ) : در نزدیکی این شهر اگر گذرگاهی 350 متری را طی کنید به جزیره کبوتر خواهی رسید که از این بابت ارزش دیدن را دارد که در آن باقی مانده‎های یک قلعه‎ی بیزانسی مربوط به دوران 132 میلادی وجود دارد. یکی از جذابیت‎های این قلعه این است که زمانی مقر دزدان دریایی بوده است البته علاوه بر این قلعه در این جزیره کافه و رستوران‎های متعدد و توریستی دیده می‎شود.
  • روستای گوزل چاملی ( village of gozel chamly ): این روستا در شمال شرقی پارک آیدین و در دامنه تپه دیلک واقع شده است. در این روستا تعداد زیادی از جلسات کنفدراسیون که مرکز سیاسی یا علمی هستند، برگزار می شود. این روستا گردشگاه‎های بسیاری وجود دارد و دارای آداب و رسوم بومی خاص است. قدمت روستای گوزل چاملی به قرن 8یا9 میلادی برمی‎گردد.
  • خانه حضرت مریم (house of the virgin mary): در کوشی آداس و در نزدیکی شهر سلجوق، خانه سنگی بسیار ساده در میان درختان سرسبز دیده می شود که به ان خانه مریم مقدس می گویند. علت نامگذاری ان به این اسم این است که گفته اند مریم مقدس ده سال از عمرش را دراین خانه زندگی کرده است. این خانه به کلیسایی کوچک تبدیل شده است که محلی برای زیارت مسیحیان کاتولیک است.

دیپارول

همانطور که پیش‎تر گفتیم سامانه دیپارول کامل ترین سامانه برای خدمات سفری مثل هتل، گشت شهری و ترانسفر است.

آن‌ها در ترکیه با اکثر کارگزاران آن کشور مانند کارگزاری هتل در آنکارا، کارگزاری هتل در کوش آداسی و… قرارداد دارند و می‎توانند مهترین نرخ از تمامی هتل های گارانتی شده را یکجا در اختیار شما قرار دهند که لازم نیست دیگر شما زحمت در تماس بودن با کارگزاران زیادی را برای پیدا کردن هتل‎های گارانتی شده یا بهترین نرخ‎ها، تحمل کنید و فقط باید با خیال راحت به فکر سفر خود باشید.

این سامانه خدمات زیادی را برای شما در نظر گرفته است که شامل موارد زیر است:

برنامه‎های تفریحی
گشت شهری
ترانسفر فرودگاهی
گشت های بین شهری
اجاره خودرو
تور لیدر فارسی زبان
کشتی تفریحی
هتل همراه با تمامی وعده های غذایی
که مهم ترین خدمات آن‌ها به این صورت است که با بخش شهری آن بهترین انتخاب‎ها را برای گشت شهری پیدا می‎کنید و با ترانسفر می‎توانید خدماتی چون انواع ترانسفر شهری، بین شهری، فرودگاهی، اجاره خودرو بدون راننده و با راننده را داشته باشید.

البته این مواردی که نام برده شد مربوط به سفر شما به ترکیه و شهر‎های آن نظیر کوش آداسی است.

اما این سامانه بخش‎های دیگری را نیز برای شما در نظر گرفته است مثل سفرنامه که در این بخش شما می‎توانید با مکان‎های گردشگری مختلف در کشور‎های مختلف روسیه، تایلند، امارات، هند، مالزی و ترکیه آشنا شوید و بهتر در مورد آن‌ها بدانید که علاوه بر افزایش آگاهی شما باعث می‎شود که در تصمیم گیری‎های سفر خود در برنامه ریزی بهتر عمل کنید و سفر با کیفیت‎تری داشته باشید.

مکان‎هایی که در موردشان صحبت می‎شود محدود به کشور ترکیه نیست و مواردی چون: برج خلیفه دبی، پارک آبی یاس ابوظبی، جاذبه‎های گردشگری پوکت و… را می‎بینید و حتی مقاله‎های مختلفی در مورد اتفاقاتی که در جهان گردشگری رقم می‎خورد در این سامانه قابل خواندن است.

مطالعه بیش‌تر: هتل های سوپرلوکس کوش آداسی

جاذبه های طبیعی و معماری کوش آداسی

  • منطقه ی بندرگاه ( kusadasi harbor area ): بندر و اسکله کشتی‎های کروز و کشتی‎های تفریحی به خاطر همسایگی شهر کوش آداسی با دریای اژه تشکیل شده است. با استفاده از قایق های این اسکله، می توان در دریای اژه گشتی زد و یا اینکه به شهر های بندری ترکیه رفت. این منطقه قدیم به صورت روستا ساحلی بوده است اما در حال حاضر تبدیل به یکی از بندرهای بزرگ ترکیه شده است.
  • شبه جزیره دیلک ( dilek kusadasi ): این شبه جزیره دارای سواحل بسیاری برای فعالیت‎های آبی است. یکی از جذاب‎ترین گزینه‎ها برای علاقه‎مندان به طبیعت گردی و دوستداران محیط زیست، پیاده روی در راه های جنگلی این شبه جزیره می‎باشد.
  • غار کاراجا ( karaca cave ): این منطقه یکی از مناطق زندگی انسان‎های نخستین در کوش آداسی بوده است و توسط مارکوپولو در سفری که به دریای سیاه داشته است کشف می‎شود.این منطقه در زمان کشفش مورد توجه خاصی قرار نگرفت تا اینکه توسط یک دانشجوی زمین شناسی مورد بررسی قرار گرفت و ده سال پس از بررسی و اکتشافات لازم، بازدید از این منطقه برای عموم در دسترس قرار گرفت. این غار، قدمتی بالای سی هزار سال دارد و دارای سنگ های 145 میلیون ساله است. راه این غار به این صورت است که باید ابتدا از کوشی آداسی خارج شد و سپس بعد از اینکه جنگل‎های کاج را رد کردید، با پیمودن یک کیلومتر پیاده روی به غار خواهید رسید. در این غار یک سری از اقدامات صورت گرفته است که آن را با بقیه غار ها متمایز می‎کند مانند نورپردارزی‎های خاص، راهروهای پلکانی، حوضچه های آب و… . در این غار به همراه داشتن دوربین عکاسی یا تلفن همراه و عکس برداری ممنوع می باشد.
  • کاروان سرای محمد پاشا (mohammed pasha ): به تازگی این کاروان سرا مورد بازسازی قرار گرفته است و تبدیل به یک هتل با معماری سنتی شده است که در گذشته دارای دو طبقه و دو درب بوده است .که یکی از در های آن به سمت بازار شهر باز می‎شده است و درب دیگر آن به سمت دو گذرگاه سرپوشیده گشوده می‎شده. این کاروان سرا از نظر تجاری اهمیت بسیاری داشته  و نوعی استراحتگاه تجاری محسوب می شده است. از این مکان برای رسیدن به شهر افه سوس، برای استراحت بین راهی استفاده می کرده اند.کاروان سرای محمدپاشا در سال 1618 به دست اوکوز محمد پاشا ساخته شده است. 
  • ساحل بانوان (kadinlar denizi): علت نام گذاری این ساحل به دوران حکومت عثمانی برمی‎گردد. در ان زمان، کادینلار دنیزی فقط برای استفاده بانوان بوده است ورود اقایان به این قسمت از ساحل ممنوع بوده است. این ساحل در حال حاضر برای بازدید عموم و تفریح دردسترس است. این ساحل دارای یک کیلومتر ساحل شنی با عمق کم است که این قابلیت، استفاده از این ساحل را برای کودکان امکان پذیر کرده است. رستوران های ان نواحی حدود یک کیلومتر با ساحل فاصله دارد.
  • افه سوس (Ephesus): این شهر دارای قدمتی چند هزارساله است که ساخت ان به قرن دهم قبل از میلاد مسیح برمی‎گردد و زمانی بزرگترین شهر منطقه شرق بوده است و این شهر در طی سالیان سال تحت سلطه‎ی امپراطوری‎های بزرگ دنیا قرارداشته است. به همین دلیل است که تاریخچه غنی و پرداستانی در خرابه های این شهر و بین بناهای زیبای ان باقی مانده است.
  • میلتوس (miltos): این جاذبه‎ی گردشگری در زمان امپراطوری یونان بنا شده است و تا قرن 14 میلادی در دوران سلجوقیان نیز همچنان پابرجا بوده است. از جمله موارد در این شهر باستانی : خرابه‎هایی از دیوارهای چند قلعه، حمام فائوستینا، کاروان سرای دوران سلجوقی، بقایای معبد آپولو، آمفی تئاتر 15000 نفری میلتوس.
  • قصرپنبه ای (pamukkale): این جاذبه ی خاص و پربازدید که یکی از محبوبترین جاذبه هاست، دست آورد زلزله ای است که در400 هزارسال پیش اتفاق افتاده است و باعث شده است که زمین جابه جا شود و و چشمه ی آب گرم بیرون بیاید. این آب‎های گرم زیرزمینی به سرعت بالا آمده اند و در اثر گرمای خورشید بخار شدند و هرکدام از این تراس‎های تراورتنی آب دریا را در خود می کشیدند و باکربنات سدیم ترکیب می شدند باعث ایجاد سازه‎های کریستالی سفیدرنگی که مثل نقاشی کنار هم قرارگرفته اند.درفصل های تابستان وبهار آب دریا به رنگ فیروزه‎ای می شود و بسیار زلال است. قصرپنبه‎ای در نزدیکی شهرتاریخی هیراپولیس واقع شده است و در ارتفاع 100 متری قابل دسترسی می باشد.
  • روستای کیرازلی(kirazli): این روستا دارای باغ و زمین های زراعی فراوانی است که مهمترین محصولات این روستا، انگور است.
  • پلاژهای کوش آداسی (kusadasi beaches): معروف ترین پلاژهای کوش آداسی شامل موارد زیر می باشد: پلاژ گوورچین آداس، پلاژ کارا اوا، پلاژ سوگی، پلاز کلاماکی، آب گرم یاوان سو، پلاژ کوشتور.

مطالعه بیش‌تر: آنتالیا شهری پر مسافر با جاذبه گردشگری کم

نام تمام بناهای دیدنی در کوش آداسی

1.پارک آبی آکوا فنتسی

2.پارک ملی دلتا آیدین

3.آدالند

4.معبد دیایما

5.غار سیر تلائینی

6.گورجین آداسی

7.پرینه

8.جزیره ی کبوتر

9.گوزل چاملی

10.خانه حضرت مریم

11.منطقه ی بندرگاه

12.شبیه جزیره ی دیلک

13.غار کاراجا

14.کاروان سرای محمد پاشا

15.ساحل بانوان

16.افه سوس

17.میلتوس

18.قصرپنبه ای

19.روستای کیرازلی

20.مسجد عیسی بیگ

21.بازار کوش آداسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *